Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulace křehkých těles
Chlubna, Tomáš ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Křehká tělesa se od pevných liší možností roztříštění na menší částečky v souladu se zákony fyziky. Simulace křehkých těles tedy využívá principů obecné simulace pevných těles a vyžaduje vyřešení dalších problémů spojených s rozkladem objektů na částečky a zapojení těchto fragmentů původního objektu do simulace. Popis a zhodnocení možných řešení tohoto problému a návrh s referenční implementací takové simulace jsou cíle této práce.
Porovnání metod pro rozklad křehkých těles na GPU pomocí 3D Voroného diagramu
Ončo, Michael ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvářením Voroného diagramu ve 3D pomocí grafické karty. Zaměřuje se na jednotlivé algoritmy, které z množiny bodů tento geometrický útvar vytváří a na jejich porovnání. V rámci práce jsou implementovány dva algoritmy.  První je založený na vytvoření Delaunayho tetrahedralizace pomocí paralelního štěpení a transformací čtyřstěnů. Potom je tento útvar převeden na Voroného diagram. Druhý implementovaný algoritmus paralelně vytváří jednotlivé buňky postupným vyhledáváním nejbližších bodů v jejich okolí a osekáváním modelů pomocí vzniklých rovin.  Testování poukazuje na výhody a nevýhody jednotlivých algoritmů a v jakých případech se jejich rychlosti liší. Hlavně je zde upozorněno na citlivost druhé metody s ohledem na nevhodné rozložení bodů uvnitř obalového tělesa. Dále je poukázáno na pomalejší začátek algoritmu vytvářejícího Delaunayho triangulaci. Je ale zjevná i jeho výborná optimalizace pro práci s velkým počtem bodů.
Konstrukční návrh skořepinové ortopedické vložky zhotovené 3D tiskem
Chaloupka, Matyáš ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem skořepinové ortopedické vložky zhotovené 3D tiskem. Rešeršní část je zaměřena na problematiku ploché nohy a metody Rapid Prototypingu včetně nejčastěji používaných materiálů. Konstrukční řešení se zabývá návrhem struktury materiálu této zdravotnické pomůcky a následně kombinací dvou materiálů, plastu a měkčeného plastu, pro tvorbu sendvičové konstrukce tisknutelné na 3D tiskárně pomocí metody Fused Deposition Modeling. Pro návrh konstrukčního řešení byl použit program Rhinoceros©. Především pak jeho Plug-In software Grasshopper® pro algoritmické modelování. Výsledná součást byla vytvořena sendvičovou konstrukcí z PLA plastu a Flex materiálu pomocí technologie Rapid Prototypingu.
Fitness mapová aplikace
Hrůza, Tomáš ; Drga, Jozef (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Svět se neustále vyvíjí a moderní doba vyžaduje moderní řešení. Společně s vývojem technologií se mění i očekávání jejich uživatelů. Velké množství populace se snaží udržet zdravý životní styl, co má za následek tvorbu množství různých elektronických zařízení a aplikací pro usnadnění životosprávy.     Účelem bakalářské práce je poskytnout uživatelům fitness aplikací nový způsob motivace ke sportu a to ve formě webové aplikace. Motivace je ve formě minihry, kde uživatel prochází světem a aplikace mu následně přiřadí území pomocí tzv. Voroného diagramu, které zabral svoji aktivitou. Další funkcí aplikace je vytvoření průměrné trasy z velkého množství tras, které vedly podobnou polohou. Toto se hodí v případě, kdy má uživatel zájem aproximovat skutečnou trasu, kterou pravidelně prochází za pomocí průměrování jeho nasbíraných dat.     Součástí práce jsou informace o různých moderních a využívaných fitness aplikacích, ze kterých byla vybrána aplikace Strava pro propojení databází a získání uživatelských dat. V praxi to znamená, že uživatel využívá mobilní aplikaci Stravy pro zaznamenání jeho aktivit a následně je může pomocí vytvořené webové aplikace zobrazit.     Práce pokračuje podrobným popisem postupu pro získání dat a skripty, které byly využity pro výpočet Voroného diagramu České republiky. Tyto data jsou následně vložena do databáze. Při vývoji aplikace je velký důraz kladen na uživatelský komfort. Po implementaci a spuštění aplikace je provedeno testování jednotlivých funkcí a výsledky jsou vidět v příloze k práci.
Fitness mapová aplikace
Hrůza, Tomáš ; Drga, Jozef (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Svět se neustále vyvíjí a moderní doba vyžaduje moderní řešení. Společně s vývojem technologií se mění i očekávání jejich uživatelů. Velké množství populace se snaží udržet zdravý životní styl, co má za následek tvorbu množství různých elektronických zařízení a aplikací pro usnadnění životosprávy.     Účelem bakalářské práce je poskytnout uživatelům fitness aplikací nový způsob motivace ke sportu a to ve formě webové aplikace. Motivace je ve formě minihry, kde uživatel prochází světem a aplikace mu následně přiřadí území pomocí tzv. Voroného diagramu, které zabral svoji aktivitou. Další funkcí aplikace je vytvoření průměrné trasy z velkého množství tras, které vedly podobnou polohou. Toto se hodí v případě, kdy má uživatel zájem aproximovat skutečnou trasu, kterou pravidelně prochází za pomocí průměrování jeho nasbíraných dat.     Součástí práce jsou informace o různých moderních a využívaných fitness aplikacích, ze kterých byla vybrána aplikace Strava pro propojení databází a získání uživatelských dat. V praxi to znamená, že uživatel využívá mobilní aplikaci Stravy pro zaznamenání jeho aktivit a následně je může pomocí vytvořené webové aplikace zobrazit.     Práce pokračuje podrobným popisem postupu pro získání dat a skripty, které byly využity pro výpočet Voroného diagramu České republiky. Tyto data jsou následně vložena do databáze. Při vývoji aplikace je velký důraz kladen na uživatelský komfort. Po implementaci a spuštění aplikace je provedeno testování jednotlivých funkcí a výsledky jsou vidět v příloze k práci.
Porovnání metod pro rozklad křehkých těles na GPU pomocí 3D Voroného diagramu
Ončo, Michael ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvářením Voroného diagramu ve 3D pomocí grafické karty. Zaměřuje se na jednotlivé algoritmy, které z množiny bodů tento geometrický útvar vytváří a na jejich porovnání. V rámci práce jsou implementovány dva algoritmy.  První je založený na vytvoření Delaunayho tetrahedralizace pomocí paralelního štěpení a transformací čtyřstěnů. Potom je tento útvar převeden na Voroného diagram. Druhý implementovaný algoritmus paralelně vytváří jednotlivé buňky postupným vyhledáváním nejbližších bodů v jejich okolí a osekáváním modelů pomocí vzniklých rovin.  Testování poukazuje na výhody a nevýhody jednotlivých algoritmů a v jakých případech se jejich rychlosti liší. Hlavně je zde upozorněno na citlivost druhé metody s ohledem na nevhodné rozložení bodů uvnitř obalového tělesa. Dále je poukázáno na pomalejší začátek algoritmu vytvářejícího Delaunayho triangulaci. Je ale zjevná i jeho výborná optimalizace pro práci s velkým počtem bodů.
Simulace křehkých těles
Chlubna, Tomáš ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Křehká tělesa se od pevných liší možností roztříštění na menší částečky v souladu se zákony fyziky. Simulace křehkých těles tedy využívá principů obecné simulace pevných těles a vyžaduje vyřešení dalších problémů spojených s rozkladem objektů na částečky a zapojení těchto fragmentů původního objektu do simulace. Popis a zhodnocení možných řešení tohoto problému a návrh s referenční implementací takové simulace jsou cíle této práce.
Konstrukční návrh skořepinové ortopedické vložky zhotovené 3D tiskem
Chaloupka, Matyáš ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem skořepinové ortopedické vložky zhotovené 3D tiskem. Rešeršní část je zaměřena na problematiku ploché nohy a metody Rapid Prototypingu včetně nejčastěji používaných materiálů. Konstrukční řešení se zabývá návrhem struktury materiálu této zdravotnické pomůcky a následně kombinací dvou materiálů, plastu a měkčeného plastu, pro tvorbu sendvičové konstrukce tisknutelné na 3D tiskárně pomocí metody Fused Deposition Modeling. Pro návrh konstrukčního řešení byl použit program Rhinoceros©. Především pak jeho Plug-In software Grasshopper® pro algoritmické modelování. Výsledná součást byla vytvořena sendvičovou konstrukcí z PLA plastu a Flex materiálu pomocí technologie Rapid Prototypingu.
Analýza maloobchodních příležitostí a ohrožení v oblasti Třešťsko
ALDORF, Martin
Práce se zabývá analýzou oblasti Třešťska z příležitostí a ohrožení. Využit je k tomu software NetLogo a model Retail Opportunity Sim. Předmětem práce je právě kalibrace tohoto modelu a najití komplikací, které s tím souvisí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.