Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Formální a neformální regulace reklamy v České republice
Kutáková, Petra ; Seknička, Pavel (vedoucí práce) ; Hraba, Zdeněk (oponent)
Vztah práva, ekonomie a etiky nachází odraz ve vztahu formální a neformální regulace reklamy, kdy právní regulace se stává základní úpravou urcitého chování, zatímco neformální regulace vyžaduje po zúcastnených subjektech vyšší etické standardy. Právo na šírení reklamy je na základe obecných interpretacních principu vykládáno extenzivne, z hlediska právního mnohé projevy komunikace prostrednictvím reklamy nejsou závadné. Realizaci formální regulace potom napomáhá regulace neformální, zejména ve forme samoregulace, která klade nadstavbové požadavky na etickou nezávadnost reklamy. Pri vzniku samoregulace reklamního odvetví v Ceské republice se uplatnuje zejména samoregulace ex ante, samoregulacní orgány nevstupují do prostoru deregulovaného v dusledku selhání formální regulace, nýbrž vyplnují prostor formální regulací dosud nezasažený a brání jeho zužování. Východiskem pro neformální regulaci je tvorba základu podnikatelské kultury, etické uvedomení managementu každé z firem - soutežitelu, pricemž je zapotrebí etické principy uvádet v život prostrednictvím nástroju etického rízení. Hodnocení dopadu neformální regulace ex post nevyznívá jednoznacne, již zmínené vyšší nároky a prísnejší požadavky se napríklad v oblasti ochrany spotrebitele stávají inspirací a podnetem pro zprísnení regulace formální, k níž by...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.