Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Učební styl v procesu kognitivního a metakognitivního učení
Volf, Petr ; Vališová, Alena (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Text diplomové práce je zaměřen na téma učebního stylu a jeho místa v procesu kognitivního a metakognitivního učení. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky a empirické šetření vlivu přístupů k učení na úspěšnost zvládnutí úkolové situace metakognitivního nácviku. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy kognitivního učení, pohled na problematiku z hledisek různých psychologických směrů; popisuje také motivační oblast a výkonové dispozice jako intervenující proměnné. Jsou zde zmíněny konkrétní systémy zpracování informací a jejich vliv na teorii učebního stylu jako metakognitivního činitele. Pedagogický kontext se věnuje teoriím vzdělávání, které tvoří podklad pro praktické využití poznatků z empirického šetření. Druhá část diplomové práce, obsahující výzkumné šetření, zjišťuje závislost či nezávislost úspěšného zpracování metakognitivních intervencí na preferovaném učebním stylu. Výzkum upozornil na potenciální možnost změny přístupu k učení na základě zvyšování úrovně metakognitivních dovedností a využívání myšlení vyššího řádu. Šetření také zjistilo, že rozvoje metakognice je schopen každý bez ohledu na svůj preferovaný přístup k učení, čímž byla i ověřena použitá metoda metakognitivního nácviku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.