National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Late Gothic Murals of Žirovnice Castle
Chalupná, Romana ; Royt, Jan (advisor) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (referee)
Resumé bakalářské práce Tato práce pojednává o pozdně gotických nástěnných malbách žirovnického hradu, které vznikly v době, kdy toto panství vlastnil Václav Vencelík z Vrchovišť. Tento původně kutnohorský měšťan Žirovnci zakoupil roku 1485 a za pomoci svých finančních prostředků se snažil také vstoupit do společnosti českého panského stavu, ten jej však patrně nikdy nepřijal. Výzdoba jíž se v této práci zabývám se nachází ve třech místnostech v patře jižního traktu hradu. Zbytky maleb se nacházejí také na vnější stěně vnitřního nádvoří. V druhém patře jižního křídla se dříve nacházel Hodovní sál, zdobený malbami ze stejné doby. Tato místnost však byla zničena požárem roku 1964. Malby byly odkrývány a restaurovány od počátku 20. století, poslední zásahy proběhly v roce 2001. Výzdoba kaple je datována k roku 1490 nad obrazem Madony. Malby této místnosti jsou nejlépe dochovanou částí výzdoby. Nachází se zde výjevy z Christologického cyklu ( Getsemanská zahrada, Ukřižování, Poslední soud) z Mariánského cyklu ( Zvěstování, Madona na půlměsíci), světci a světice řazené podle hierarchií. Malby v Zelené světnici mají prezentovat donátora maleb jako příslušníka šlechty a ukázat jeho znalosti dvorské kultury. proto jsou zde vybrány náměty typické pro toto prostředí v pozdním středověku. Jsou to alegorie rytířských...
Master Wenceslas of Trident and mural painting of Bohemian origin in the area of Trentino around 1400
Chalupná, Romana ; Royt, Jan (advisor) ; Kubík, Viktor (referee)
- Master Wenceslas of Trident and mural painting of Bohemian origin in area of Trentino around 1400 This thesis primarily deals with cycles of mural painting associated with so called Master Wenceslas of Trento. This painter has been probably trained in Bohemia, but is attested for the first time at the court of Prince-Bishop of Trento, George of Liechtenstein. The first chapter analyses the current state of research. The history of the Trentino area follows. This part mainly focuses on political relations with Bohemia (2.3) and especially George of Liechtenstein, originally from Moravia (2.4). The following chapters describe individual cycles of painting - the frescoes in Eagl Tower on the castle Buonconsiglio of Trento, the cycle of mural painting in the cemetery chapel in Rifiano, the decoration of the church of St. Charles in Pergine, one scene in the passage under the tower of Meranos Parish Church, and the painting in village Termeno. The analyses of historical sources (8.1) as well as the comparison of each cycle led to the conclusion that the painter was the leader of a court workshop of Bishop George of Liechtenstein, which broke up in 1407. Then Wenceslas left to Merano. Wenceslas' personal style has evident signs of his training in Bohemia during the 70's of the 14th century, his contact...
Late Gothic Murals of Žirovnice Castle
Chalupná, Romana ; Royt, Jan (advisor) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (referee)
Resumé bakalářské práce Tato práce pojednává o pozdně gotických nástěnných malbách žirovnického hradu, které vznikly v době, kdy toto panství vlastnil Václav Vencelík z Vrchovišť. Tento původně kutnohorský měšťan Žirovnci zakoupil roku 1485 a za pomoci svých finančních prostředků se snažil také vstoupit do společnosti českého panského stavu, ten jej však patrně nikdy nepřijal. Výzdoba jíž se v této práci zabývám se nachází ve třech místnostech v patře jižního traktu hradu. Zbytky maleb se nacházejí také na vnější stěně vnitřního nádvoří. V druhém patře jižního křídla se dříve nacházel Hodovní sál, zdobený malbami ze stejné doby. Tato místnost však byla zničena požárem roku 1964. Malby byly odkrývány a restaurovány od počátku 20. století, poslední zásahy proběhly v roce 2001. Výzdoba kaple je datována k roku 1490 nad obrazem Madony. Malby této místnosti jsou nejlépe dochovanou částí výzdoby. Nachází se zde výjevy z Christologického cyklu ( Getsemanská zahrada, Ukřižování, Poslední soud) z Mariánského cyklu ( Zvěstování, Madona na půlměsíci), světci a světice řazené podle hierarchií. Malby v Zelené světnici mají prezentovat donátora maleb jako příslušníka šlechty a ukázat jeho znalosti dvorské kultury. proto jsou zde vybrány náměty typické pro toto prostředí v pozdním středověku. Jsou to alegorie rytířských...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.