Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy
Jandáková, Pavla ; Dvořák, Václav (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Tématem předkládané diplomové práce je analýza legislativních vlivů na reklamu. Kromě obecné úpravy reklamy je práce zaměřena především na regulaci reklamy doplňků stravy. Na konkrétních příkladech jsou uvedeny rozbory možných nedostatků. Tato práce řeší také postup tvorby reklamy a její legislativní kontroly na marketingovém oddělení společnosti VALOSUN a.s.
Kvalita poskytovaných informací u nejprodávanějších doplňků stravy v České republice na internetu
Baudischová, Lenka ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
KVALITA POSKYTOVANÝCH INFORMACÍ U NEJPRODÁVANĚJŠÍCH DOPLŇKŮ STRAVY V ČESKÉ REPUBLICE NA INTERNETU Student: Lenka Baudischová Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D Školitel specialista: Ing. Katka Kvízová KSKF, Faf v Hradci Králové, UK v Praze, Česká republika ÚVOD: Doplňky stravy se v posledních letech stávají součástí každodenní stravy značné části populace všech evropských zemí. Podle průzkumu z roku 2015 internetových nákupů prostřednictvím volně prodejných léků a potravinových doplňků lidí nakupuje více než dvě pětiny internetové populace ve věku 15-59. Internet je často používán spotřebiteli jako zdroj informací. Pokud lidé nakupují doplňky stravy na internetu, veškeré informace které dostanou, jsou z webových stránek. CÍL: Posouzení kvality informací u nejprodávanějších doplňků stravy uváděných na internetu z hlediska regulatorního a klinického pohledu. METODIKA: Hledali jsme na internetu pomocí 3 nejčastěji používaných vyhledávačů v České republice - Seznam, Google a Centrum počínaje červencem 2015 do listopadu roku 2015. Identifikovali jsme 100 nejprodávanějších doplňků stravy za rok 2014 dle databáze IMS Health. Poskytované informace byly hodnoceny dle klinického hlediska a regulačního hlediska. VÝSLEDKY: Sto devadesát jedna webových portálů bylo vyhodnoceno, z nichž...
Kvalita poskytovaných informací u nejprodávanějších doplňků stravy v České republice na internetu
Baudischová, Lenka ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
KVALITA POSKYTOVANÝCH INFORMACÍ U NEJPRODÁVANĚJŠÍCH DOPLŇKŮ STRAVY V ČESKÉ REPUBLICE NA INTERNETU Student: Lenka Baudischová Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D Školitel specialista: Ing. Katka Kvízová KSKF, Faf v Hradci Králové, UK v Praze, Česká republika ÚVOD: Doplňky stravy se v posledních letech stávají součástí každodenní stravy značné části populace všech evropských zemí. Podle průzkumu z roku 2015 internetových nákupů prostřednictvím volně prodejných léků a potravinových doplňků lidí nakupuje více než dvě pětiny internetové populace ve věku 15-59. Internet je často používán spotřebiteli jako zdroj informací. Pokud lidé nakupují doplňky stravy na internetu, veškeré informace které dostanou, jsou z webových stránek. CÍL: Posouzení kvality informací u nejprodávanějších doplňků stravy uváděných na internetu z hlediska regulatorního a klinického pohledu. METODIKA: Hledali jsme na internetu pomocí 3 nejčastěji používaných vyhledávačů v České republice - Seznam, Google a Centrum počínaje červencem 2015 do listopadu roku 2015. Identifikovali jsme 100 nejprodávanějších doplňků stravy za rok 2014 dle databáze IMS Health. Poskytované informace byly hodnoceny dle klinického hlediska a regulačního hlediska. VÝSLEDKY: Sto devadesát jedna webových portálů bylo vyhodnoceno, z nichž...
Kvalita poskytovaných informací u nejprodávanějších doplňků stravy v České republice na internetu
Baudischová, Lenka ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
KVALITA POSKYTOVANÝCH INFORMACÍ U NEJPRODÁVANĚJŠÍCH DOPLŇKŮ STRAVY V ČESKÉ REPUBLICE NA INTERNETU Student: Lenka Baudischová Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D Školitel specialista: Ing. Katka Kvízová KSKF, Faf v Hradci Králové, UK v Praze, Česká republika ÚVOD: Doplňky stravy se v posledních letech stávají součástí každodenní stravy značné části populace všech evropských zemí. Podle průzkumu z roku 2015 internetových nákupů prostřednictvím volně prodejných léků a potravinových doplňků lidí nakupuje více než dvě pětiny internetové populace ve věku 15-59. Internet je často používán spotřebiteli jako zdroj informací. Pokud lidé nakupují doplňky stravy na internetu, veškeré informace které dostanou, jsou z webových stránek. CÍL: Posouzení kvality informací u nejprodávanějších doplňků stravy uváděných na internetu z hlediska regulatorního a klinického pohledu. METODIKA: Hledali jsme na internetu pomocí 3 nejčastěji používaných vyhledávačů v České republice - Seznam, Google a Centrum počínaje červencem 2015 do listopadu roku 2015. Identifikovali jsme 100 nejprodávanějších doplňků stravy za rok 2014 dle databáze IMS Health. Poskytované informace byly hodnoceny dle klinického hlediska a regulačního hlediska. VÝSLEDKY: Sto devadesát jedna webových portálů bylo vyhodnoceno, z nichž...
Výživová a zdravotní tvrzení na obalech potravin
Laštovičková, Jitka ; Pejšová, Hana (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Lukáš (oponent)
Současná platná potravinářská legislativa Evropské unie ukládá výrobcům potravin povinnost uvádět na obale potravin řadu údajů. Pravidla pro označování potravin prošla v posledních 10 letech významnými změnami - mimo jiné byly nově vytvořeny také předpisy upravující podmínky pro uvádění výživových a zdravotních tvrzení na obalech potravin. Hlavními důvody pro vytvoření těchto předpisů byla snaha o společnou regulaci pravidel v rámci Evropské unie a zvýšení ochrany spotřebitele v souvislosti s nákupem potravin včetně doplňků stravy, kterých se zdravotní tvrzení týkají nejvíce. Cílem práce bylo sumarizovat dosavadní vývoj a popsat současný stav legislativy upravující pravidla pro uvádění výživových a zdravotních tvrzení na obalech potravin v České republice. Dále také prostřednictvím dotazníkového průzkumu zjistit informovanost pacientů docházejících na konzultace s nutriční terapeutkou o výživových a zdravotních tvrzeních na obalech potravin. Celkem se výzkumu účastnilo 83 respondentů, analyzováno bylo 80 dotazníků (3 dotazníky byly z analýzy vyřazeny pro neúplné vyplnění). Většina respondentů považuje informace uvedené na obalech potravin za pravdivé, důvěryhodné, při nákupu potravin, které nezná, čte jejich etiketu. Většina respondentů se o zdravotních a výživových tvrzeních dozvěděla...
Kvalita poskytovaných informací u nejprodávanějších doplňků stravy v České republice na internetu
Baudischová, Lenka ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
KVALITA POSKYTOVANÝCH INFORMACÍ U NEJPRODÁVANĚJŠÍCH DOPLŇKŮ STRAVY V ČESKÉ REPUBLICE NA INTERNETU Student: Lenka Baudischová Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D Školitel specialista: Ing. Katka Kvízová KSKF, Faf v Hradci Králové, UK v Praze, Česká republika ÚVOD: Doplňky stravy se v posledních letech stávají součástí každodenní stravy značné části populace všech evropských zemí. Podle průzkumu z roku 2015 internetových nákupů prostřednictvím volně prodejných léků a potravinových doplňků lidí nakupuje více než dvě pětiny internetové populace ve věku 15-59. Internet je často používán spotřebiteli jako zdroj informací. Pokud lidé nakupují doplňky stravy na internetu, veškeré informace které dostanou, jsou z webových stránek. CÍL: Posouzení kvality informací u nejprodávanějších doplňků stravy uváděných na internetu z hlediska regulatorního a klinického pohledu. METODIKA: Hledali jsme na internetu pomocí 3 nejčastěji používaných vyhledávačů v České republice - Seznam, Google a Centrum počínaje červencem 2015 do listopadu roku 2015. Identifikovali jsme 100 nejprodávanějších doplňků stravy za rok 2014 dle databáze IMS Health. Poskytované informace byly hodnoceny dle klinického hlediska a regulačního hlediska. VÝSLEDKY: Sto devadesát jedna webových portálů bylo vyhodnoceno, z nichž...
Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy
Jandáková, Pavla ; Dvořák, Václav (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Tématem předkládané diplomové práce je analýza legislativních vlivů na reklamu. Kromě obecné úpravy reklamy je práce zaměřena především na regulaci reklamy doplňků stravy. Na konkrétních příkladech jsou uvedeny rozbory možných nedostatků. Tato práce řeší také postup tvorby reklamy a její legislativní kontroly na marketingovém oddělení společnosti VALOSUN a.s.
Ochrana spotřebitele v oblasti doplňků stravy
Luptáková, Marcela ; Vavrečka, Jan (vedoucí práce) ; Grmelová, Nicole (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá tématem Ochrany spotřebitele v oblasti doplňků stravy. Práce je rozvržena do čtyř kapitol. První kapitola podává přehled o kategorizaci produktů se zdravotními účinky. Pozornost je věnována základním pojmům, jakými jsou potraviny, doplňky stravy, léčiva, kosmetické přípravky a zdravotnické prostředky. Druhá kapitola se věnuje doplňkům stravy jako takovým. Třetí kapitola rozebírá problematiku zdravotních a výživových tvrzení. Závěrečná kapitola je tvořena výzkumným šetřením mezi spotřebiteli doplňků stravy a výzkumných šetřením v lékárnách.
Potraviny z pohledu výživových a zdravotních tvrzení
SOBÍŠKOVÁ, Gabriela
V práci byly shromážděny základní informace o označování potravin výživovým a zdravotním tvrzením tak, aby bylo možné vytvořit si ucelenou představu o jejich významu pro spotřebitele. Hlavním cílem bakalářské práce bylo vymezit postoj spotřebitelů k poskytovaným informacím. Jakým způsobem jsou spotřebitelé potravin seznámeni s těmito pojmy, jak je vnímají a zda jsou pro ně jasnou a srozumitelnou informací uvedenou na obale. Následně bylo analyzováno, jak aplikují vybrané firmy výživová a zdravotní tvrzení na obalech svých výrobků a jsou-li pro ně přínosem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.