National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Marketing analysis of the new product launch
Lai Duc, Viet ; Tahal, Radek (advisor) ; Trinh, Thuy Duong (referee)
The thesis deals with marketing analysis of the product launching of the specific product on the Czech market. The aim is to analyze marketing environment and the process of market segmentation, targeting and positioning. Thesis should serve as a basis for creating a marketing strategy for product launching of similar products on the market. The work is divided into two parts, theoretical and practical. Theoretical section provides defined basic marketing concepts, which are applied in the practical part. Each term is applied in the practical part of this thesis. The practical part includes also a situational analysis and STP process that is handled by the methodology of expert interviews and the survey.
Strategy Analysis of Fruko-Schulz, spol. s r.o.
Pavlíčková, Jana Bc. ; Kovář, František (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee)
Teoreticko-metodologická část: pojem strategický management, strategie, strategická analýza externího a interního prostředí, druhy strategie. Mezi strategie interního prostředí patří: Analýza zdrojů specifických příležitostí, Klíčové faktory úspěchu, Určení strategických alternativ, SWOT analýza, Portfolio analýza, SPACE analýza. Mezi analýzy externího prostředí patří: PEST analýza, Porterův model pěti sil, Analýza konkurenčního prostředí, Analýza portfolia a služeb, Postup při segmentaci trhu, Analýza atraktivity odvětví. Prakticko-aplikační část: PEST analýza, Analýza konkurenčního prostředí. Ostatní analýzy, návrh strategie a implementace strategie nejsou součástí diplomové práce z důvodu přání společnosti Fruko-Schulz, spol. s r.o. nezveřejňovat interní informace.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.