Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Naplňování cílů udržitelného rozvoje veřejných vysokých škol v České republice
Horáková, Vladěna
Bakalářská práce se zabývá udržitelným rozvojem na českých veřejných vysokých školách. Cílem práce je zjistit, jak vysoké školy naplňují cíle udržitelného rozvoje OSN (SDGs), identifikovat jejich slabé stránky v této oblasti na základě srovnání s předními zahraničními univerzitami a navrhnout doporučení ke zlepšení. Data byla poskytnuta v podobě mapovacích formulářů projektem UNILEAD a následně zpracována kvalitativním výzkumem v programu MAXQDA. Analýzou dat bylo zjištěno, že naplňování cílů univerzitami je různorodé napříč oblastmi a z celouniverzitního hlediska se nachází spíše v zahajovací fázi. Skrze výstupy z formulářů a porovnání s předními zahraničními univerzitami byly identifikovány slabé stránky jejich provozních činností, zejména nedostatek financí a lidských zdrojů, absence strategie a odpovědné osoby, a nejednotnost. V návaznosti na slabé stránky byla navržena doporučení k jejich eliminaci – zřízení nové pozice manažera udržitelnosti či týmu pro udržitelný rozvoj, a sestavení strategického záměru pro udržitelnost. Po implementaci těchto kroků by mělo na univerzitách dojít ke zlepšení jejich udržitelného rozvoje.
Informační vzdělávání v Itálii: projekty a aktivity v akademickém prostředí
Klimešová, Pavlína ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice informačního vzdělávání v Itálii a zaměřuje se především na informačně-vzdělávací projekty a aktivity v akademickém prostředí. V úvodní kapitole je formulováno několik tezí, týkajících se italského prostředí ve vztahu k informačnímu vzdělávání a informační gramotnosti. V druhé kapitole je stručně přiblížena řada aspektů a výzev informačního vzdělávání v Itálii - systém legislativní snahy na cestě vstříc informační společnosti, charakteristika současného stavu vyššího vzdělávání a informačního vzdělávání na univerzitách, výklad a terminologická úskalí pojmů informační gramotnost a informační vzdělávání, charakteristika nástrojů umožňujících a podporujících informační vzdělávání, otázka plagiátorství. Třetí kapitola popisuje několik významných italských iniciativ (včetně jedné evropské, sídlící v Itálii) z jiné než akademické sféry. Ve čtvrté kapitole je pojednáno o postavení knihoven a knihovníků v italském státě a o roli, kterou hrají ve vzdělávacím procesu. Pátá kapitola je věnována analýze konkrétních informačně-vzdělávacích aktivit na vybraných italských univerzitách. Závěr práce shrnuje získané informace a potvrzuje či vyvrací v úvodu formulované hypotézy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.