National Repository of Grey Literature 9 records found  Search took 0.01 seconds. 
Autism - the TEACCH Program, Alternative Communication Methods and Stances in Practice with Autistic Children and Adults in France
Smolíková, Jana ; Zemková, Jaroslava (advisor) ; Jelínková, Miroslava (referee)
The objective of this thesis is orientation in the systeme of care, TEACCH programme and differents alternatives methodes of education in work with autistic children and adolescents in France. In part practic there is a presentation of two institutions using these methods, and comparation of success and results of using these methodes in several cases after 10 months of experiences in differents establishments in Paris.
Applied Behavioural Analysis and Their Practical Use in Working with Children with Autism
Štiková, Martina ; Jelínková, Miroslava (advisor) ; Strnadová, Iva (referee)
ABA terapie se dá jako způsob výuky aplikovat velmi rozmanitými formami. Děti s autismem jsou sami o sobě velmi rozmanité osobnosti, každé dítě je originál, proto i způsob výuky v rámci ABA terapie by měl být "šitý na míru" každému dítěti. I z těchto důvodů není úplně jednoduché sepsat stručný a krátký přehled základních obecných informací o této terapii. Přesto jsem se pokusila co nejstručněji a co nejpřehledněji vyjádřit základní myšlenky a koncepce této terapie v teoretické části mé diplomové práce. V praktické části mé práce nabízím stručný přehled a popis vybraných oblastí, na kterých jsme s mým klientem během celého roku pracovali a zdokonalovali se v nich. Z opravdu rozsáhlého souboru podkladů z našich praktických cvičení jsem vybrala některé, podle mého názoru velmi důležité oblasti učení i samotné úkoly k jednotlivým dovednostem (př. oblast zaměřenou na zrakové vnímání, imitaci, receptivní jazyk, jemnou motoriku). Obecným cílem mé práce pak bylo ukázat jednu z možností, jak efektivně vyučovat, rozvíjet či aktivovat dítě s autismem či s kombinovaným postižením, dále jak aktivně rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti, a to i přes závažný handicap a velmi nízký věk.
Education of childern with autistic spectra malfunction in the Middle Bohemian Region
Ehrmanová, Anna ; Jelínková, Miroslava (advisor) ; Flemrová, Miroslava (referee)
Name: Education of children with autistic specte malfunction ln the Middle Bohemian region. Goals: To provide summary of autism problematics, connected with opportunity of education in the Middle Bohemian region. To find out numer of patients with Autistic spectre malfunction (ASM) in pedagogico-psychological advisory centres (PPAC) in the Middle Bohemian region. To monitorize all institutes in the region intergating clients in group or individual way. To verify efectiveness of integrating in each institution of the regton. Method: For fullfi li ng of these goals there were created quaestionnaires by author of this proj ect. There is 13 PP AC s and 20 education centres involved ln the quationnaire investigation . Furthermore, there was accomplished additional investigation at the form of interview in the families contain ing Conclusion: There is 22% increase of clients with ASM in the Middle Bohemian region at the years 2000-2008.In the year 2008 clients with ASM are visiting 54 educational centres and the method of educating is mostly individua!. In the Middle Bohemian region the effectiveness of integration is considered for successful. Families of the clients consider educating for sufficient, however point out a low numer of options when choosing the school. Keywords: Autistic specte...
Stimulation of joint attention in children aged 17-30 months with positive screening rate of autism using VIG method
Straussová, Romana ; Vágnerová, Marie (advisor) ; Potměšil, Miloň (referee) ; Jelínková, Miroslava (referee)
NÁZEV PRÁCE: Stimulace sdílené pozornosti u dětí s pozitivním screeningem autismu ve věku 17-30 měsíců za využití metody VTI TITLE: Stimulation of joint attention in children aged 17-30 months with positive screening rate of autism using VIG method. AUTHOR: Mgr. Romana Straussová DEPARTMENT: Special Education SUPERVISOR: prof. RNDr. PhDr. Marie Vágnerová, CSc. ABSTRACT: The subject of this dissertation is research of the impact of the modified VIG intervention method applied in 16 families with children with Autism Spectrum Disorder (ASD), the children being at the age of 17-30 months when entering the project. The intervention and subsequent monitoring of the development took place during the years 2011- 16. The aim of the study was to determine whether it is possible to positively influence the development of a child with autism without the use of intensive therapy guided by a professional, using only parent behavioral training and with the support of attachment behavior. The subjects of research evaluation were the degree of the child's development and the father's and mother's experience with parental roles in relation to the child's disability. The results were surprisingly positive. 38 % (6 children) stepped out of the clinical to nonclinical, 25 % still show the picture of developmental dysphasia, 5...
Autistic Spectrum disorders on the interface of Branches of Science
Jenčíková Kahounová, Jiřina ; Jelínková, Miroslava (referee) ; Zemková, Jaroslava (advisor)
The following dissertation is concentrated on giving the reader a clear view o the subject of autistic condition through three disciplines - psychiatric, psychological and educational. Greater attention is paid to the available complex care, given to families with autistic members. The practical part observes the relationships between parents, doctors, psychologists and teachers during the holistic care of an autistic individual, with more attention paid during the age of compulsory education.
Applied Behavioural Analysis and Their Practical Use in Working with Children with Autism
Štiková, Martina ; Jelínková, Miroslava (advisor) ; Strnadová, Iva (referee)
ABA terapie se dá jako způsob výuky aplikovat velmi rozmanitými formami. Děti s autismem jsou sami o sobě velmi rozmanité osobnosti, každé dítě je originál, proto i způsob výuky v rámci ABA terapie by měl být "šitý na míru" každému dítěti. I z těchto důvodů není úplně jednoduché sepsat stručný a krátký přehled základních obecných informací o této terapii. Přesto jsem se pokusila co nejstručněji a co nejpřehledněji vyjádřit základní myšlenky a koncepce této terapie v teoretické části mé diplomové práce. V praktické části mé práce nabízím stručný přehled a popis vybraných oblastí, na kterých jsme s mým klientem během celého roku pracovali a zdokonalovali se v nich. Z opravdu rozsáhlého souboru podkladů z našich praktických cvičení jsem vybrala některé, podle mého názoru velmi důležité oblasti učení i samotné úkoly k jednotlivým dovednostem (př. oblast zaměřenou na zrakové vnímání, imitaci, receptivní jazyk, jemnou motoriku). Obecným cílem mé práce pak bylo ukázat jednu z možností, jak efektivně vyučovat, rozvíjet či aktivovat dítě s autismem či s kombinovaným postižením, dále jak aktivně rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti, a to i přes závažný handicap a velmi nízký věk.
Autism - the TEACCH Program, Alternative Communication Methods and Stances in Practice with Autistic Children and Adults in France
Smolíková, Jana ; Zemková, Jaroslava (advisor) ; Jelínková, Miroslava (referee)
The objective of this thesis is orientation in the systeme of care, TEACCH programme and differents alternatives methodes of education in work with autistic children and adolescents in France. In part practic there is a presentation of two institutions using these methods, and comparation of success and results of using these methodes in several cases after 10 months of experiences in differents establishments in Paris.
The institution of ombudsman in the czech legislation
Jelínková, Miroslava ; Mates, Pavel (advisor) ; Kuba, Jaroslav (referee)
We can consider the institution of ombudsman to be one of the traditional institutions of most democratic countries. The position of the ombudsman in the constitutional law system and his relation to other governmental authorities is relatively independent. The ombudsman is here primarily to help citizens who do not have any legal background and can be easily lost in the complicated system of governmental authorities. The Czech Parliament passed Act Number 349/1999 of the Law Collection, the Ombudsman Act, in 1999. The adoption of this act signified the implementation of another institute of law to the Czech legal system which should guarantee the abidance of human rights.

See also: similar author names
15 JELÍNKOVÁ, Markéta
7 JELÍNKOVÁ, Martina
8 JELÍNKOVÁ, Michaela
2 Jelínková, Magdalena
2 Jelínková, Marcela
12 Jelínková, Marie
15 Jelínková, Markéta
7 Jelínková, Martina
8 Jelínková, Michaela
2 Jelínková, Milena
4 Jelínková, Mirka
6 Jelínková, Monika
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.