Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,257 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.28 vteřin. 

Corporate social responsibility in the construction industry
Barvínková, Zuzana
Barvínková, Z. Společenská odpovědnost firem ve stavebnictví. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Tato diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firem. Společenská odpovědnost firem je odpovědnost firem za své dopady na společnost a je založena na bázi dobrovolnosti. Klade si za cíl zmapovat současný stav pojetí CSR v malých a středních podnicích v českém stavebnictví jako odvětví s obrovským dopadem na životní prostředí, zdroje energie a národní hospodářství, jako jeden z největších zaměstnavatelů, a navrhnout doporučení pro zlepšení CSR aktivit a tím zvýšit konkurenceschopnost malých a středních podniků ve stavebnictví. Základem pro doporučení je kvalitativní a kvantitativní výzkum v rámci čtyř členských zemí Evropské Unie, tedy v České Republiky, Nizozemí, Švédska a Spojeného Království.

Employer branding ve stavebnictví
Hralová, Lenka ; Bušina, Filip (vedoucí práce) ; Havlíček, Karel (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na aktuální trend v řízení lidských zdrojů, employer branding, který je rozebírán ve smyslu obecné image podniku jako zaměstnavatele, jeho pracovních podmínek a preferencí podniku z pozice stabilního zaměstnavatele. Hlavními cíli práce je posoudit rozsah a závažnost employer brandingu ve stavebnictví v České republice na základě konkrétní společnosti a srovnání s konkurencí. První část obsahuje shrnutí teoretických poznatků, které definují employer branding a jeho nástroje. Část druhá se týká empirického výzkumu ve společnosti Metrostav a.s., mezipodnikového srovnání a dotazníkového šetření mezi žáky a studenty stavebních oborů s cílem vyhodnotit jejich postoje a názory ohledně budoucího zaměstnání v odvětví stavebnictví. V závěru práce je provedeno zhodnocení výzkumu a představeny návrhy k posílení employer brandu společnosti.

Zavedení filosofie CRM v podniku v oblasti letecké dopravy
Pavelka, Jakub ; Koliš, Karel (vedoucí práce) ; Konvalinka, Michal (oponent)
Cílem práce je definovat filosofii, jednotlivé fáze a nejdůležitější principy v budování řízení vztahů se zákazníky a jejich teoretické pojetí aplikovat ve vybrané společnosti na trhu letecké dopravy. Na základě identifikace míst a procesů, které mají na interakci zákazníka se společností nejvýraznější vliv, budou formulovány opatření, která jsou pro implementaci filosofie stěžejní.

Management dodavatelů v automobilovém průmyslu
Holubcová, Romana ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce)
Jako téma své diplomové práce jsem si zvolila management dodavatelů v automobilovém průmyslu. Dodavatelsko-odběratelské vztahy jsou velmi důležité pro úspěch zúčastněných organizací i pro celkový rozvoj ekonomiky. Musí to být vztahy partnerské, aby se společnosti mohly rozvíjet, aby vzájemné obchody pro ně byly ekonomicky výhodné a své procesy mohly neustále zlepšovat. Ve své práci budu analyzovat stávající proces řízení dodavatelů ve společnosti, která je přímým dodavatelem do OEM. Original Equipment manufacturing (OEM), což je používaná zkratka pro finální výrobce automobilů a znamená to, že nevytváří jednotlivé produkty, ale je to vlastně montovna. Podle výsledků analýzy budou navržena zlepšení a implementována do nové směrnice pro strategický nákup.

Management dodavatelů v automobilovém průmyslu
Holubcová, Romana ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce)
Jako téma své diplomové práce jsem si zvolila management dodavatelů v automobilovém průmyslu. Dodavatelsko-odběratelské vztahy jsou velmi důležité pro úspěch zúčastněných organizací i pro celkový rozvoj ekonomiky. Musí to být vztahy partnerské, aby se společnosti mohly rozvíjet, aby vzájemné obchody pro ně byly ekonomicky výhodné a své procesy mohly neustále zlepšovat. Ve své práci budu analyzovat stávající proces řízení dodavatelů ve společnosti, která je přímým dodavatelem do OEM. Original Equipment manufacturing (OEM), což je používaná zkratka pro finální výrobce automobilů a znamená to, že nevytváří jednotlivé produkty, ale je to vlastně montovna. Podle výsledků analýzy budou navržena zlepšení a implementována do nové směrnice pro strategický nákup.

Marketingová strategie zvoleného podnikatelského subjektu
Vlasák, Matouš ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Předmětem diplomové práce je marketingová strategie obchodní divize Žirafa Stavebniny, která je součástí stavební společnosti MAO a.s. Žirafa Stavebniny se zabývá prodejem stavebního materiálu, pronájmem stavebních strojů a nákladní dopravou. Cílem práce je návrh vhodné marketingové strategie pro maloobchodní prodej stavebnin, která povede k dosažení stanovených cílů obchodní divize. Teoretická část se zabývá pojmy a problematikou strategického marketingového plánování a analýzami potřebných k vytvoření marketingové strategie. Této části práce předcházelo studium odborné literatury, aby poté mohla být prostřednictvím deskripce a komparace sepsána literární rešerše. Na teoretickou část navazuje kapitola zabývající se základními údaji o společnosti MAO a.s. a její obchodní divizi Žirafa Stavebniny. Vnější prostředí je zhodnoceno prostřednictvím PEST analýzy, analýzy konkurence v odvětví a analýzy trhu. Pomocí finanční analýzy, analýzy marketingového mixu a analýzy konkurenceschopnosti bylo zanalyzováno vnitřní prostředí obchodní divize. Provedením analýz byly odhaleny příležitosti a hrozby pro Žirafu. Mezi nejvýznamnější identifikované příležitosti pro Žirafu patří nízké sazby hypoték, odchod hlavního konkurenta Raab Karcher z trhu a nový vlastník obchodního řetězce Baumax. Naopak nejvýznamnějšími hrozbami jsou nepříznivý vývoj odvětví stavebnictví a stavební výroby, působení Žirafy na dokonale konkurenčním trhu, odchod hlavního konkurenta Raab Karcher z trhu a nový vlastník obchodního řetězce Baumax. Provedením analýz byly zjištěny také silné a slabé stránky Žirafy. Mezi nejdůležitější silné stránky patří přístup k zákazníkovi, kvalita poskytovaných služeb, dobré jméno, dlouholetá působnost na trhu a dobré vztahy s dodavateli. Mezi nejvýznamnější slabé stránky patří nedostatečné využití komunikačních médií, prodejní a komunikační schopnosti zaměstnanců, nízká úroveň webových stránek a prostředí prodejny. Prostřednictvím SWOT matice byly vygenerovány jednotlivé marketingové strategie, které slouží k dosažení cílů Žirafy. Těmito marketingovými strategiemi jsou např. strategie zefektivnění marketingové komunikace, strategie orientovaná na kvalitu poskytovaných služeb, strategie zaměřená na šíři poskytovaného sortimentu a strategie zaměřená na zvýšení profesionality zaměstnanců. Na základě výsledků provedených analýz a vytvořených marketingových strategií je sestaven návrh akčního marketingového programu pro rok 2016/2017.

Problematika zvolené destinace na trhu cestovního ruchu v České republice - Sevilla
Žídková, Denisa ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hricová, Daniela (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza cestovního ruchu vybrané destinace, v tomto případě Sevilly, na trhu České republiky. První část se zabývá teoretickými přístupy ke zkoumané problematice. Dále je provedena stručná charakteristika daného území z několika hledisek. V následujících kapitolách je proveden samotný výzkum. V rámci turismu dané destinace jsou rozebírány různé konkrétní faktory, které ho ovlivňují. Další kapitola analyzuje chování a preference účastníků cestovního ruchu na základě dotazníkového šetření. V návaznosti na odpovědi respondentů je proveden průzkum trhu České republiky, přičemž výsledné nabídky jednotlivých cestovních kanceláří jsou shrnuty na konci této práce. Výsledkem je zhodnocení postavení zvolené destinace na českém trhu a návrh možných doporučení pro podnikatelské subjekty cestovního trhu, které realizují své obchodní aktivity v dané destinaci.

Psychologická prevence nehod
PAPAJOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá psychologickou prevencí pracovních úrazů. První kapitola se zabývá pracovními úrazy, konkrétněji postupem při pracovním úraze - jaké jsou povinnosti zaměstnavatele, ale také zaměstnance. Další podkapitolou je odpovědnost za škodu při pracovních úrazech, dále odškodnění pracovních úrazů jako je náhrada za ztrátu na výdělku, náhrada za bolest a ztížené společenské uplatnění, účelně vynaložené náklady spojené s léčením a náhrada za věcnou škodu. Druhá kapitola je zaměřena na bezpečnost práce. Nejprve se zabývá bezpečností a ochranou práce obecně, dále školením BOZP, souvisejícími základními dokumenty, OHSAS 18001 Certifikace systému managementu BOZP ? přínosy certifikace a ?Bezpečný podnik?. Poslední podkapitolou jsou orgány inspekce práce ? dodržování povinností daných právními předpisy, činnosti orgánů inspekce práce, náplň jejich činnosti a oprávnění inspektora práce. Třetí kapitolou je prevence pracovních úrazů. První podkapitolou jsou povinnosti zaměstnavatelů, další je psychická zátěž a její projevy,psychologie práce, dále bezpečnostní požadavky na stroje a zařízení, příklady příčin vzniku pracovních úrazů a konkrétněji zásady bezpečnosti práce v potravinářském průmyslu. To by bylo k teoretické části vše. V praktické části mé diplomové práce jsem zpracovávala nejprve kvantitativní výzkum. Požádala jsem celkem 9 výroben masných výrobků, jednalo se o malé i velké firmy z různých krajů České republiky, o vyplnění dotazníku, který jsem si sama sestavila tak, abych došla k závěru, splnila cíle práce a odpověděla na otázky, které jsem si na začátku práce stanovila. Dále jsem ve firmě, ve které jsem zjistila nejmenší úrazovost, provedla kvalitativní výzkum formou rozhovoru, abych získala podrobnější informace o jejich přístupu k dané problematice.

Přehled využití motorových manipulačních vozíků
Samcová, Eva ; Šařec, Petr (vedoucí práce) ; Altmann, Vlastimil (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozdělením motorové manipulační techniky do kategorii a jejím běžným použitím. Požitím v neobvyklých podmínkách, speciálními vozíky a zhodnocením vhodné volby pneumatik. Jsou zde uvedeny typy přídavných zařízení, která se umisťují místo vidlic nebo přímo na vidlice a je zde uvedena následná změna běžného použití motorového vozíku po přidaném zařízení. Dále se práce zabývá porovnáním jednotlivých kategorii motorových vozíků vždy od dvou firem a to firmy Cesab a Linde.

EKONOMICKÁ A NEEKONOMICKÁ OPATŘENÍ V TABÁKOVÉM PRŮMYSLU V ČR V POSLEDNÍ DEKÁDĚ
Zděnková, Radka ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Kouření a tabákový průmysl obecně jsou jednou z nejvíce regulovaných oblastí ve většině zemí světa. Důvodem pro zásahy státu je snaha snížit úroveň prevalence kouření a chránit veřejné zdraví. Za své zdraví je však odpovědný každý jednotlivec, nikoli stát. K nejčastějším opatřením v boji proti kouření patří zákaz reklamy na tabákové výrobky. Po zavedení zákazu v České republice se však podíl kuřáků v populaci nesnížil. Z řady odborných studií vyplývá, že neexistuje významný vztah mezi reklamou a spotřebou tabákových výrobků. Dalším opatřením jsou povinná zdravotní varování, která ovšem nemají na snižování počtu kuřáků vliv. Plošné zákazy kouření v soukromě vlastněných zařízeních porušují práva vlastníků. Zvyšování spotřební daně zvyšuje cenu cigaret, čímž motivuje spotřebitele k přechodu na levné cigarety nebo balený tabák. Zároveň roste černý trh s cigaretami. Důsledkem regulačních opatření je pak relativní pokles daňových příjmů státu a kvality produktů, a nárůst kriminality, spojené s daňovými úniky a černým trhem s cigaretami.