Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,586 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.41 vteřin. 


Podpora regionálního rozvoje prostřednictvím Místní akční skupiny Podchlumí
Jezberová, Zuzana ; Hejnák, Václav (vedoucí práce) ; Marcela, Marcela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou podpory regionálního rozvoje prostřednictvím Místní akční skupiny Podchlumí, z. s. (MAS Podchlumí). Cílem této diplomové práce bylo prozkoumat podíl MAS Podchlumí na kvalitu života obyvatel a rozvojem podnikání. Vliv MAS Podchlumí a rozvoj regionu Podchlumí byl posuzován na základě existence a realizace Programu rozvoje venkova ČR Osy IV. LEADER, která vede ke zlepšení řízení a mobilizaci přirozeného vnitřního potenciálu venkova. Program rozvoje venkova byl v uplynulém programovém období hlavním finančních zdrojem pro realizaci projektů MAS. Byla provedena analýza aktivit MAS Podchlumí a místních subjektů na podporu rozvoje partnerství občanů a jejího vlivu na rozvoj veřejné, podnikatelské a neziskové sféry. Hodnocena byla realizace vlastních projektů, prostřednictvím kterých byl podporován všestranný rozvoj regionu, zlepšení života obyvatel a zvýšení atraktivnosti regionu. Mezi obyvateli regionu Podchlumí bylo provedeno anonymní dotazníkové šetření s cílem nezávislého a objektivního zhodnocení. Dále bylo provedeno vlastní pozorování regionu Podchlumí, studium odborné literatury a interních materiálů o činnosti MAS Podchlumí. Na základě analýzy realizovaných aktivit byla ověřena hypotéza, že: Místní akční skupina Podchlumí hraje důležitou roli v rozvoji partnerství veřejné správy (obcí a měst), zemědělských subjektů a samostatných zemědělských i nezemědělských podnikatelů, neziskových organizací. Podpora směřovaná z Programu rozvoje venkova; Opatření IV.1.2 Realizace místní rozvojové strategie k regionu Podchlumí přispěla k dosažení zlepšení kvality života obyvatel. Nejvíce byla podporována oblast vzhledu obcí a kvality infrastruktury, rozvoje občanského vybavení a služeb. Dotace byly čerpány také na modernizaci a rozvoj zemědělského i nezemědělského podnikání. Ve srovnání MAS v okrese Jičín, MAS Podchlumí podpořila nejvyšší počet projektů prostřednictvím Opatření IV.1.2 Programu rozvoje venkova na realizaci místní rozvojové strategie. Vyhodnocením anonymního dotazníkového šetření mezi obyvateli regionu bylo zjištěno, že obyvatelé obcí vnímají zlepšení vzhledu i života v obcích, ale nejsou informováni o skutečnosti, že mnoho projektů bylo realizováno za přispění aktivit MAS Podchlumí. Z tohoto důvodu by se měla MAS Podchlumí více zaměřit na propagaci svých aktivit. Obyvatelé regionu Podchlumí se zajímají o prostředí svých obcí. MAS Podchlumí prostřednictvím realizace svého Strategického plánu LEADER přispěla ke zlepšení kvality života obyvatel venkovského regionu Podchlumí. Lze uzavřít, že výsledky analýzy činností MAS ověřily a potvrdily správnost hypotézy, že: Místní akční skupina Podchlumí hraje důležitou roli v rozvoji partnerství veřejné správy (obcí a měst), zemědělských subjektů a samostatných zemědělských i nezemědělských podnikatelů, neziskových organizací.

Cestovní ruch jako faktor socio-ekonomického optenciálu Nymburska
OMÁČKOVÁ, Helena
Předmětem diplomové práce na téma cestovní ruch jako faktor socio-ekonomického potenciálu Nymburska je vysvětlení problematiky cestovního ruchu v dané oblasti. K tomu, aby se určitá oblast mohla rozvíjet, je zapotřebí kulturně-historických předpokladů. Těch má nymburský region dostatek. Zatím však nebylo plně využito potenciálu, který město nabízí, a proto je možné do budoucna naplánovat množství projektů i za pomoci strukturálních fondů EU pro rozvoj oblasti. Diplomová práce se zabývá popisem stavu cestovního ruchu ve středočeském kraji a přímo ve městě Nymburk a nabízí možnosti budoucího vývoje. Pro zjištění potřeb změn byl vytvořen dotazník, který byl rozeslán 150 respondentům. Shrnutí výsledků ukazuje postoj občanů města Nymburk ke stavu služeb, politice města a přináší náměty na změnu. SWOT analýza je vytvořena na základě podkladů strategie rozvoje města pro zjištění strategických předností. Je doplněna o Fullerovu trojúhelníkovou matici, která přehledně vyzdvihuje nejdůležitější stránky.

Aspekty čerpání finančních prostředků ze zdrojů EU a návrh finančních zdrojů pro vybranou Místní akční skupinu
OTTENSCHLÄGEROVÁ, Lenka
Diplomová práce má název ?Aspekty čerpání finančních prostředků ze zdrojů EU a návrh finančních zdrojů pro vybranou Místní akční skupinu?. MAS jsou založeny na základě programu LEADER, který je financován z Programu rozvoje venkova (PRV). Tento program se snaží o udržení obyvatel na venkově, a to zatraktivněním daného regionu, jak v oblasti kulturního či pracovního zázemí, tak např. podporou místních zvyků a tradic. O dotace z PRV mohou žádat veškeré venkovské prostory v České republice, kromě hlavního města Prahy.

Využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí v městě Písek
ŠEBKOVÁ, Monika
Diplomová práce se zaměřuje na využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí v městě Písek. Zabývá se zejména Prácheňským muzeem v Písku. Diplomovou práci tvoří několik částí. První představuje literární přehled, který obsahuje teoretické podklady pro následující praktickou část. Další částí je analýza nabídky cestovního ruchu v regiéonu Písek a analýza poptávky po cestovním ruchu na Písecku, kterou tvoří marketingový výzkum návštěvníků Prácheňského muzea a profil návštěvníka regionu sestavený na základě výsledků marketingových výzkumů provedených městem Písek. Na základě těchto analýz je sestavena SWOT analýza Písecka, která popisuje situaci v regionu. Všechny tyto části sloužily jako podklady pro vypracování poslední části, a to předpokladů rozvoje cestovního ruchu s využitím muzeí v městě Písek.

Model řízení projektově orientovaných organizací sociální oblasti
PROKEŠOVÁ, Radka
Předkládaná disertační práce s názvem "Model řízení projektově orientovaných or-ganizací sociální oblasti" se zabývá návrhem modelu řízení projektově orientovaných or-ganizací sociální sféry s využitím procesů monitoringu a evaluace. Model řízení byl na-vržen na základě kvalitativního výzkumu provedeného ve vybrané instituci, kterou byl Ústav sociální práce Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budě-jovicích (dále jen ÚSP ZSF JU). Důvodem výběru této instituce byla pestrost, rozsah realizovaných aktivit a vývojová fáze rozvoje ústavu. V současné době je za nedílnou součást institucí zaměřených na praktickou sociální práci s klientem považováno nejen řízení strategické, ale také řízení projektové, které příznivě ovlivňuje efektivitu poskytovaných služeb a zároveň poskytuje možnost získá-ní zdrojů pro financování těchto organizací. Míru úspěšnosti těchto projektů příznivě ovlivňují procesy monitoringu a hodnocení jak ve fázi plánování projektu, tak i jeho re-alizaci. Na základě provedeného kvalitativního výzkumu byl navržen model řízení pro vy-braný Ústav sociální práce. Model řízení je založen na vytvořeném souboru monitoro-vacích a hodnotících indikátorů, které byly za využití synergických efektů zapracovány do návrhu databázových systémů ÚSP. Na základě hodnot navržených indikátorů získa-ných z databázového systému lze nejen sledovat, ale i hodnotit činnost ÚSP. Některé z indikátorů lze použít také ke koncipování strategie rozvoje ÚSP. Uplatnitelnost vytvořeného modelu řízení byla posuzována experty z různých oblastí řízení podobně orientovaných institucí formou polostrukturovaného rozhovoru. Na zá-kladě názoru expertů je tento model řízení aplikovatelný i pro další podobně zaměřené organizace. Model by podle mínění dotazovaných expertů přinesl zlepšení do řízení projektově orientovaných organizací sociální sféry podobně zaměřených jako ÚSP.

Literární text v hodinách španělštiny jako prostředek rozvoje interkulturní kompetence
ČADOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá využitím literárních textů pro podporu rozvoje interkulturní kompetence, která je definována jako jeden z předpokladů ke správnému používání cizího jazyka v komunikačních situacích v přímé souvislosti se znalostí kultury a reálií. V teoretické části jsou představeny teorie a metodické přístupy k práci s literárním textem a přesná definice interkulturní kompetence. Součástí kvalifikační práce je rovněž praktická část, kde jsou navrženy konkrétní didaktické jednotky s analýzou.\\

Analýza zvoleného podniku a návrh budoucího rozvoje
KVASNICA, Petr
Diplomová práce, nazvaná ?Analýza zvoleného podniku a návrh budoucího rozvoje?, se zabývá teorií a praxí strategie řízení podniku. V teoretické části je charakterizován obecný postup provádění analýzy strategie a řízení podniku, z nějž vychází tvorba strategického plánu. V praktické části je analyzován konkrétní dlouhodobě existující střední podnik, je provedena komplexní analýza vnějšího prostředí, tedy jeho okolí, a vnitřního prostředí, tedy jeho vnitřních zdrojů a schopností. Na základě skutečností plynoucích z analýzy podniku je realizována SWOT analýza, na jejímž základě dochází k porovnání stávající strategie a plánů podniku s navrhovaným řešením.

Návrh projektu rozvoje kulturního cestovního ruchu vybrané oblasti horního toku Vltavy
ŘEHOŘOVÁ, Lenka
Návrh projektu rozvoje kulturního cestovního ruchu vybrané oblasti horního toku Vltavy identifikuje příležitosti na trhu kulturního cestovního ruchu ve vymezené oblasti, určuje optimální technické a majetkové zajištění projektu a vymezuje varianty finančního zajištění projektu. Cílem a smyslem projektu podpora rozvoje kulturního cestovního ruchu, zviditelnění dané oblasti a v budoucnu nově přístupné kulturní atraktivity veřejnosti, přilákání nových účastníků kulturního cestovního ruchu ne zcela tradiční formou a podpora umělecké tvorby.

Waldorfská škola - strategie výuky duševní hygieny
HORÁKOVÁ, Marcela
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou, jaká je strategie výuky duševní hygieny na waldorfské škole. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem se duševní hygiena na waldorfské škole vyučuje a tuto strategii poté porovnat se strategií výuky duševní hygieny na škole tradičního vzdělávacího systému. Dalším cílem této práce bylo zjistit, zda má správná strategie výuky duševní hygieny na základní škole nějaký vliv na rozvoj dítěte. Výzkum byl prováděn jednak analýzou Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání waldorfské školy v Českých Budějovicích a dále dotazníkovou metodou, kdy do šetření se zapojilo 28 rodičů dítěte navštěvujícího základní školu waldorfského typu a 13 rodičů dítěte navštěvujícího základní školu tradičního typu. Rodičům obou skupin byly položeny stejné otázky vztahující se k problematice strategie výuky duševní hygieny na základní škole. Shromážděné odpovědi probandů obou skupin byly navzájem komparovány, vyhodnoceny a byl z nich vyvozen závěr šetření, který byl poté konfrontován s našimi výzkumnými předpoklady. Výzkumem bylo zjištěno, že waldorfská pedagogika věnuje péči o duševní zdraví a duševní hygienu dítěte více prostoru než tradiční pojetí výuky realizované na klasických základních školách. Dále bylo zjištěno, že správná strategie výuky duševní hygieny má pozitivní vliv na rozvoj duševního zdraví dítěte.