Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh zadní nápravy formule SAE
Tomášek, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zavěšení a odpružení zadní nápravy Formule SAE. Po provedení předběžného návrhu následuje kinematický rozbor a optimalizace geometrického uspořádání zadní nápravy pomocí programu ADAMS a ověření vlastností odpružení v programu ADAMS. Poslední část se zabývá konstrukčním návrhem všech těchto prvků zadní nápravy a provedením napěťových a deformačních analýz.
Měření parametrů pneumatik
Pokorný, Pavel ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Pneumatika zajišťuje přenos sil mezi koly automobilu a vozovkou a působí také jako primární odpružení vozidla. Její konstrukce, vlastnosti a stav výrazně ovlivňují jízdní vlastnosti vozidla a tudíž i bezpečnost posádky. Ve sportovním odvětví je pneumatika klíčovou součástí automobilu a pro dosažení nejlepších výsledků je potřeba bezezbytkového využití jejího potenciálu. Cílem této práce je návrh a konstrukce zařízení pro měření parametrů pneumatik a jejich vzájemných závislostí. Dalším úkolem je navrhnout měřicí systém pro sledování tlaku a teploty uvnitř analyzované pneumatiky. Za použití těchto zařízení je provedeno několik měření skutečných pneumatik a následné vyhodnocení získaných výsledků. Výstupem práce je přehled konstrukčních detailů, přehled vybraných parametrů pneumatik, návrh a výkresová dokumentace víceúčelového měřicího zařízení a výsledky mnou provedených měření.
Geometrie rejdové osy osobních automobilů
Straka, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zbývá geometrií rejdové osy nápravy osobních automobilů. Z databáze vozidel Bosch ESI [tronic] byli zjištěny hodnoty sbíhavosti kol, úhel odklonu kola, záklonu rejdové osy a příklon rejdové osy u 74 vozidel. Je zde uvedeno jejich vzájemné porovnání, zjištění lineárních závislostí a vliv poháněné nápravy na pozorované hodnoty.
Konstrukční návrh úhlové kyvadlové nápravy
Vondrák, Zdeněk ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kyvadlovou úhlovou nápravou na závodním vozidle Škoda 130RS pro skupinu V. Na nápravě je provedena kinematická analýza, analýza napjatostí jednotlivých dílů a konstrukční návrh nápravy na základě analýz. Konstrukční návrhy nápravy a úchytů jsou řešeny s ohledem na jednoduchost výroby, snížení hmotnosti a snížení maximálních redukovaných napětí. Nastavení geometrie nápravy (sbíhavost a odklon kola) je realizováno změnou polohy úchytů na karoserii.
Optimalizace konstrukce ramene nápravy
Gašpar, Daniel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací ramene zavěšení z hlediska tuhosti vedení kola a hmotnosti.
Těhlice vozu kategorie Formule SAE
Vymazal, Roman ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem přední a zadní těhlice vozu kategorie Formule SAE. Obsahuje základní konstrukční návrh, kontrolu šroubového spojení a výpočet zatížení počítačovým programem. Hlavními cíli této práce je optimalizace mechanického návrhu a následná realizace výroby daných součástí a jejich praktické využití v závodním voze.
Konstrukční návrh úhlové kyvadlové nápravy
Vondrák, Zdeněk ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kyvadlovou úhlovou nápravou na závodním vozidle Škoda 130RS pro skupinu V. Na nápravě je provedena kinematická analýza, analýza napjatostí jednotlivých dílů a konstrukční návrh nápravy na základě analýz. Konstrukční návrhy nápravy a úchytů jsou řešeny s ohledem na jednoduchost výroby, snížení hmotnosti a snížení maximálních redukovaných napětí. Nastavení geometrie nápravy (sbíhavost a odklon kola) je realizováno změnou polohy úchytů na karoserii.
Měření parametrů pneumatik
Pokorný, Pavel ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Pneumatika zajišťuje přenos sil mezi koly automobilu a vozovkou a působí také jako primární odpružení vozidla. Její konstrukce, vlastnosti a stav výrazně ovlivňují jízdní vlastnosti vozidla a tudíž i bezpečnost posádky. Ve sportovním odvětví je pneumatika klíčovou součástí automobilu a pro dosažení nejlepších výsledků je potřeba bezezbytkového využití jejího potenciálu. Cílem této práce je návrh a konstrukce zařízení pro měření parametrů pneumatik a jejich vzájemných závislostí. Dalším úkolem je navrhnout měřicí systém pro sledování tlaku a teploty uvnitř analyzované pneumatiky. Za použití těchto zařízení je provedeno několik měření skutečných pneumatik a následné vyhodnocení získaných výsledků. Výstupem práce je přehled konstrukčních detailů, přehled vybraných parametrů pneumatik, návrh a výkresová dokumentace víceúčelového měřicího zařízení a výsledky mnou provedených měření.
Optimalizace konstrukce ramene nápravy
Gašpar, Daniel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací ramene zavěšení z hlediska tuhosti vedení kola a hmotnosti.
Návrh zadní nápravy formule SAE
Tomášek, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zavěšení a odpružení zadní nápravy Formule SAE. Po provedení předběžného návrhu následuje kinematický rozbor a optimalizace geometrického uspořádání zadní nápravy pomocí programu ADAMS a ověření vlastností odpružení v programu ADAMS. Poslední část se zabývá konstrukčním návrhem všech těchto prvků zadní nápravy a provedením napěťových a deformačních analýz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.