National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
Vasilij Sigarev, a playwright of the "new writing" genre
Dobrovolná, Eva ; Zadražil, Ladislav (advisor) ; Chlupáčová, Kamila (referee)
Diplomová práce Dramatik Vasilij Sigarev v kontextu "nové dramatiky" je pokusem o výklad několika autorových reprezentativních dramat s přihlédnutím k domácímu ruskému proudu "nového dramatu" a vlivům, které přispěly kjeho zformování do dnešní podoby. Vasilij Sigarev není přirozeně sám, kdo považuje údobí zlomů za dobu inspirativní pro inovaci dramatických žánrů a s ním bezprostředně spjatých inscenačních technik, tedy za dobu příhodnou pro zrod "nového dramatu" a "nového divadla". Samy tyto úvahy nejsou rozhodně nové, zejména ne v ruském umění. Už před sto lety, na přelomu 19. a 20. století, přicházela ruská moderna i avantgarda s nejrůznějšími vizemi "nového umění". Své neméně radikální představy o "novém divadle", které by bylo důstojným souputníkem nové etapy ve vývoji lidstva, započaté revolucí, rozpřádali v časech revolučních zlomů divadelníci z řad levé avantgardy. Jejich nejznámějším mluvčím byl Vs. Mejerchold, zakladatel její hlavní divadelní tribuny Divadla revoluce. Jedním z nejradikálnějších projektů té doby byl osobitý pokus o spojení umění a života v takzvaných "masových podívaných", rozehrávaných zástupy neherců přímo v reálu - především na náměstích revolučních metropolí. Toto údobí radikálních experimentů brzy skončilo, přelom dvacátých a třicátých let znamenal návrat k tradičnějším žánrům...
Activism During Czech Presidency of the Council of the EU: Human Rights Advocacy of Amnesty International Czech Republic
Dobrovolná, Eva ; Frič, Pavol (advisor) ; Mička, Pavel (referee)
The thesis explores the unique structure of political opportunity that emerged in front of Czech civil society organizations during the Czech presidency to the Council of the EU. Case study analyses how the Czech section of Amnesty International (AI CR) influenced public- policy agenda in the area of human rights. The starting point for the thesis is the formulation of the problem which is considered to be the weak influence of civil society organizations over public policy agenda as well as in-adequate use of the structure of political opportunity. Based on the structure of political opportunity theory we sought to determine whether the organization succeeded in mobilization of its internal structure and resources. We also focused on the transnational aspect of the opportunity. We tested the validity of hypotheses in a quantitative way when we measured the indicators of transactional capacity and mobilization capacity. According to the results AI CR was not able to mobilize enough activists. On the other hand, it was able to use the opportunity for transnational mobilization and networking. The most successful methods of activism proved to be those without confrontation. Further, the organizational structure of the organization is affected by bureaucracy which impedes its mobilization potential.
Vasilij Sigarev, a playwright of the "new writing" genre
Dobrovolná, Eva ; Zadražil, Ladislav (advisor) ; Chlupáčová, Kamila (referee)
Diplomová práce Dramatik Vasilij Sigarev v kontextu "nové dramatiky" je pokusem o výklad několika autorových reprezentativních dramat s přihlédnutím k domácímu ruskému proudu "nového dramatu" a vlivům, které přispěly kjeho zformování do dnešní podoby. Vasilij Sigarev není přirozeně sám, kdo považuje údobí zlomů za dobu inspirativní pro inovaci dramatických žánrů a s ním bezprostředně spjatých inscenačních technik, tedy za dobu příhodnou pro zrod "nového dramatu" a "nového divadla". Samy tyto úvahy nejsou rozhodně nové, zejména ne v ruském umění. Už před sto lety, na přelomu 19. a 20. století, přicházela ruská moderna i avantgarda s nejrůznějšími vizemi "nového umění". Své neméně radikální představy o "novém divadle", které by bylo důstojným souputníkem nové etapy ve vývoji lidstva, započaté revolucí, rozpřádali v časech revolučních zlomů divadelníci z řad levé avantgardy. Jejich nejznámějším mluvčím byl Vs. Mejerchold, zakladatel její hlavní divadelní tribuny Divadla revoluce. Jedním z nejradikálnějších projektů té doby byl osobitý pokus o spojení umění a života v takzvaných "masových podívaných", rozehrávaných zástupy neherců přímo v reálu - především na náměstích revolučních metropolí. Toto údobí radikálních experimentů brzy skončilo, přelom dvacátých a třicátých let znamenal návrat k tradičnějším žánrům...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.