National Repository of Grey Literature 123 records found  beginprevious114 - 123  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Poetry of Jan Skácel as an inspiration for drama education
Benešová, Kateřina ; Marušák, Radek (advisor) ; Svobodová, Radmila (referee)
The thesis deals with the topic of connecting the poetry of Jan Skácel with drama education. It explores the possibility of interconnecting these two fields in the work of primary school drama education teacher. The work includes the characteristics of the period of 1945/1989 together with picturing specific parts of the development of literature of that time, especially poetry. The thesis studies the poetics of Jan Skáceľs verses seen from the perspective of author's whole work for adults and for children. The book Uspávanky is taken as a basis for the practical research. In the field of drama education, basic knowledge about the principles, methodology, and techniques is introduced and related to working with lyrical poetry.
Dramatic education at the second class of the primary school
Hloušková, Kateřina ; Svobodová, Radmila (advisor) ; Marušák, Radek (referee)
This graduation theses deals with the initiating the dramatic education in primary school by the beginning primary school teachers. The education kontent and teaching problems (which I had to solved) are described in the practical part. Theoretical part treats of the
Role Playing within the English Lessons at the Primary School
Kaprálová, Magdalena ; Svobodová, Radmila (advisor) ; Ferklová, Alžběta (referee)
The aim of this diploma work is to show possibilities of a role play in teaching english, using different methods of drama in education, which leads pupils to deeper understanding and starting the work and its influence of pupil's experience and pupil's taking part in solving problems with the situation and remembering cognitive and emotional benefits of a role play afterwards to motivate pupils for next learning. This diploma work describes aims and methods of nowdays ways of teaching foreign languages, explains new trends in teaching young learners (primary school). It describes their psychological development in age 6 to 11 and try to explain how it has an influence in teaching languages at primary schools. It causes the main differences between teaching adults and young learners. Teaching languages through methods of drama in education brings different approach to teaching. It develops teaching in two levels - in cognitive knowledge and in emotional experiences.
The Reaction of a Teacher to the Development of Undesirable Behaviour in the Classroom
Dubovská, Jana ; Svobodová, Radmila (referee) ; Hejlová, Helena (advisor)
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila téma: Reakce učitele na projevy nežádoucího chování ve třídě. Domnívám se, že nežádoucí projevy chování jsou problémem, se kterým se učitelé setkávali již v minulosti, setkávají se s ním i dnes a budou se s ním neustále potýkat a snažit se ho řešit. Pro někoho může být určité chování nežádoucím, zatímco pro jiného se může zdát normálním. Záleží na toleranci, tzn. do jaké míry jsme schopni nedostatky v chování či mírné porušování norem a pravidel tolerovat. Záleží na osobnosti učitele, jak se s chováním svých žáků vypořádá, jaká si stanoví pravidla a jaké klima bude v jeho třídě. Znamená to tedy, že různá interpretace téhož sociálního chování žáka vede k volbě různých výchovných postupů ze strany učitelů. Proto je důležitou součástí analýzy situace nevhodného sociálního chování žáků a její osobní interpretace učitele. Podle toho, jaké chování žáků učitelé ve škole očekávají, je pak identifikace chování žáka jako vhodného nebo nevhodného. Pro řešení tohoto problému s chováním ve třídě volí učitel určité postoje, strategie, pomocí kterých se snaží problém zmírnit nebo dokonce úplně odstranit. V této práci se pokusím vytvořit pohled na školní třídu jako na sociální skupinu, v níž se může projevit nežádoucí chování jejích členů a ovlivnit tak klima třídy. Cílem mé práce...
Drama Education in Practice Teaching for Graduates of the Faculty of Educ., Ch. Un. in the Field of Teaching for the Lower Grades of Prim. School with a Specialization in Dramatic Educ.
Šimková, Petra ; Svobodová, Radmila (advisor) ; Marušák, Radek (referee)
Na počátku této diplomové práce byla má pozitivní zkušenost s dramatickou výchovou a záměr pokusit se zjistit, nakolik se daří uplatňovat dramatickou výchovu v současném prostředí českého základního školství a v jakých podobách. Abych mohla svůj výzkumný záměr realizovat, zúžila jsem oblast výzkumu na absolventy a studenty oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy se specializací dramatická výchova. Bylo potěšením vyhodnocovat dotazníky jimi vyplněné, neboť bylo znát, že dramatická výchova je pro mnohé z nich předmětem, kterým se opravdu zabývají a snaží se najít v daných podmínkách jeho optimální realizaci. Z výzkumu vyplývá, že metody a techniky dramatické výchovy jsou respondenty v nejvyšší míře využívány v jiných předmětech. Tento způsob uplatňování dramatické výchovy využívá 96% respondentů. Dramatickou výchovu učí jako samostatný předmět 24% respondentů. Je otázkou, kdy se dramatická výchova stane rovnocennou specializací výchovám hudební, tělesné a výtvarné. V Rámcovém vzdělávacím programu má dramatická výchova statut jednoho z doplňujících vzdělávacích oborů, bohužel nikoli základních. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Drama Instruction as a Teaching Method
Stoklasová, Pavlína ; Marušák, Radek (advisor) ; Svobodová, Radmila (referee)
My diploma work is ment to introduce the method of drama education in group works on the first level of primary school. I present the outcome of a project of pupils who had drama education at first class. In this project you will find the basic informations about drama teaching at this level. The practical part descraibes the project The Past, the Present and the Future of Bubeneč. It descraibes children's activities within the project and the final theatre performance. A DVD with the performance is also a part of this work. The appendix documents the activity of children during the project. Keywords: drama, theatre, drama education, project, project education, project teachings Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Development of the Personality in Pre-Schoolers using Drama Instruction Methods
Hurtová, Pavlína ; Svobodová, Radmila (advisor) ; Marušák, Radek (referee)
This publication focuses on application of creative drama in preschool-education systém. Its content is a comparation of level of sociál development among children in two kindergardens; in one of these two kindergardens were methods of creative drama applied in the process of education, while the second one serves only for comparison purposes as no such methods are applied. The differences in levels of sociál development of these children are compared and discussed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Literary Work as a Model for Dramatic Creation in the Lower Grades of Primary Schools
Hůlková, Adéla ; Marušák, Radek (advisor) ; Svobodová, Radmila (referee)
Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se...
The Way to Literature using the Resources of Drama Education Methods
Mrázová, Kateřina ; Marušák, Radek (advisor) ; Svobodová, Radmila (referee)
Z různých teorií o úloze dramatické výchovy jako metody při vyučování nejen na uměleckých, ale na základních školách vůbec, vyplývá, že by mohla být úspěšně použita při výuce. Úkolem této práce bylo její metody vyzkoušet v praxi a zjistit, zda je opravdu možné cíle, jež si klade primární škola v rámci výuky a výchovy k literatuře, skutečně naplnit, navíc formou, která je pro děti zábavná, atraktivní. Nebylo jednoduché používat prostředky dramatické výchovy jako cesty k literatuře stejným způsobem, jako například na základních uměleckých školách, kde vzhledem ke specifickému zaměření dramatického oboru má učitel snadnější možnosti. Na základních školách přece jen učitel musí lépe zvažovat, s jakými konkrétními metodami a prostředky může zacházet vzhledem k náročnosti metod tohoto oboru (například na čas, který práce s prostředky dramatické výchovy vyžadují, na potřebu většího prostoru než jaký bývá obvykle ve třídách i vzhledem k vyšším počtům žáků).

National Repository of Grey Literature : 123 records found   beginprevious114 - 123  jump to record:
See also: similar author names
15 SVOBODOVÁ, Renata
7 Svobodová, Radka
15 Svobodová, Renata
15 Svobodová, Renáta
1 Svobodová, Romana
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.