Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 799 záznamů.  začátekpředchozí718 - 727dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální prostředí jako faktor ovlivňujicí informovanost o těhotenství a porodu
MIKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu sociálního prostředí na informovanost o těhotenství a porodu. Primárním cílem práce je zmapovat poptávku po informacích, jejich dostupnost a nejvíce užívané zdroje. Dalším cílem je zjištěné údaje dále zanalyzovat z pohledu věku, vzdělání a rodinného stavu. Výsledky výzkumu ukázaly významný vliv sociálního prostředí na informovanost o těhotenství a porodu. Prokázala se závislost věku, vzdělání a rodinného stavu na úroveň informovanosti. Informace související s narozením dítěte jsou velmi dobře dostupné, na čemž mají velký podíl i média, která výrazně vyvažují omezenou poptávku po informacích u určitých věkových a vzdělanostních kategorií.
Chudoba v názorech mladých
ČERNÁ, Jana
Chudoba je velmi komplexní a složitý pojem, a v současné době je považována za jeden z nejvážnějších problémů globalizovaného světa. Chudobu lze chápat jako výraz extrémní nerovnosti, respektive jako distanci určité části populace nejen od bohatých, ale i od celého zbytku populace. V současném světě se nerovnost i chudoba stále generují a roztržka mezi bohatstvím a chudobou narůstá jak v globálním, tak i v národním měřítku. Celá práce byla rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů, jako jsou například: chudoba v globálním pohledu, druhy chudoby, její monitorování a měření, nerovnost, nezaměstnanost, skupiny obyvatelstva ohrožené chudobou a sociálním vyloučením. Rovněž je v této práci popsán vliv sociálních transferů v souvislosti s chudobou. Na základě stanovených hypotéz jsou v teoretické části okrajově zmíněna i klíčová témata, která se týkají životních hodnot a postojů mladých lidí a také rozdílů mezi muži a ženami v oblasti biologické, psychologické a sociální. Cílem práce bylo zjistit percepci chudoby v myšlení mladých lidí. Výzkum byl realizován na vybraných školách pomocí anonymních dotazníků. Každý dotazník obsahoval deset otázek. Výsledky výzkumu jsou uvedeny v praktické části diplomové práce v kapitole {\clqq}Výsledky``.
Adopce na dálku zambijských dětí
ŠAREŠOVÁ, Veronika
Má diplomová práce na téma Adopce na dálku zambijských dětí má výzkumný charakter. Tato práce je rozdělena do dvou částí, skládajících se z části teoretické a části praktické. Teoretická část je rozložena do devíti kapitol. První kapitola popisuje historii a současný stav Zambie. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj osobnosti, zejména v souvislosti se vzděláním. Třetí kapitola popisuje aktivity organizace UNICEF, její zaměření a cíle. Čtvrtá kapitola se zabývá OSN a mezinárodními dokumenty obsahujícími lidská práva. Pátá kapitola řeší oblast na vzdělání a jeho význam v životě jedince. Šestá kapitola přibližuje zambijský školský systém a jeho strukturu. Sedmá kapitola se zaměřuje na projekt Adopce na dálkuŇ. Osmá kapitola se soustředí na organizace, jež realizují projekt Adopce na dálku v Zambii. Devátá kapitola je rozšířena o další organizace, které tento projekt realizují.Praktická část má výzkumný charakter. Cílem diplomové práce bylo zmapovat projekt Adopce na dálku, postoj české veřejnosti k tomuto projektu. Na základě tohoto cíle byly stanoveny tři hypotézy. V první hypotéze předpokládám, že česká veřejnost vnímá projekt Adopce na dálku jako prospěšný,ale nevěří v účelné využití finančních prostředků. V druhé hypotéze předpokládám, že při výběru dětí do tohoto projektu neexistuje žádná diskriminace z hlediska kmenové příslušnosti, rasy a náboženství. Třetí hypotéza předpokládá, že zambijské děti mají zájem o vzdělání a proto vnímají tento projekt jako prospěšný pro jejich budoucí život. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz jsem použila metod dotazníku a rozhovoru. Dotazník byl určen pro zambijské děti a veřejnost České Republiky. Rozhovor byl prováděn se zaměstnanci jednotlivých organizací realizujících projekt Adopce na dálku. Celkem bylo rozdáno 170 dotazníků. Návratnost byla 100%.Hypotézy jsou analyzovány na konci praktické části. V závěru jsou shrnuty poznatky z teoretické a praktické části. Poslední části jsou zahrnuty přílohy.
Tradice a současnost systému odborného vzdělávání příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky na úseku požární ochrany
KOUTNÍK, Lukáš
Práce se zabývá popisem odborného vzdělávání příslušníků HZS a strukturou vzdělávacích zařízení. Obecně popisuje vzdělávání dospělých a dále se věnuje tradici vzdělávání příslušníků HZS na úseku PO. V širší formě je popsána Vstupní příprava příslušníků, která je nezbytná pro výkon povolání hasiče a vhodnými metodami prozkoumá efektivitu tohoto vzdělávání příslušníků HZS.
Vliv profese na výskyt hypertenze u pacientů kardiologické ambulance Rokycany
KOTRŠÁLOVÁ, Ilona
Ve své práci jsem se zabývala souvislostí mezi vzděláním, pracovním odvětvím, spokojeností s pracovním a rodinným prostředím a výskytem hypertenze jako jedné z civilizačních nemocí a velmi nebezpečným faktorem kardiovaskulárních onemocnění. Dále jsem porovnávala prevalenci hypertenze u fyzicky pracujících a duševně pracujících osob.
Vybrané fragmenty z děl představitelů německého idealismu o výchově a vzdělání (včetně J. J. Rousseaua jako jejich inspiračního zdroje v oblasti výchovy)
HÖLZEROVÁ, Libuše
Práce se zabývá pohledem německého idealismu na otázky týkající se výchovy a vzdělání. V 1. kapitole jsou popsány základní pojmy idea, idealismus, německý idealismus a dále následuje krátký vhled do myšlenek představitelů německého idealismu (Kant, Fichte, Schelling a Hegel). Dále se práce zaměřuje na oblast výchovy a vzdělání s hlavním akcentem na antické pojetí výchovy reprezentované Platónem a Aristotelem. Pro komparaci je uvedeno dílo Rousseauovo s jeho hlavním pedagogickým dílem Emil čili O vychování je srovnáván s Kantovým dílem O výchově. Ke konci jsou zařazeny Fichteovy a Hegelovy názory na výchovu a vzdělání. V poslední části nalezneme myšlenky současných filozofů. Hlavní zřetel je kladen na aktuálnost či použitelnost myšlenek německého idealismu pro dnešní pedagogickou oblast.
SOCIÁLNÍ STABILITA A HODNOTOVÁ ORIENTACE ROMŮ VE MĚSTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE
SLIVKA, Roman
Současná moderní společnost je postavena na vzdělání, které ovlivňuje budoucí sociální pozici jedince ve společenské hierarchii. Vzdělání má vliv na to, jakou práci získám, jak vysoký bude můj plat, jak prestižní zaměstnání budu vykonávat. Společnost se snaží, aby se vzdělání dotklo všech obyvatel. Bohužel některé skupiny mají přístup ke kvalitnímu vzdělání omezen a v důsledku toho také klesají jejich šance na překonání sociálních rozdílů a vymanění se z kultury chudoby. O romské komunitě převládá mínění, že vzdělání pro ně není významnou hodnotou a že nemají zájem o předškolní docházku svých dětí či studium na základní škole. Zda je tento fakt pravdou se pokusím ověřit svou bakalářskou prací, která je věnována vztahu Romů ke vzdělání jejich potomků.
Specializační nebo vysokoškolské vzdělání - preference a názory sester
TŮMOVÁ, Markéta
Práce obsahuje přehled o vzdělávání sester a jejím cílem bylo zjistit jaké jsou jejich názory na vysokoškolské a specializační studium, a které studium preferují.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci volného času (předškolní věk)
HLAVATÁ, Jana
Předškolní věk je velmi důležitým obdobím pro získávání základních doved-ností, poznatků, návyků a zkušeností. Utváří se i základy životního stylu a trávení volného času. Cílem mé diplomové práce je poukázat na důležitost výchovy k rozvoji tvořivosti dětí předškolního věku v rámci volného času. Specializuji se především na rozvoj výtvarné tvořivosti. Má práce je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou, ve které se zaměřuji na výchovu a vzdělání dětí předškolního věku. Přibližuji estetickou výchovu, rozvoj tvořivost, fantazie a představivosti dítěte. Snažím se proniknout do světa jejich volného času, zájmů a výtvarné hry. Neopomenula jsem zmínit ani motivaci a neméně důležité prostředí, v kterém se činnost provádí. Dále popisuji obecné zákonitosti vývoje dítěte, jeho socializaci a temperament. Zmiňuji se i o osobnosti pedagoga, o jeho vztahu k dítěti, k výtvarnému umění a způsobu vedení činnosti. Stěžejní je pak druhá, praktická část, ve které všechny získané poznatky uplatňuji v praxi, ve výtvarném projektu O Vzduchu. Projekt by měl přispět k rozvíjení vztahu k přírodě a k bohatšímu citovému vnímání a prožívání. V projektu se snažím využívat prvky estetické, pohybové, literární i dramatické výchovy. V závěru uvádím své poznatky při realizaci projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 799 záznamů.   začátekpředchozí718 - 727dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.