Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klikový mechanismus dvoudobého závodního motocyklového motoru
Šmahel, Matěj ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčně výpočetním návrhem klikové hřídele dvoudobého zážehového jednoválcového motoru. V první části jsou popsány hlavní silové účinky klikového mechanismu a popis zvoleného dvoudobého motoru. Druhá část se věnuje výpočtovému modelování klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System. Hlavním cílem je stanovení vlivu hodnoty částečného vyvážení setrvačných sil posuvných částí prvního řádu na zatížení jednotlivých částí motocyklu. Hodnoceno je zatížení hlavních ložisek klikové hřídele a míst pro uložení motoru. Stanoveno je také zrychlení vzniklé v řídítkách a místech pro uložení stupaček. V závěru jsou shrnuty výsledky a nastíněn další možný postup.
Návrh klikového mechanismu leteckého vznětového motoru
Josefíková, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh klikového mechanismu pro vznětový letecký motor. Dále pak vhodné vyvážení klikového mechanismu, pevnostní kontrola klikového hřídele a výpočet torzních kmitů. Vypracovat výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Vyvažování rotorů turbodmychadel
Šárovec, Marek ; Zubík, Martin (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se vyvažováním rotorů u automobilových turbodmychadel. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První část pojednává o historii a základních pojmech z konstrukce turbodmychadla. Druhá část hovoří o typech nevyváženosti a o tom jakým způsobem a za pomoci jakých zařízení ji odstranit. Poslední kapitola navazuje na předchozí část, protože se v ní na automobilových turbodmychadlech uplatňují poznatky z teorie vyvažovaní.
Pětiválcový řadový vznětový motor s pryžovým tlumičem
Masnica, Pavel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a uspořádání řadového pětiválcového vznětového motoru s pryžovým tlumičem se zadanými parametry, návrh uspořádání klikového mechanismu, návrh vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, modální analýza, výpočet torzních kmitů a návrh pryžového tlumiče.
Letecký motor
Kalugin, Ivan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu hnacího ústrojí pro plochý letecký zážehový šestiválcový motor o výkonu 102 kW. Dále rozborem vyváženosti pro dané uspořádání motoru a pevnostní kontrolou rozvidlené ojnice.
Pětiválcový řadový vznětový motor
Parchański, Martin ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh uspořádání řadového pětiválcového vznětového motoru se zadanými parametry, návrh uspořádání klikového mechanismu, návrh vyvážení odstředivých a setrvačných momentů a výpočet torzních kmitů. Navrhovaný motor musí vycházet ze čtyřválcového vznětového motoru Zetor.
Hnací ústrojí nekonvenčního vidlicového vznětového šestiválce s pryžovým tlumičem
Bečka, Petr ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh klikového hřídele nekonvenčního vidlicového šestiválce s přesazenými čepy, jeho momentové vyvážení, modální analýza, rozbor torzního kmitání a navržení tlumiče torzních kmitů, analýza napjatosti pomocí MKP.
Pětiválcový řadový vznětový motor s viskózním tlumičem
Procházka, Miloslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout hnací ústrojí vznětového řadového pětiválcového motoru se zadanými parametry, vyvážit odstředivé síly a momenty, navrhnout viskózní tlumič torzních kmitů a provést výpočet vynuceného kmitání bez tlumiče a s ním. Navržené ústrojí následně podrobit pevnostní kontrole prostřednictvím MKP. Při návrhu vycházím z obdobné konstrukce čtyřválcového motoru Zetor.
Modifikace tříválcového vznětového motoru na zkušební jednoválec
Rejnuš, Miroslav ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce jednoválcového vznětového zkušebního pístového spalovacího motoru úpravou výchozího sériově vyráběného tříválcového motoru. První část práce je věnována úvodu do problematiky vznětových a experimentálních jednoválcových motorů. Navazující kapitoly jsou zaměřeny na samotnou adaptaci výchozího motoru, včetně vyvažování setrvačných sil. Dále je provedena kontrola provozuschopnosti klikového hřídele, včetně stanovení bezpečnosti vůči vysokocyklové únavě. Poslední kapitola se zabývá návrhem spojení adaptovaného agregátu s dynamometrem.
Dvouválcový zážehový motor pro osobní automobil
Richter, Tomáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh hnacího ústrojí čtyřdobého dvouválcového zážehového motoru podle zadaných parametrů. Práce se věnuje vyvážení navrhovaného klikového hřídele pomocí různých variant hřídelí a vyvažovací jednotky. Dále obsahuje výpočet torzního kmitání a řešení bezpečnosti vůči únavovému poškození na základě analýzy napjatosti klikového hřídele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.