National Repository of Grey Literature 47 records found  beginprevious38 - 47  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
P.E. and Sport of convicted women in prison Světlá nad Sázavou
Krajíčková, Vladimíra ; Tilinger, Pavel (advisor) ; Lejčarová, Alena (referee)
in English The title ofthe diploma thesis: Conditions for psychical training and sport ofthe convicted women in the Prison Světlá nad Sázavou Goal ofthe thesis: the goal was to describe, document and evaluate conditions for sport programs in the women Prison Světlá nad Sázavou. And further to fmd out the overal! participation ofthe convicted women in sport programs offered by prison and to describe their motive- power level. ln conclusion I compared their outcomes with outcomes of civil population ofwomen. Method of the thesis: Finding out ofthe conditions for physical training and sport was done by questionnaire method among 91 convicted women. The motive- power level was tested on 80 convicted in accordance with standardized test called UNIFITTEST. The women under the test were divided into four groups; in each one were about 20 women. And their outcomes were compared with civil population ofwomen. Outcomes of the thesis: Outcomes ofthe motive - power tests illustrate that all groups of the convicted women under test achieve in average lower outcomes than civil inhabitants. Generally two thirds ofthe convicted in this prison do the sport. The most popular sport program is activity called sport activities. The conditions for sport in prison are evaluated as sufficient. Key words: sport, women,...
Evaluation of the pilot project of the Pedagogical praxes lessons via the e-learning software Moodle
Kosařová, Andrea ; Tilinger, Pavel (advisor) ; Štochl, Jan (referee)
Název práce: Evaluace pilotního projektu výuky předmětu Pedagogické praxe prostřednictvím e-leamingového programu pro distanční vzdělávání Moodle. 2 Název práce v angličtině: Evaluation of the pilot project of the Pedagogical praxes lessons via the e-leaming software Moodle. Cíle práce: Zhodnocení a návrhy úprav pro zkvalitnění programu Moodle a jeho využití na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Metoda: Program bude hodnocen pomocí rozhovorů s 5 studenty III. ročníku, kteří s programem pracovali. Kvalitativní rozhovory budou zaměřené na sedm základních okruhů - obsah a cíle, čas, studijní opory, komunikace, tutor, grafická stránka zpracování a technické zpracování. Výsledky: Kvalitativní rozbor předností a slabých míst analyzovaného programu a návrhy k odstranění nedostatků. Klíčová slova: distanční vzdělávání, e-leaming, Moodle, multimediální vzdělávání, didaktika školní tělesné výchovy, pedagogické praxe, tělesná výchova.
Evaluation of the Backstroke Performance Level in Primary School Children on Completion of the Swimming Course in Selected Schools of Swimming
Puková, Lenka ; Miler, Tomáš (advisor) ; Tilinger, Pavel (referee)
Název: Zhodnocení plavecké úrovně způsobu znak u žáků 1. stupně základních škol po absolvování povinné plavecké výuky ve vybraných plaveckých školách. Název v angličtině: Survey on the level of performance in swimming backstroke by school age children of elementary school after elementary course of swimming in the chosen swimming schools. Cíle práce: Cílem diplomové práce je posoudit a porovnat plaveckou úroveň žáků ve věku 7- 10 let se zaměřením na plavecký způsob znak a charakterizovat komponenty, které plaveckou výuku nejvíce ovlivňují. Metoda: K vyhodnocení dat jsme použili škály, které rozřadily žáky do úrovňových skupin. Pomocí počítačového zpracování jsme informace grafickým způsobem porovnali mezi sebou a vyhodnotili ve vztahu k faktům z prostudovaných pramenů. Výsledky: Získané výsledky nám podávají přehled současné plavecké úrovně dětí ve věku od 7 do 10 let u plaveckého způsobu znak, informace o plaveckých školách a jednotlivých třídách a poznatky, které by mohly přispět k efektivnější výuce. Klíčová slova: plavecká úroveň, poloha těla, práce dolních končetin, práce horních končetin, souhra, plavecký způsob - znak 2
Didactic Innovations in School PE and Sport - Creative and Cooperative Activities.
Karnová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (advisor) ; Tilinger, Pavel (referee)
Title: Didactic Inovations in School Physical Education - Creative and Cooperational Activities Aim: The aim of this work is to bring new knowledge about the impact of innovative approaches in teaching physical education for pupils relationship to physical activities, to measure satisfaction with realized fillings and to develop individual abilities, skills, knowledge, and some personality traits, which are the key competencies within the meaning of Czech educational reform . Method: The research compares two groups of pupils, the experimental group in which they were applied creatively cooperative movement activities and the control group, with a traditional physical education. The data acquisition was used observation, interview form of reflection with students and questionnaire method. The questionnaire evaluated pupils traditional and innovative concept of physical education. results: The evaluation of the results of this research it is apparent that the creative cooperation activities have increased students' interest in the experimental group of school and extracurricular physical activities. At the same time promote the development of key competencies of students' - ability to creatively approach to solving problems. Applying cooperation in education positively affect the school climate and improve...
The Qualification of Coaches in Sport for Physically Disabled
Pětioká, Lucie ; Tilinger, Pavel (advisor) ; Křiček, Jan (referee)
Kvalifikace trenérů ve sportu tělesně postižených Coach's qualification in sport physical disabled Práce je zaměřena na zjištění kvalifikace sportovních trenérů ve sportu tělesně postižených, zejména v oddílech registrovaných v Českém svazu tělesně postižených sportovců (dále jen ČSTPS). Najejich dosažené odborné vzdělání a na možnosti jejich vzdělávání v České republice. Cíl práce: zjištění, kdo v ČR vede trenérskou činnost ve sportovních klubech a oddílech pro tělesně postižené, zda-li má k tomu odbornou kvalifikaci. Metoda: Rešerše dostupné literatury a dalších informačních zdrojů. Jako forma výzkumu byla zvolena struktura empiricko-teoretické práce. Pomocí průzkumné ankety byla oslovena vybraná skupina trenérů z Českého svazu tělesně postižených sportovců. Výsledky: Ve výsledcích JSme popsali metody zhodnocení průzkumné ankety a provedli vyhodnocení jednotlivých zjištění formou grafů. V diskusi byly konfrontovány výsledky ankety s teoretickými východisky a na základě konfrontace byl vysloven závěr. Klíčová slova: sport tělesně postižených (dále jen TP), vedení ve sportu TP, vzdělávání odborníků ve sportu TP 3
Future Prospects of Physical Education as an Elementary School Subject
Dostál, Marek ; Tilinger, Pavel (advisor) ; Lejčarová, Alena (referee)
Title A Look at the Future ofPhysical Education as a Primarv School Subject Aim of the Thesis: The aim ofthis thesis is to make a prediction ofthe development of physical education on primary schools in 2005 to 2010. Method: A total of 87 respondents were taken into the research. All of them teach physical education at upper primary schools in South Moravia. An e-mail questionnaire was sent out to all these schools to collect data. Results: The results show that physical education will continue to strive for strenghteaning health and propagating movement. Material means and the quality of pedagogues' education will be the key factors influencing primary schools' physical education. Keywords: Physical Education, General Education Programmes, Health, Movement, Sports 3
The Evaluation of Students Readiness for the Profession of a Physical Education Teacher
Herink, Petr ; Tilinger, Pavel (advisor) ; Piskáčková, Anna (referee)
Název diplomové práce: Hodnocení připravenosti studentů na práci učitele tělesné výchovy. Název diplomové práce v angličtině: Value of student's readiness for physical education teacher's job Cíle práce: Cílem práce bylo provést hodnocení průběhu pedagogických praxí studentů FTVS-UK v tělesné výchově na základních školách. Zjistit podmínky v jakých se pedagogické praxe konají (úroveň vybavení škol - pomůcky, sportoviště). Dále zjistit, které aktivity studenti nejčastěji zařazují do výuky a jak se studentům daří udržet kázeň, motivaci žáků a bezpečnost při vlastním pedagogickém působení. Zjistit s jakým úspěchem či neúspěchem jsou studenti schopni řešit problémy se kterými se v průběhu vlastní praxe setkali a museli je řešit. Zjistit celkovou připravenost studentů na pedagogický proces. Metoda: Jako metoda zjišťující podmínky a průběh pedagogických praxí byla zvolena metoda dotazníkového šetření, která shromažďování dat zakládá na dotazování osob. Je určena pro hromadné získávání údajů. Byl použit dotazník, který sestavil Tilinger a Kovář v roce 2005. Dotazování se zúčastnilo 147 studentů prezenčního studia, kteří právě ukončili pedagogickou praxi na ZŠ (květen 2005) v roasahu 4 hodin hospitací a 36 hodin výuky. Celkem jsem vyhodnotil 147 dotazníků. U jednotlivých odpovědí jseme zjišťovali četnost vyjádření...
The Analysis and Prognosis of the Football-Tennis Development (1980 - 2010)
Poul, Jaromír ; Tilinger, Pavel (advisor) ; Kovář, Karel (referee)
Název: Analýza a prognóza vývoje nohejbalu (1980 - 2010). Cíle práce: Cílem práce je analýza vývoje nohejbalu od roku 1980 do současnosti a jeho prognóza do roku 2010. Metody: K vypracování prognózy jsme použili metodu dotazování a metodu řízeného rozhovoru. Výsledky: Analýza nohejbalu je rozdělena do čtyř částí (vývoj práce ČNS a FIFTA, vývoj pravidel, vývoj herních systémů a taktiky, vývoj techniky a individuálních předpokladů hráčů). Prognóza předpokládá rozvoj nohejbalu po všech stránkách. Klíčová slova: fotbaltenis, nohejbal, prognóza, sportovní prognostika The topic of the diploma The analysis and the prognosis ofthe football-tennis influence. The aim of the diploma work The aim ofthe diploma is the analysis ofthe development of football-tennis from the year 1980 to the present and his prognosis to the year 2010. Method To the working out ofthe prognosis we used the method of questioning and the method of the directing speech (dialog). Results The analysis of the football-tennis is dividend into four parts (the progress of the job ČNS and FIFTA, the progress of the rules, the progress of the games systeme and tactics, the progress ofthe technique and individua! posibilities of the players). The prognosis suppose the expansion ofthe football-tennis at all points. Keywords Football-tennis,...

National Repository of Grey Literature : 47 records found   beginprevious38 - 47  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.