Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transformace systému náhradní rodinné péče v ČR
Müllerová, Tamara ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
NÁZEV: Transformace systému náhradní rodinné péče v ČR AUTOR: Tamara Müllerová VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na současné legislativní změny v oblasti ústavní péče. V úvodu je popsána rodina, její význam, funkce, postavení v dnešní společnosti a příčiny poruch jejího fungování a poruchy samotné v souvislosti s potřebami dítěte. Navazující kapitola se věnuje současným formám ústavní a ochranné výchovy v České republice, obsahuje rozdělení na náhradní rodinnou péči, náhradní výchovnou péči a popisuje jednotlivé typy. Další část je zaměřena na hlavní nedostatky systému ústavní péče a důvody, které přiměly Českou republiky celý systém změnit, především kvůli kritice ze zahraničí. Na to navazuje kapitola o transformaci systému ústavní péče, která pojednává o již přijatých změnách, na kterých se podílela ministerstva (MŠMT, MPSV, MV), řada odborníků a zástupci nestátních neziskových organizací. Je zde i zmíněn, jakým způsobem se ke změnám vyjadřovala odborná i laická veřejnost. Praktická část je zaměřena na porovnání názorů mezi veřejností, odbornou veřejností a rodinou, která má dítě v pěstounské péči v konfrontaci s návrhem, který připravil parlament České republiky. Cílem praktické části je zjistit, jaká je povědomost laické veřejnosti o změnách a o...
Poruchy chování u dětí umístěných v zařízení ústavní péče
BAUDYŠOVÁ, Hana
Tématem bakalářské práce je poruchy chování u dětí umístěných v zařízení ústavní péče. Poruchy chování jsou projevy chování dětí a mládeže nerespektující ustálené společenské normy. Práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická, část je zaměřena na vývoj ústavní výchovy v České republice, nejčastější publikované poruchy chování, možné příčiny poruch chování a jejich prevence. Druhá, praktická, část je zaměřena na Středisko ústavní péče v Českých Budějovicích, na děti, které přicházejí do střediska, a jejich poruchy chování, z jakých rodinných podmínek přicházejí a jestli jsou znevýhodněny zdravotním problémem. Dále jsou v práci zaznamenány výpovědi děti, které byly v době provádění výzkumu umístěny internátně ve středisku, zda ví, kvůli čemu zde jsou a jak by se měly chovat, aby se do střediska nedostaly. Využití bakalářské práce lze spatřovat v možnosti jako zdroj informací a zamyšlení nad výchovnými problémy dětí jak pro laickou veřejnost, tak i pro zřizovatele a poskytovatele ambulantních a internátních služeb na celorepublikové úrovni.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.