National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
The Proposal to Strengthen Company Factors from the Perspective of Value Proposition and Customer Segments in Selected Company
Beránek, Jan ; Zich, Robert (referee) ; Bumberová, Veronika (advisor)
The diploma thesis deals with the evaluation of factors of the selected company influencing its value offer in the current market environment. The first theoretical part describes the bases defining the relevant company factors, the process of strategic management, value offer and innovation including a description of selected analytical-research methods suitable for the analysis of the problematics. The second analytical part explores and analyzes the environment and factors of the company from which, based on the COP analysis, are selected company factors suitable for subsequent strengthening. The design part of the thesis already elaborates process for strengthening factors including concrete steps that will lead to the future development of the company.
The Proposal to Strengthen Company Factors from the Perspective of Value Proposition and Customer Segments in Selected Company
Beránek, Jan ; Zich, Robert (referee) ; Bumberová, Veronika (advisor)
The diploma thesis deals with the evaluation of factors of the selected company influencing its value offer in the current market environment. The first theoretical part describes the bases defining the relevant company factors, the process of strategic management, value offer and innovation including a description of selected analytical-research methods suitable for the analysis of the problematics. The second analytical part explores and analyzes the environment and factors of the company from which, based on the COP analysis, are selected company factors suitable for subsequent strengthening. The design part of the thesis already elaborates process for strengthening factors including concrete steps that will lead to the future development of the company.
Blue Ocean Strategy
Reiman, Yuliya ; Svoboda, Petr (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee)
The subject of my bachelor's thesis is "Blue Ocean Strategy". The main goal of this work is to explain the problems of Blue Ocean Strategy, which is the actual trend in the market. The thesis is divided into two parts. The first part describes what it is competitiveness, competitive advantage, Porter's five forces model and its competitive strategies further build on the Blue Ocean Strategy, value innovation, analytical tools and system framework of strategy and attributes that well-developed Blue Ocean Strategy must have. In the practical part then I will focus on the application of Blue Ocean Strategy on the example of the emerging sports center in the Jindrichuv Hradec, using analytical tools and system frameworks of this strategy.
Hodnotový management a hodnotové inovace podle ?strategie modrého oceánu?
Píša, Petr ; Vlček, Radim (advisor) ; Ullmann, Bohumil (referee)
?Strategie rudého oceánu? představuje působení firmy na stávajících, již existujících trzích. ?Strategie modrého oceánu? je jen část hodnotového managementu. Zaměřuje se jen na nové hodnoty pro zákazníka. To jsou takové, které jsou funkčně odlišné, nesrovnatelné, uspokojují nové potřeby zákazníků a tudíž vytvářejí nové trhy nebo rozšiřují stávající trhy pro nové zákazníky. Jsou opakem stávajících hodnot pro zákazníka. Z hlediska vedení konkurenčního boje volí vyhnout se přímému střetu konkurence, proto se nazývá ?strategie modrého oceánu?. Vytvoří si svrchovaný tržní podíl, a tak vyřadí konkurenty ze hry. Konkurence nehraje v ?modrých oceánech? žádnou roli, neboť se soustřeďuje na uspokojování jiných potřeb. Základním kamenem ?strategie modrého oceánu? je hodnotová inovace. ?Strategie modrého oceánu? je jen částí hodnotového managementu. Podle hodnotového managementu by se měly firmy řídit, protože představuje efektivní nástroj. Hodnotový management je široký univerzální pojem zaměřující se na zvyšování hodnoty pro zákazníka. K maximalizaci hodnoty pro zákazníka využívá čtyř aplikačních disciplín ? hodnotová analýza, inverzní hodnotová analýza, hodnotové projektování a hodnotová výrobková strategie.
Analýza vybraného sortimentu spoločnosti IKEA z hľadiska hodnoty pre zákazníka
Medvecová, Gabriela ; Vlček, Radim (advisor) ; Kraus, Ondřej (referee)
Teoretická část se zaobírá pojmami jako hodnota pro zákazníka, komerčná úspěšnost ve vztahu k hodnotě pro zákazníka. Pojednává se taky o teorii funkce a funkčního přístupu. Jsou uvedeny různé metody stanovení hodnoty významu funkcí, metody stanovení stupně splnění funkcí a metody stanovení nákladů na tyto funkce. V praktické části se zjišťuje závislost mezi velikostí objemu prodejú vybaných matrací Sultan společnosti IKEA na ukazateli hodnoty pro zákazníka.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.