National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
Insertion of 2D Graphics into a Scene Captured by a Stationary Camera
Nguyen, Son Hai ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Augmented reality visualizes additional information in real-world environment. Main goal of this work is achieving natural looking of the inserted 2D graphics in a scene captured by a stationary camera with possibility of real time processing. Although several methods tackled foreground segmentation problem, many of them are not robust enough on diverse datasets. Modified background subtraction algorithm ViBe yields best visual results, but because of the nature of binary mask, edges of the segmented objects are coarse. In order to smooth edges, Global Sampling Matting is performed, this refinement greatly increased the perceptual quality of segmentation. Considering that the shadows are not classified by ViBe, artifacts were occurring after insertion of segmented objects on top of the graphics. This was solved by the proposed shadow segmentation, which was achieved by comparing the differences between brightness and gradients of the background model and the current frame. To remove plastic look of the inserted graphics, texture propagation has been proposed, that considers the local and mean brightness of the background. Segmentation algorithms and image matting algorithms are tested on various datasets. Resulted pipeline is demonstrated in various scenes.
Approximation of Sound Propagation by Neural Networks
Nguyen, Son Hai ; Bartl, Vojtěch (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Za účelem nahrazení výpočtově náročných konvenčních numerických metod řešících diferenciální rovnice jsou neurální výpočty stále více prozkoumávány. Tato práce se zaměřuje na řešení časově nezávislé Helmholtzovi rovnice, která modeluje šíření ultrazvuku při transkraniální léčbě ultrazvukem. Při použití konvolučních neuronových sítí musí být data navzorkovaná na pravidelné mřížce, abychom odstranili dané omezení, navrhli jsme neurální výpočet založený na grafových neuronových sítích. Narozdíl od fyzikálně informovaných neuronových sítích (PINN) je potřeba náš model natrénovat pouze jednou, řešení pro množinu nových parametrů vyžaduje pouze dopředných chod. Model byl natrénovaný pomocí učení s učitelem, kde referenční data byly vypočítána pomocí konvenční metody k-Wave. Náš model má stabilní rozvinutí, přestože byl natrénovaný pouze s osmi iteracemi. Ačkoli byl model natrénovaný pouze na datech s jedním zdrojem vln, tak zvládne predikovat i vlnová pole s více zdroji i v mnohem větších výpočetních doménách. Náš model je schopen predikovat subpixelové body s větší přesností než lineární interpolace. Dále je naše řešení schopno predikovat vlnové pole i s podvzorkovaným Laplaciánem, kde jsou pouhé tři vzorky na jednu vlnovou délku. Nejsme si vědomi žádné existující metody fungující s takto řídkou diskretizací.
Detekce čárových kódů v obraze
Vašíček, Vojtěch ; Vaško, Marek (referee) ; Nguyen, Son Hai (advisor)
The aim of this work is to evaluate the current methods of barcode detection in images, test several selected methods and then design and implement improvements to some of these methods. In this work, the Scharr detection method, the OpenCV library detector and the YOLOv5 neural network were tested. The enhancement itself was performed by combining the YOLOv5 neural network and the OpenCV library barcode detector. The combined method was able to achieve an improvement in average precision at a threshold of 0.5 of 3.42% over the YOLOv5 method and 38.38% over the OpenCV library barcode detector.
Approximation of Sound Propagation by Neural Networks
Nguyen, Son Hai ; Bartl, Vojtěch (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Za účelem nahrazení výpočtově náročných konvenčních numerických metod řešících diferenciální rovnice jsou neurální výpočty stále více prozkoumávány. Tato práce se zaměřuje na řešení časově nezávislé Helmholtzovi rovnice, která modeluje šíření ultrazvuku při transkraniální léčbě ultrazvukem. Při použití konvolučních neuronových sítí musí být data navzorkovaná na pravidelné mřížce, abychom odstranili dané omezení, navrhli jsme neurální výpočet založený na grafových neuronových sítích. Narozdíl od fyzikálně informovaných neuronových sítích (PINN) je potřeba náš model natrénovat pouze jednou, řešení pro množinu nových parametrů vyžaduje pouze dopředných chod. Model byl natrénovaný pomocí učení s učitelem, kde referenční data byly vypočítána pomocí konvenční metody k-Wave. Náš model má stabilní rozvinutí, přestože byl natrénovaný pouze s osmi iteracemi. Ačkoli byl model natrénovaný pouze na datech s jedním zdrojem vln, tak zvládne predikovat i vlnová pole s více zdroji i v mnohem větších výpočetních doménách. Náš model je schopen predikovat subpixelové body s větší přesností než lineární interpolace. Dále je naše řešení schopno predikovat vlnové pole i s podvzorkovaným Laplaciánem, kde jsou pouhé tři vzorky na jednu vlnovou délku. Nejsme si vědomi žádné existující metody fungující s takto řídkou diskretizací.
Insertion of 2D Graphics into a Scene Captured by a Stationary Camera
Nguyen, Son Hai ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Augmented reality visualizes additional information in real-world environment. Main goal of this work is achieving natural looking of the inserted 2D graphics in a scene captured by a stationary camera with possibility of real time processing. Although several methods tackled foreground segmentation problem, many of them are not robust enough on diverse datasets. Modified background subtraction algorithm ViBe yields best visual results, but because of the nature of binary mask, edges of the segmented objects are coarse. In order to smooth edges, Global Sampling Matting is performed, this refinement greatly increased the perceptual quality of segmentation. Considering that the shadows are not classified by ViBe, artifacts were occurring after insertion of segmented objects on top of the graphics. This was solved by the proposed shadow segmentation, which was achieved by comparing the differences between brightness and gradients of the background model and the current frame. To remove plastic look of the inserted graphics, texture propagation has been proposed, that considers the local and mean brightness of the background. Segmentation algorithms and image matting algorithms are tested on various datasets. Resulted pipeline is demonstrated in various scenes.

See also: similar author names
4 Nguyen, Sao Linh
1 Nguyen, Son
4 Nguyen, Son Tung
1 Nguyen, Sy Tomáš
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.