Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístup vysokých škol ke studentům se vzdělanostním znevýhodněním
Hromada, Jan ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzdělanostně znevýhodněným studentům na veřejných vysokých školách v České republice. Práce vychází z existence vzdělávacích nerovností v českém vzdělávacím systému a působení znevýhodnění na základě vzdělání rodičů studenta. Nerovnosti se výrazně neměnily ani po masifikaci terciárního vzdělávání. Populace vzdělanostně znevýhodněných studentů v práci odpovídá kategorii "first generation student", tedy studentů s rodiči, kteří nedosáhli vysokoškolského vzdělání. Cílem práce je zjištění podoby politik uplatňovaných vůči této skupině ze strany škol a dále způsob, jakým je školami vnímána. K tomu využívá rámec sociální konstrukce cílových populací. Tímto způsobem analyzuje podobu uplatňovaných politik a vymezuje sociální konstrukci populace vzdělanostně znevýhodněných studentů. K dosažení cílů využívá práce výzkumu kvalitativních metod tematickou analýzou všech výročních zpráv a dlouhodobých záměrů veřejných vysokých škol a dále zápisů z akademických senátů a polostrukturovaných rozhovorů se zástupci škol na základě opory z výsledků analýzy dokumentů. Výsledky ukazují na absenci vymezení vzdělanostně znevýhodněné populace a relevantních politik pro cílovou populaci a marginalizaci tématu. Vzdělanostně znevýhodnění studenti jsou nevymezenou subskupinou populace sociálně...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.