Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.