Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Rozvíjení čtenářských dovedností u žáků 4. ročníku ZŠ se zaměřením na zaostávající čtenáře
SOUČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá rozvíjením čtenářských dovedností žáků 4. ročníku ZŠ se zaměřením na čtení zaostávajících žáků. Práce je rozdělena na část teoretickou, výzkumnou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny čtenářské dovednosti v souvislosti s RVP ZV a problematika rozvoje dětského čtenáře mladšího školního věku. Práce se nadále zabývá čtenářskou gramotností, druhy a kvalitami čtení, diagnostikou čtenářského výkonu a zaostávajícími čtenáři. Výzkumná část mapuje čtenářské dovednosti žáků formou případových studií. Cílem práce je diagnostika aktuálních čtenářských výkonů žáků, kteří se učili číst různými metodami počátečního čtení. Součástí jsou i možnosti nápravy čtenářských nedostatků. Praktická část práce obsahuje zásobník technik pro práci se zaostávajícími čtenáři.
Analýza čtenářské úrovně žáků 1. - 3. ročníků se zaměřením na genetickou metodu čtení
FRČKOVÁ, Karolína
Diplomová práce se zabývá výukou prvopočátečního čtení se zaměřením na genetickou metodu. Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část obsahuje přehled současně užívaných metod výuky čtení. Genetická metoda je popsána z pohledu historického i současného. Součástí práce je i přehled dostupných učebnic pro výuku této metody. Dále pojednává o základních znacích čtenářského výkonu, zjišťování čtenářské úrovně žáků pomocí diagnostických prověrek a o práci se zaostávajícími čtenáři. Výzkumná část se zabývá analýzou čtenářské úrovně žáků 1. - 3. ročníku učících se genetickou metodou. Analýza byla provedena pomocí diagnostických prověrek, které byly nahrávány a následně analyzovány na základě základních čtenářských znaků. Výzkumné šetření je zaměřeno především na chyby proti kvalitám čtení, které jsou podrobně rozepsány a vzájemně porovnávány.
Práce se zaostávajícími čtenáři ve 3. ročníku ZŠ
ŠIMKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá problematikou zaostávajících čtenářů a následnými metodami nápravy jejich nedostatků. V teoretické části práce je popsána problematika zaostávajících čtenářů podrobněji a je blíže charakterizována stejně jako vhodné metody nápravy. Ve výzkumné části jsou žáci rozřazeni do skupin podle nedostatků ve čtení a v každé skupině jsou zkoumány kvantitativní a kvalitativní chyby čtenářského výkonu. Následně je navržena vhodná náprava těchto chyb a nedostatků. Výzkumné šetření bylo provedeno metodou komplexní diagnostiky čtení u žáků 3. ročníků ZŠ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.