National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Data Quality And Tools For Its Management
Tezzelová, Jana ; Pour, Jan (advisor) ; Polášek, Marek (referee)
This diploma thesis deals with data quality, with emphasis on issues of management and on tools which were developed for solving data quality issues. The goal of this work is to summarize knowledge about data quality problems which includes its evaluation, management, description of key problems in data and possibilities of their solutions. The aims of this thesis are among others also analysis of market of software tools for support and management of data quality and mainly comparison of functionalities and possibilities of several of those tools. This work is split into two consequential parts. The first theoretical part is focusing on opening to problems of data quality and mainly data quality management, including identification of main steps for successful management. The second practical part is focusing on the market with data quality tools, especially its characteristics, segmentation, evolution, current state and expectable trends. The important section of this part is also practical comparison of features and evaluation of the work with several data quality tools. This work aims to be beneficial for all the audience interested in data quality problems, especially its management and supporting technology. Thanks to focusing on data quality tools market and tools comparison this work could be also useful guide for companies which are currently choosing the proper tool for introducing the data quality. Regarding this work focus the readers are expected to have at least basic orientation in Business Intelligence.
Využití e-learningu pro výuku tělesně handikepovaných studentů
Tezzelová, Jana ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Pour, Jan (referee)
Tato práce se zabývá rozšířením e-learningu ve vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a univerzitách v České republice. Cílem je zmapovat stávající situaci a porovnat rozdíly v možnostech využití e-learningu a studia zdravotně postižených osob na univerzitách v ČR a uvést důvody tohoto stavu. Práce je rozdělena do tří částí. První kapitola je teoretickým úvodem do problematiky e-learningu. Jsou v ní definovány základní pojmy a součásti e-learningu. Dále jsou zde popsány přínosy a omezení tohoto způsobu vzdělávání. Druhá část je zaměřena na seznámení se specifiky výuky zdravotně postižených osob. Jsou zde popsány možnosti využití počítačové techniky a dalších technologií, které umožňují využívat e-learning i osobám se specifickými potřebami. Výklad je zaměřen na postižení smyslové, tělesné a specifické vývojové poruchy učení. Poslední kapitola popisuje a pomocí vybraných ukazatelů srovnává současný stav výuky zdravotně postižených osob na vysokých školách v ČR. Průzkum se zabývá otázkami možností studia, využití e-learningu a jiných informačních a komunikačních technologií, počty studentů a existencí speciálních počítačových laboratoří.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.