Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Záporná čísla v současné výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Skálová, Tereza ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vyučování záporných čísel v matematice na 1. stupni ZŠ. Práce mapuje úlohy vyskytující se v učebnicích pro 1. i 2. stupeň ZŠ, kde je možno pracovat se zápornými čísly. Hlavní část práce je věnována třem druhům experimentu - experimentu žákovskému, učitelskému a společenské hře. V žákovském experimentu analyzuje úspěšnost a obtíže žáků 4. a 5. ročníku při vyplňování pracovního listu zaměřeného na různé modely záporných čísel. Učitelský experiment, který proběhl formou dotazníkového šetření, ukazuje názory učitelů 1. stupně na zavádění a užitečnost záporných čísel. Společenská hra dokazuje schopnost žáků uchopit pomocí hry matematický jev. Klíčová slova: ­ aditivní operace se zápornými čísly ­ experiment ­ modely záporných čísel: teploměr, podlaží, hladina ­ prostředí Krokování ­ prostředí Schody ­ slovní úlohy ­ společenská hra ­ záporná čísla
Zavedení záporných čísel v dějinách algebry
Daněk, Jaroslav ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Práci jsem rozdělil do čtyř kapitol podle nejvýznamnějších míst rozvoje matematiky a její symboliky a popisoval jsem v ní převážně historickou etapu a jejich matematiky, která byla v celosvětovém měřítku nejpokrokovější. V první kapitole se zabývám čínskou matematikou, která uchovává nejstarší matematické poznatky už z druhého tisíciletí, proto je hned na prvním místě. Druhá kapitola pojednává o indické matematice, která nám zanechává poznatky indického matematika Brahmagupty ze 7. století n. l., který pravděpodobně navázal na čínskou matematiku. Následuje arabská matematika, která měla pravděpodobně největší vliv na evropskou matematiku, kde se znaménko mínus symbolicky definitivně zavedlo a ustálilo z dřívějších rétorických označení. Ústřední postavou, jak této kapitoly, tak celé práce, je německý matematik Michael Stifel a jeho dílo Arithmetica integra. KLÍČOVÁ SLOVA záporná čísla, rovnice, koeficient, řešení
Záporná čísla v současné výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Skálová, Tereza ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vyučování záporných čísel v matematice na 1. stupni ZŠ. Práce mapuje úlohy vyskytující se v učebnicích pro 1. i 2. stupeň ZŠ, kde je možno pracovat se zápornými čísly. Hlavní část práce je věnována třem druhům experimentu - experimentu žákovskému, učitelskému a společenské hře. V žákovském experimentu analyzuje úspěšnost a obtíže žáků 4. a 5. ročníku při vyplňování pracovního listu zaměřeného na různé modely záporných čísel. Učitelský experiment, který proběhl formou dotazníkového šetření, ukazuje názory učitelů 1. stupně na zavádění a užitečnost záporných čísel. Společenská hra dokazuje schopnost žáků uchopit pomocí hry matematický jev. Klíčová slova: ­ aditivní operace se zápornými čísly ­ experiment ­ modely záporných čísel: teploměr, podlaží, hladina ­ prostředí Krokování ­ prostředí Schody ­ slovní úlohy ­ společenská hra ­ záporná čísla

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.