Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,868 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 






Design totální stanice
Rozehnalová, Magda ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením designu totální stanice. Návrh je zpracovaný zejména s ohledem na technické, ergonomické a estetické požadavky. Hlavním přínosem návrhu je komplexní ergonomické a estetické řešení, které lépe odpovídá moderním trendům v oblasti zeměměřických technologií. Oproti stávajícímu stavu nová podoba designu totální stanice dokonaleji řeší integrování některých částí přístroje, například ovládacího panelu. Vzhledem k tomu, že se jedná o relativně malý přístroj, bylo důležité správně navrhnout detaily, zejména podobu a uspořádání ovladádacích prvků. V práci je uvedena také řada alternativních řešení některých problémů. Návrh totální stanice je vhodný pro různé druhy prací a metody měření.

Mateřská škola Český Těšín
Ćmielová, Iwona ; Nováková, Eva (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je projektová dokumentace k provedení novostavby mateřské školy v Českém Těšíně. Jedná se o dvoupodlažní nepodsklepený objekt, zastřešen plochou střechou, umístěn na rovinatém pozemku. V objektu jsou situována 2 oddělení, celkem pro 50 dětí, stravovací provoz, technické zázemí, zázemí pro personál a prostory pro zájmové aktivity. Konstrukční systém je kombinovaný, tvořen zděnými stěnami a ŽB sloupy a průvlaky. Součástí projektu je i řešení parkovacích stání a zpevněných ploch.

Trénink herních dovedností ve volejbalu u žákovské kategorie chlapců a děvčat
Elčkner, Michal ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název: Trénink herních dovedností ve volejbalu v žákovské kategorii chlapců a děvčat. Cíle práce: Vytvoření baterie jednoduchých technických testů pro kategorii starších žáků z hlediska vybraných herních činností jednotlivce ve volejbalu a jejich vyhodnocení. Dále pak porovnání výsledků a zjištění rozdílu mezi kategorií dívek a chlapců. Metoda: Jednalo se o sledování, během něhož byl komparační metodou posuzován vývoj výkonnosti hráčů sledované skupiny v technických testech. Během sledování proběhla celkem tři testování, která poskytla vstupní, kontrolní a výstupní výkonové údaje. Pro zpracování a následnou analýzu naměřených dat byla použita metoda t-testu pro párové hodnoty závislých výběrů. Výsledky: Výsledky ukazují trenérům testované skupiny zpětnou kontrolu nad trénováním a prováděním herních činností jednotlivce ve volejbalu, způsoby vedení tréninku a technického zdokonalování svěřenců. Následné porovnání chlapců a dívek poukazuje na zvláštnosti motorického vývoje v tomto věku. Klíčová slova: Volejbal Herní činnosti jednotlivce Volejbal mládeže Trénink - 4 -

Návrh a ověření programu výuky základních technik karate
Faktorová, Dominika ; Venzara, Jan (vedoucí práce) ; Štěpánek, Jan (oponent)
Název: Návrh a ověření programu výuky základních technik karate. Cíl práce: Navržení a vyhodnocení funkčního a systematického tréninkového programu karate pro mládež, který u vybraných skupin dětí zvýší úroveň technické i fyzické zdatnosti. Metody: Experiment byl prováděn metodou jednoduchého, přímého a zúčastněného pozorování 5 testovaných skupin (1 skupina byla tvořena přibližně 25 zkoumanými subjekty). Dále byla použita metoda testování a měření. V práci bylo zjištěno pomocí testovací metody úroveň pohybových schopností a pohybových dovedností. Pro zjištění technických dovedností byl použit zkušební řád ČSKe s vypracovanými jednotlivými kritérii a pro zjištění všeobecné tělesné kondice byla použita testová baterie Eurofit test. Výsledky testů byly vyhodnoceny pomocí Microsoft ACCESS®, Microsoft EXCEL®, Statistica 6.0 ® a Graph Pad PRISM®. Výsledky: Výsledky potvrdily, že navržený tréninkový program je funkční, ale není efektivnější než běžné tréninkové metody. Klíčová slova: Karate, základní technika karate, tréninkový program karate.

Přístupy k zajištění jaderné bezpečnosti u reaktorů 3. generace
Pavlíček, Michal ; Kolář, Jaroslav (oponent) ; Kolář, Jaroslav (oponent) ; Matal, Oldřich (vedoucí práce)
Hlavním úkolem této diplomové práce je posoudit jaderné reaktory generace III z hlediska jaderné bezpečnosti. Abychom mohli dobře porozumět bezpečnostním systémům jaderných reaktorů generace III, musíme se nejdříve seznámit s teorií jaderné bezpečnosti. Proto je práce rozdělena do dvou částí. V první části jsou zmíněny legislativní a technické přístupy k zajištění jaderné bezpečnosti. K legislativním přístupům patří dozorné orgány, které mají za úkol mimo jiné dohlížet na jadernou bezpečnost v jaderných elektrárnách. V technických přístupech k zajištění jaderné bezpečnosti jsou vymezeny pojmy jako např. ochrana do hloubky, redundance či diverzita. Jsou uvedeny metody posuzování jaderné bezpečnosti – deterministické metody a pravděpodobnostní metody. Podrobněji jsou rozebrány pravděpodobnostní metody, u nichž je uveden i jednoduchý příklad. Jsou uvedeny aktivní a pasivní bezpečnostní systémy a jejich význam pro jadernou bezpečnost a také inherentní bezpečnost. V závěru kapitoly je uveden příklad fungování aktivních a pasivních bezpečnostních systémů na jaderné elektrárně EDU. Druhá část teze se zabývá popsáním vybraných jaderných reaktorů generace III+ s uvažováním výstavby nových bloků v Temelíně. Při uvažované dostavbě ETE 3+4 se zaměříme na jaderné reaktory od firem, které se přihlásily do výběrového řízení vypsané firmou ČEZ, a.s. V úvahu tudíž připadají jaderný reaktor MIR-1200 od ruského ATOMSTROYEXPORT, jaderný reaktor AP1000 od americké firmy WESTINGHOUSE a z Francie firma AREVA a její jaderný reaktor EPR. Nedílnou součástí diplomové práce je i srovnání těchto jaderných reaktorů s jadernými reaktory 2. generace. Tyto jaderné reaktory generace III+ jsou srovnávány s jaderným reaktorem VVER 440 (EDU) a především s jaderným reaktorem VVER 1000, který je provozován v jaderné elektrárně Temelín. Závěr pak obsahuje stručné zhodnocení celé problematiky.