|
Vysokorychlostní železnice ve Francii se zaměřením na nízkonákladové společnosti
Musil, Jaroslav ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Cveček, Jiří (oponent)
Diplomová práce se vČnuje vývoji vysokorychlostní železnice ve Francii se zaměřením na nízkonákladové společnosti. Teoretická část se zaměřuje na proces vzniku a vývoje železnic ve Francii od počátku 19. století. Dále rozebírá důvody vedoucí ke vzniku vysokorychlostní železnice a jednotlivých tras, a také organizační strukturu společnosti SNCF. V analytické části se věnuje rozboru zkoumaných typů doprav a jednotlivých skupin cestujících. V závěru je za pomocí multikriteriální analýzy vybrán nejvhodnější typ dopravy na vybrané trase pro jednotlivé skupiny cestujících
|
|
Vysokorychlostní železniční doprava v Asii
Švarc, Michal ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Bíba, Milan (oponent)
Diplomová práce se věnuje komplexnímu zhodnocení vysokorychlostní železniční dopravy v Japonsku. V teoretické části popisuje historii vzniku systému Shinkansen, který je v současnosti etalonem mezi vysokorychlostní železniční dopravou. Dále se věnuje rozboru klíčových technologií, podpůrných systému a ohleduplnosti Shinkansenu k přírodě. V rámci technologií představuje i technologii MAGLEV, momentálně vyvíjený jako nástupce vysokorychlostní dopravy. V analytické části podrobně rozebírá jednotlivé tratě a vlaky na nich používané. Závěrem autor porovnává systém Shinkansen oproti dalším druhům hromadné a osobní dopravy na třech různě dlouhých trasách.
|
|
Progressive trends of rail transport in Japan
Barlík, Branislav ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Ižar, Eduard (oponent)
Práce se komplexně zabývá železniční dopravou v Japonsku. Popisuje historii japonských železnic od jejich vzniku až po dnešní dobu, kdy je Japonsko vedoucí zemí na poli osobní železniční dopravy. Pozornost je věnována hlavním železničním přepravcům a vysokorychlostní železnici Šinkansen. Dále popisuje moderní systém Maglev, který se momentálně buduje v Japonsku. V rámci analytické části je práce věnována jednoduchým finančním ukazatelem a analýze specifik japonských železnic. Závěrem autor srovnává konkurenceschopnost Šinkansenu vůči ostatním druhům dopravy na dvou rozdílně dlouhých trasách a hledá odpověď na otázku jak změní nové formy železniční dopravy Japonsko.
|
| |