National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
False Advertising in Tourism
Výrosteková, Petra ; Hejda, Jan (advisor) ; Šimůnek, Michal (referee)
This Bachelors thesis introduces the issue of false advertising from legal and marketing point of view. It presents specific examples of false advertising in various fields, with an emphasis on tourism. A questionnaire survey was conducted to complement the thesis by showing respondents' experience with false advertising and to show how it impacts their purchasing behaviour.
Legal and ethic questions of regulation of advertising - unfair competition in advertising
Křenková, Michaela ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Černá, Jitka (referee)
Klamavé údaje obsažené ve sdělené reklamě mohou být jednak nepravdivé, ale i pravdivé, pokud kontext, ve kterém byly sděleny, může uvést v omyl. Spotřebitel je schopen uvěřit reklamě tím víc, čím více se zakládá na pravdě. Reklama vždy pracuje s určitou mírou nadsázky, jde pouze o to, jestli je objektivně možné tuto nadsázku odhalit. Při posuzování možnosti oklamání adresáta se bere v úvahu osoba běžného spotřebitele, průměrných znalostí. Z judikatury lze vyčíst, že podle názoru soudců 10-15 % obyvatelstva se dá oklamat pokaždé.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.