National Repository of Grey Literature 311 records found  beginprevious302 - 311  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Design of reinforced concrete subway
Kopřiva, Jan ; Koláček, Jan (referee) ; Zich, Miloš (advisor)
The purpose of this thesis is to design structure of reinforced concrete subway under the highway. Length of the bridge is 4 meters. The structure is concidered as a frame clamped into basis. In this thesis will be designed a slab, wall and the base bend.
Slab concrete bridge
Macák, Jan ; Suza, Dominik (referee) ; Panáček, Josef (advisor)
This bachelor thesis is dealing with a design of a road bridge. This object is located on the 1st class road I/39 and is leading over the watercourse Polecnice. Crossbreeding of the road and watercourse is located on the 22,783 km above mentioned road. I have developed 3 variants. First variant is a slab from post-tensioned concrete with a height 0,85 m. Second variant consists of precast concrete beams DS - PP1 40/85 coupled with reinforced concrete slab with a minimum thickness 0,2 m. Third variant is again slab from post-tensioned concrete but with a sloping headboard.
Beam bridge in Protivín
Mazáč, Jan ; Klusáček, Ladislav (referee) ; Panáček, Josef (advisor)
This bachelor project is focused on road bridge design. The road I/20 between České Budějovice and Písek city is crossing wattercourse. There are three preliminary versions designed, two of them are using prestressed concrete slab and last one precast concrete beams. One of the versions (the one using prestressed concrete slab) is worked up in details. The project includes statical analysis, drawing documentation and visualization.
Reconstruction of Track Section with Design of Technological Procedure of Works
Hospodka, Pavel ; Brůha, Bohuslav (referee) ; Svoboda, Richard (advisor)
The aim of the thesis is a reconstruction of a double-track railway Hrušovany nad Jevišovkou – Brno in the section of km 145, 9 – 149, 0. The thesis contains modification of geometric parameters of the railway and reconstruction of the superstructure. A trackspeed should be newly increased up to 100 km/h in this section. Design of a railway crossing and railway stop in village Troubsko according to valid legal enactments is also included in the thesis. Within the reconstruction, a re-conditioning of the current drainage and a design of work technology is drafted.
Zvyšování účinnosti migračních objektů na dálniční a silniční síti v ČR
EVERNIA, s.r.o., Liberec ; Petržílka, Jakub ; Vonička, Pavel ; Hlaváč, Václav ; Gorčicová, Ivana ; Anděl, Petr
Cílem projektu je navrhnout opatření ke zvýšení účinnosti migračních objektů (nadchodů a podchodů) na dálniční a silniční síti ČR, a tím přispět ke snížení bariérového efektu dopravní infrastruktury jako jednoho z faktorů negativně ovlivňujících biodiverzitu. Součástí zprávy je publikace Mosty přes vodní toky: ekologické aspekty a požadavky. Jihlava, Kraj Vysočina. 2008.
Zvyšování účinnosti migračních objektů na dálniční a silniční síti v ČR
EVERNIA, s.r.o., Liberec ; Vonička, Pavel ; Hlaváč, Václav ; Gorčicová, Ivana ; Anděl, Petr
Zpráva hodnotí výsledky pozorování migračních objektů pomocí kamerového systému. Popisuje pokračování průzkumu zoologů ve sledovaných úsecích dálnice D47 v úseku 4704 Lipník nad Bečvou - Bělotín, rychlostní komunikace R35 v úseku 3510 Přáslavice - Velký Újezd a 3511 Velký Újezd - Lipník nad Bečvou, dálnice D3 v úseku Mezno - Tábor a dálnice D5 Ejpovice - Sulkov. Při návrhu migračních koridorů je třeba v rámci procesu EIA respektovat navrhovaný metodický postup pro posuzování migračních možností, jinak mohou být investice do přechodů nepřiměřené.
Zvyšování účinnosti migračních objektů na dálniční a silniční síti v ČR
EVERNIA, s.r.o., Liberec ; Vonička, Pavel ; Hlaváč, Václav ; Gorčicová, Ivana ; Anděl, Petr
Zpráva hodnotí výsledky pozorování migračních objektů pomocí kamerového systému. Popisuje pokračování průzkumu zoologů ve sledovaných úsecích dálnice D47 v úseku 4704 Lipník nad Bečvou - Bělotín, rychlostní komunikace R35 v úseku 3510 Přáslavice - Velký Újezd a 3511 Velký Újezd - Lipník nad Bečvou, dálnice D3 v úseku Mezno - Tábor a dálnice D5 Ejpovice - Sulkov. Při návrhu migračních koridorů je třeba v rámci procesu EIA respektovat navrhovaný metodický postup pro posuzování migračních možností, jinak mohou být investice do přechodů nepřiměřené.
Zvyšování účinnosti migračních objektů na dálniční a silniční síti v ČR
EVERNIA, s.r.o., Liberec ; Gorčicová, Ivana ; Anděl, Petr
Cílem projektu je navrhnout opatření ke zvýšení účinnosti migračních objektů (nadchodů a podchodů) na dálniční a silniční síti ČR, a tím přispět ke snížení bariérového efektu dopravní infrastruktury jako jednoho z faktorů negativně ovlivňujících biodiverzitu.
Zvyšování účinnosti migračních objektů na dálniční a silniční síti v ČR
EVERNIA, s.r.o., Liberec ; Vonička, Pavel ; Hlaváč, Václav ; Gorčicová, Ivana ; Anděl, Petr
Zpráva hodnotí výsledky pozorování migračních objektů pomocí kamerového systému. Popisuje pokračování průzkumu zoologů ve sledovaných úsecích dálnice D47 v úseku 4704 Lipník nad Bečvou - Bělotín, rychlostní komunikace R35 v úseku 3510 Přáslavice - Velký Újezd a 3511 Velký Újezd - Lipník nad Bečvou, dálnice D3 v úseku Mezno - Tábor a dálnice D5 Ejpovice - Sulkov. Při návrhu migračních koridorů je třeba v rámci procesu EIA respektovat navrhovaný metodický postup pro posuzování migračních možností, jinak mohou být investice do přechodů nepřiměřené.
Posouzení životnosti mostní konstrukce po dlouhodobém monitorování
Gajdoš, Lubomír ; Petrásek, P. ; Svoboda, V.
This paper describes long time continuousmeasurement and on the base of measurements the residual life of the bridge was calculated.

National Repository of Grey Literature : 311 records found   beginprevious302 - 311  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.