National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Cílem této práce je prozkoumat, shrnout a uspořádat nejvýznamnějším vzdělávací technologie. Porovnat a rozdělit tyto technologie do konkrétních skupin, jako například výukový software, internetové stránky s výukovými nástroji, elektronické encyklopedie, mobilní zařízení a zařízení, jež mají pomáhat s výukou a také ji ulehčovat. Pokusit se tyto technologie uspořádat a vytvořit tak systém, který by pomohl ostatním studentům rozhodnout co je pro ně nejlepší a co by naopak byla ztráta času. Dále je také cílem vyzvednout nejužitečnější technologie a pomoci pochopit jejich účel a význam, a hlavně poukázat na jejich největší přednosti a slabosti.
Japanese Character Description
Holáň, Jakub ; Zámečníková, Eva (referee) ; Horáček, Petr (advisor)
The Japanese language has from historical reasons a very complicated orthographical system based on more interconnected alphabets where the characters can be logograms (characters representing whole words) as well as phonograms (characters representing single sounds or syllables of a language). When searching or compiling a japanese dictionary various nontrivial methods of sorting these characters have to be used, e.g. sorting them by number of strokes or by radicals (basic building elements of a character). The aim of this thesis is to find an ideal database structure to accurately describe japanese characters and relationships between them. For good measure, a demonstration application has been developed, which can be used as a learning and revision tool for japanese students. The application is intended for internet use and it has been put together using the most up to date web technologies, such as Google Web Toolkit and Java servlets.
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Cílem této práce je prozkoumat, shrnout a uspořádat nejvýznamnějším vzdělávací technologie. Porovnat a rozdělit tyto technologie do konkrétních skupin, jako například výukový software, internetové stránky s výukovými nástroji, elektronické encyklopedie, mobilní zařízení a zařízení, jež mají pomáhat s výukou a také ji ulehčovat. Pokusit se tyto technologie uspořádat a vytvořit tak systém, který by pomohl ostatním studentům rozhodnout co je pro ně nejlepší a co by naopak byla ztráta času. Dále je také cílem vyzvednout nejužitečnější technologie a pomoci pochopit jejich účel a význam, a hlavně poukázat na jejich největší přednosti a slabosti.
Japanese Character Description
Holáň, Jakub ; Zámečníková, Eva (referee) ; Horáček, Petr (advisor)
The Japanese language has from historical reasons a very complicated orthographical system based on more interconnected alphabets where the characters can be logograms (characters representing whole words) as well as phonograms (characters representing single sounds or syllables of a language). When searching or compiling a japanese dictionary various nontrivial methods of sorting these characters have to be used, e.g. sorting them by number of strokes or by radicals (basic building elements of a character). The aim of this thesis is to find an ideal database structure to accurately describe japanese characters and relationships between them. For good measure, a demonstration application has been developed, which can be used as a learning and revision tool for japanese students. The application is intended for internet use and it has been put together using the most up to date web technologies, such as Google Web Toolkit and Java servlets.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.