National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
Design and Implementation of Algorithms for Compensating the Effect of Linear Acceleration on Angular Velocity Measurements by MEMS Gyroscopes
Spáčil, Tomáš ; Luczak, Sergiusz (referee) ; Hnidka, Jakub (referee) ; Grepl, Robert (advisor)
Tato Disertační práce se zabývá vývojem nového typu dopředného kompenzátoru, speciálně určeného k potlačení vlivu lineárního zrychlení a ryvu působícího na MEMS gyroskopické senzory. Z principu funkce inerciálního snímače, dochází při umístění gyroskopického senzoru mimo osu rotace k vzniku dalších nežádoucích sil (normálové a tečné), které negativně ovlivňují měření žádané úhlové rychlosti. Přítomnost těchto sil je však možno měřit nezávislým senzorem, akcelerometrem, a vhodným způsobem kompenzovat výstupní hodnotu gyroskopického senzoru a tím zpřesnit nepřímo měřenou hodnotu úhlové rychlosti. V první části práce identifikujeme vliv zmíněných zrychlení na MEMS gyroskopy, v drůhé části práce pak navrhneme a otestujeme různé kompenzátory, vyhodnotíme jejich efektivitu a v třetí části vhodný algoritmus implementujeme na RT HW.
Verification of rotor model properties for sleeve bearings
Šály, Timotej ; Hnidka, Jakub (referee) ; Klusáček, Stanislav (advisor)
This bachelor thesis deals with a professional research in the field of sleeve bearings and their diagnostic disorders. It describes the recognized methods of identification and technical diagnosis of these errors. Furthermore, it describes the features and possibilities provided by the rotor model RK4 in the simulation of sleeve bearings. Moreover, the thesis deals with the development of a laboratory task for students to demonstrate the diagnostic fault of oil whirl.
Verification of rotor model properties for sleeve bearings
Šály, Timotej ; Hnidka, Jakub (referee) ; Klusáček, Stanislav (advisor)
This bachelor thesis deals with a professional research in the field of sleeve bearings and their diagnostic disorders. It describes the recognized methods of identification and technical diagnosis of these errors. Furthermore, it describes the features and possibilities provided by the rotor model RK4 in the simulation of sleeve bearings. Moreover, the thesis deals with the development of a laboratory task for students to demonstrate the diagnostic fault of oil whirl.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.