Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizovaný termodynamický senzor na bilančním principu
Řezníček, Michal ; Jankovský, Jaroslav (oponent) ; Szendiuch, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím bilančních termodynamických senzorů jako náhrady řešení s klasickými teplotními senzory.
Studie potenciálu integrovaného řešení jednotky „waste-to-energy“
Freisleben, Vít ; Turek, Vojtěch (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem technologických úprav stávající průmyslové jednotky „waste-to-energy“, která slouží k termickému zpracování procesních odplynů obsahujících VOC a CO za vzniku spalin. Hlavním cílem návrhu takových úprav stávající jednotky je zlepšení jejích provozních parametrů s ohledem na ekonomii, ekologii a efektivitu využití tepelné energie. V první části práce byl popsán stávající provoz se všemi významnými procesními parametry. Dále byla identifikována všechna klíčová zařízení sloužící ke zpracování odplynů nebo k využití odpadního tepla. V hlavní části práce je uvedena řada konkrétních úprav stávající jednotky zahrnujících technologii tepelné intenzifikace stávajících výměníků tepla, dále návrh nových a účinnějších výměníků tepla a nakonec zavedení technologie katalytické oxidace za účelem katalytického rozkladu polutantů obsažených v odplynech. Výstupem práce je technické, ekonomické a ekologické srovnání navržených technologických úprav se stávajícím provozem.
Vytápění elektromobilů
Kolomazník, Milan ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je formou rešerše popsat způsoby vytápění interiéru elektromobilů. V úvodu práce jsou uvedeny základní pojmy týkající se obecně problematiky elektromobility. Ta je pak dále rozvedena s nastíněním současných problémů, které brání většímu rozšíření těchto vozidel do provozu. Práce podává ucelený přehled nejen o přímých metodách vytápění využívajících elektrický proud, ale i o alternativním způsobu, jímž je nezávislé topení využívající spalovací motor. Dále se zabývá zhodnocením využitelnosti ztrátového tepla, které vzniká v elektrických součástech, jako je elektromotor, frekvenční měnič či baterie. Na základě těchto poznatků byly vytvořeny různé konstrukční návrhy včetně stručného popisu jejich kladů a záporů. Závěr práce se pak zabývá porovnáním a posouzením jednotlivých konstrukčních řešení.
Studie potenciálu integrovaného řešení jednotky „waste-to-energy“
Freisleben, Vít ; Turek, Vojtěch (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem technologických úprav stávající průmyslové jednotky „waste-to-energy“, která slouží k termickému zpracování procesních odplynů obsahujících VOC a CO za vzniku spalin. Hlavním cílem návrhu takových úprav stávající jednotky je zlepšení jejích provozních parametrů s ohledem na ekonomii, ekologii a efektivitu využití tepelné energie. V první části práce byl popsán stávající provoz se všemi významnými procesními parametry. Dále byla identifikována všechna klíčová zařízení sloužící ke zpracování odplynů nebo k využití odpadního tepla. V hlavní části práce je uvedena řada konkrétních úprav stávající jednotky zahrnujících technologii tepelné intenzifikace stávajících výměníků tepla, dále návrh nových a účinnějších výměníků tepla a nakonec zavedení technologie katalytické oxidace za účelem katalytického rozkladu polutantů obsažených v odplynech. Výstupem práce je technické, ekonomické a ekologické srovnání navržených technologických úprav se stávajícím provozem.
Optimalizovaný termodynamický senzor na bilančním principu
Řezníček, Michal ; Jankovský, Jaroslav (oponent) ; Szendiuch, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím bilančních termodynamických senzorů jako náhrady řešení s klasickými teplotními senzory.
Vytápění elektromobilů
Kolomazník, Milan ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je formou rešerše popsat způsoby vytápění interiéru elektromobilů. V úvodu práce jsou uvedeny základní pojmy týkající se obecně problematiky elektromobility. Ta je pak dále rozvedena s nastíněním současných problémů, které brání většímu rozšíření těchto vozidel do provozu. Práce podává ucelený přehled nejen o přímých metodách vytápění využívajících elektrický proud, ale i o alternativním způsobu, jímž je nezávislé topení využívající spalovací motor. Dále se zabývá zhodnocením využitelnosti ztrátového tepla, které vzniká v elektrických součástech, jako je elektromotor, frekvenční měnič či baterie. Na základě těchto poznatků byly vytvořeny různé konstrukční návrhy včetně stručného popisu jejich kladů a záporů. Závěr práce se pak zabývá porovnáním a posouzením jednotlivých konstrukčních řešení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.