Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava didaktických materiálů pro výuku první pomoci na 2. stupni základních škol
Hubínková, Zdeňka ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání první pomoci na druhém stupni základních škol. Cílem práce bylo vytvořit sadu pracovních úloh, které může pedagog využít v rámci samostatné práce žáků během doby, kdy se věnuje jiným žákům při praktickém nácviku. První část práce obsahuje všeobecný přehled o významu první pomoci, zařazení první pomoci v kurikulárních dokumentech na základní škole a možnosti výuky první pomoci včetně organizačních forem, metod a didaktických prostředků pro výuku první pomoci na školách. Druhá část se zabývá tvorbou stanovených pracovních listů s úlohami a jejich evaluací. Vytvořeno bylo celkem 9 různých typů úloh ve 4 variantách, které byly následně seskupeny do 4 pracovních listů. Ověření využitelnosti úloh v praxi proběhlo formou evaluačního dotazníku, a to z hlediska srozumitelnosti, náročnosti a zábavnosti. Z výsledků vyplývá, že vytvořené úlohy vyhovují výše uvedeným charakteristikám na adekvátní úrovni - byly žáky hodnoceny jako srozumitelné, přiměřeně náročné a zábavné. Součástí práce je kromě sady pracovních listů i řešení jednotlivých úloh včetně uvedení průměrného času na vyplnění a uvedení náročnosti každé úlohy. Některé úlohy navíc obsahují metodické poznámky pro pedagogy. KLÍČOVÁ SLOVA žáci, učitelé, první pomoc, pracovní listy, výuka, samostatná práce
Návrh a ověření distanční výuky ve školní družině v době koronavirové krize
LINDLOVÁ, Magdaléna
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice distanční výuky ve školní družině v průběhu koronavirové krize. V teoretické části je přiblížena tematika školní družiny, dítěte mladšího školního věku, dále problematika koronavirové krize a distanční výuky. Je zde také stanoven teoretický základ pro tvorbu pracovních listů, jejichž návrh je stěžejním cílem této práce. Dalším cílem práce je vytvoření metodických listů pro vychovatele. Posledním cílem je ověření srozumitelnosti, funkčnosti a využitelnosti předkládaných materiálů. Praktická část práce je založena na vlastní tvorbě pracovních a metodických listů. Tyto vytvořené materiály byly pak dále podrobeny výzkumu. Pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na vychovatele byla zjišťována zejména funkčnost a využitelnost pracovních a metodických listů během distanční i prezenční výuky. Pro zjištění srozumitelnosti byl pro skupinu dětí mladšího školního věku navrhnut jednodušší typ dotazníku ve formě zpětné vazby na konci každého pracovního listu. Z výsledků dotazníkového šetření pak vyplynulo, že jsou pracovní listy pro děti mladšího školního věku srozumitelné a podle oslovených vychovatelů i využitelné a funkční jak pro distanční výuku, tak i v rámci činností školní družiny během klasické docházky. Vytvořené pracovní a metodické listy mohou být přínosem pro jiné vychovatele a mohou sloužit jako inspirace pro jejich další práci.
Vybraná tvorba Olgy Černé ve volnočasové výchově ke čtenářství
MÁLKOVÁ, Šárka
Práce se zabývá využitím vybraných děl současné české autorky Olgy Černé ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen životopis kmenové autorky nakladatelství Baobab Olgy Černé a její literární tvorba. Dále je popsán autorčin preferovaný literární žánr, cílová skupina a vybrané metody práce s textem, které jsou využity v praktické části. V ní se též nachází pracovní listy s ukázkami úryvků vybraných děl autorky, jejich ověření v praxi a reflexe.
Vybraná oceněná díla pro děti a mládež z nakladatelství Albatros a jejich uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství
SPĚVÁKOVÁ, Daniela
Bakalářská práce je zaměřena na volnočasové literárně výchovné aktivity v lekcích čtenářských klubů s cílem na vypracování pracovních listů do těchto lekcí. Jednotlivé lekce jsou zaměřeny na vybraná oceněná díla z nakladatelství Albatros. Díla byla vybrána na základě jejich vhodnosti dle věku účastníků a sice pro první a druhý stupeň základního vzdělávání. V práci je stručně popsána historie nakladatelství Albatros, jednotlivá ocenění, která se dílům udělují a výčet oceněných děl. V další kapitole jsou rozbory jednotlivých děl, která byla v práci použita. Na rozbory navazuje kapitola s výčtem použitých metod. V následující kapitole, která je již praktickým rozborem lekcí, se s pomocí vypracovaných pracovních listů uskutečnily lekce čtenářských klubů pro první a druhý stupeň základní školy, jejich celkové zhodnocení je v závěru této kapitoly.
Výuka přírodopisu a matematiky v modelové prostředí školních zahrad
KOSOVÁ, Kamila
Cílem diplomové práce bylo vypracovat vzdělávací nabídku využitelnou při výuce ve venkovním prostředí na 2. stupni základních škol. V sérii komplexních úloh jsou uplatňovány principy interdisciplinárního přesahu mezi přírodopisem a matematikou. Teoretická část sumarizuje problematiku RVP, ukotvení přírodopisu a matematiky v RVP ZV, mezipředmětových vztahů a využití školních zahrad. Hlavním přínosem práce je vypracování konkrétního výukového programu pro hodiny matematiky a přírodopisu. Skládá se z osmi aktivit aplikovaných při výuce na školní zahradě. Většina aktivit je však proveditelná i v prostředí parků nebo učebny. Jednotlivé aktivity obsahují metodický list pro učitele a pracovní list pro žáky. Pracovní listy byly v důsledky pandemie Covid-19 zhodnoceny patnácti učiteli z praxe při strukturovaném rozhovoru a na podkladě jejich připomínek upraveny do finální verze. Odpovědi respondentů strukturovaného rozhovoru jsou součástí kapitoly Diskuze.
Budíškovicemi křížem krážem. Pracovní listy pro 2. stupeň ZŠ. (teoreticko - projektová práce)
BASTLOVÁ, Vendula
Bakalářská práce se zabývá teorií účinného tvoření pracovních listů, jejich formami a účely pro žáky druhého stupně základní školy. Dotýká se také významu regionálního tématu v obsazích základního vzdělávání s odkazem k dokumentu RVP ZV. Jedna z kapitol obsahuje představení jednotlivých míst a památek obce Budíškovice na jihu Čech. Na základě těchto památek jsou pak postaveny jednotlivé okruhy a úkoly pracovních listů Budíškovicemi křížem krážem, díky kterým se žáci dozvídají nové a zajímavé informace o obci. Součástí projektové části práce je popsání konkrétních listů, jejich grafická podoba a evaluace.
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce vlastností chemických prvků.
MÁCHA, Tomáš
Tato diplomová práce byla zaměřena na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry při výuce anorganické chemie na ZŠ. Klíčem ke správnému řešení didaktické hry je znalost vlastností prvků IV. A skupiny PSP. Hra má za cíl upevnit nabyté vědomosti získané během klasické výuky. Na hru navazuje sada pracovních listů, jenž rozvíjejí mezipředmětové vztahy. Výzkumná část diplomové práce byla zaměřena na ověření využitelnosti pracovních listů ve výuce chemie na ZŠ.
Literární text jako prostředek environmentální výchovy v pedagogice volného času
BENEŠOVÁ, Johana
Práce se zabývá literárním textem jako prostředkem environmentální výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část popisuje pojetí environmentální výchovy a jejích cílů a environmentální výchovu a její pojetí v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se teoretická část zabývá environmentální výchovou a její rolí v rozvoji osobnosti dětí předškolního věku, definuje lesní mateřské školy a jejich pedagogickou koncepci. Dále je teoretická část zaměřena na literární text jako prostředek rozvoje kompetencí v environmentální výchově a předkládá výčet a popis vybraných výukových metod vhodných pro práci s literárním textem v mateřských školách. Náplní praktické části je vytvoření sady pracovních a metodických listů a jejich ověření v prostředí lesní mateřské školy.
Pracovní listy pro výuku matematiky se zaměřením na úlohy z Pythagoriády
MENTLÍK, Jan
Hlavní náplní této diplomové práce bylo vytvoření pracovních listů pro žáky pátých až osmých ročníků základních škol či pro odpovídající stupeň víceletých gymnázií, které poslouží nejen jako příprava na matematickou soutěž Pythagoriáda, ale také jako procvičování již probraných tématických celků. Pro každý ročník vytvořil autor sadu čtyř pracovní listů. Každý pracovní list je opatřen výsledky, pro možnou kontrolu. Navíc je vždy ke každé sadě vytvořeno komentované řešení jednoho pracovního listu.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky se zaměřením na vzdělávací okruh Závislosti, vztahy a práce s daty na 2. stupni základních škol
HRNEČKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá tematickým okruhem Závislostmi, vztahy a prací s daty, který patří do Matematiky a jejích aplikací v Rámcovém vzdělávacím programu. Tento okruh je nedílnou součástí matematiky, ale i běžného života. V běžném životě se totiž setkáváme s různými situacemi, kde poznáváme a zjišťujeme různé typy závislostí či změn, které se dají popsat matematickými modely. Práce je rozdělena na tři části. V první části je v teoretické rovině seznámení s okruhem Závislosti, vztahy a práce s daty, dále pohovoření o tvorbě a využití pracovních listů ve vyučování. Druhou část tvoří pracovní listy, které jsou opatřené řešením. Poslední část se zabývá ověřením pracovních listů v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.