|
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (referee) ; Langerová, Petra (advisor)
Tato bakalářská práce je zaměřena na technologie pro ukládání elektrické energie, s důrazem na jejich použití v elektrických vozidlech. První kapitola se zabývá historickým vývojem technologií pro ukládání elektrické energie a jejich použitím v prvních elektrických vozidlech. Dále popisuje elektrická vozidla, která byla sporadicky vyráběna v průběhu dvacátého století, až po devadesátá léta, kdy tato technologie opět nabyla na atraktivitě. V další části nalezneme rozdělení současných elektromobilů a zástupce těchto kategorií mezi automobily vyráběnými v současnosti. Třetí část se věnuje technologiím používaným v současnosti, či nedávné minulosti. Následně je uveden přehled technologií, které by mohly do budoucna nahradit současné systémy, nebo dokonce konvenční spalovací motory.
|
|
Determination of synthetic antioxidants using HPLC with electrochemical detection on carbon felt detector
Baroch, Martin ; Dejmková, Hana (advisor) ; Fischer, Jan (referee)
Title: Determination of synthetic antioxidants using HPLC with electrochemical detection on carbon felt detector Author: Martin Baroch Supervisor: RNDr. Hana Dejmková, Ph.D. Department: Department of Analytical Chemistry The aim of this work was to find suitable conditions for HPLC separation with subsequent coulometric detection on a carbon felt detector. The analytes were synthetic phenolic antioxidants, specifically propyl gallate (PG), tert-Butylhydroquinone (tBHQ), butylated hydroxyanisole (BHA) and butylhydroxytoluene (BHT). For the complete separation of the analytes, gradient elution was required. As a mobile phase methanol and acetate-phosphate buffer of pH 4.5 were used. Concentration of methanol in mobile phase was linearly increased from 55 % to 95 % during 8 minutes and next 2 minutes was concentration of methanol held at 95 %. As a stationary phase was used Lichrospher® RP- 18 (125×4 mm, 5 µm) (LichroCART) column. Potentials putted on a carbon-fiber working electrode were 1.40 V for BHT and 0.80 V for other analytes. Two potentials were chosen for a better detector response to BHT. The calibration dependence of the signal on the concentration was observed in the concentration range of · 10-4 - 1 · 10-6 mol dm-3 for all analytes. In this range the dependencies are linear. Inaccurate...
|
|
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (referee) ; Langerová, Petra (advisor)
Tato bakalářská práce je zaměřena na technologie pro ukládání elektrické energie, s důrazem na jejich použití v elektrických vozidlech. První kapitola se zabývá historickým vývojem technologií pro ukládání elektrické energie a jejich použitím v prvních elektrických vozidlech. Dále popisuje elektrická vozidla, která byla sporadicky vyráběna v průběhu dvacátého století, až po devadesátá léta, kdy tato technologie opět nabyla na atraktivitě. V další části nalezneme rozdělení současných elektromobilů a zástupce těchto kategorií mezi automobily vyráběnými v současnosti. Třetí část se věnuje technologiím používaným v současnosti, či nedávné minulosti. Následně je uveden přehled technologií, které by mohly do budoucna nahradit současné systémy, nebo dokonce konvenční spalovací motory.
|