National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Mapping a concept of classroom lessons of sixth and ninth grades of lower-secondary schools
CIMBOLINCOVÁ, Vladimíra
The bachelor's thesis focuses on the course of classroom lessons in the sixth and ninth grades of primary schools in the South Bohemian Region. The theoretical part works with professional literature that describes the form of the classroom lesson, the role of the classroom teacher, teaching assistant, prevention methodology and educational consultant within the framework of the classroom, and last but not least, it also focuses on the specifics of the age of the sixth and ninth grades. The practical part works with the results of a questionnaire survey. The aim of the thesis is to map the concept of classroom lessons, and to compare the real situation with recommendations in professional literature.
Lesson with a form teacher as a specific part of the form teacher work for the lower secondary education in the Czech Republic
Bureš, Petr ; Marádová, Eva (advisor) ; Kovaříková, Miroslava (referee)
V diplomové práci je řešena problematika třídnické hodiny jako specifické náplně práce třídního učitele na 2. stupni základní školy v České republice. Cílem práce je objasnit, jakým způsobem vnímají a přistupují třídní učitelé k třídnické hodině jako ke specifické náplni své práce. Teoretická část se zabývá třídním učitelem, jeho činnostmi a kompetencemi, analyzuje třídu jako sociální skupinu a vymezuje třídnickou hodinu i s jejími specifiky. Popisu přípravy výzkumného šetření a jeho výsledků se věnuje praktická část. Šetření bylo realizováno metodou dotazníku na vybraných základních školách v České republice a respondenti byli třídní učitelé. Zjištění jsou porovnávána s údaji v odborné literatuře a ze získaných dat jsou vyvozovány závěry pro praxi. Klíčová slova Třídní učitel, školní třída, skupinová dynamika, třídnická hodina, sociální dovednosti.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.