Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam a využití hudby ve volném čase
SOUKUPOVÁ, Andrea
Práce se zabývá významem hudby ve volném čase dětí a mládeže. V první části shrnuje historický vývoj hudby v jednotlivých etapách. Další část se věnuje pojmu volný čas, jeho definici a jednotlivým funkcím. Zmiňuje se i o životním stylu člověka, který ovlivňuje způsob trávení volného času. V další části popisuje vybrané možnosti využití hudby ve volném čase. Zaměřuje se na hudební činnosti, které jsou zároveň součástí všeobecného vzdělání a uvádí možné volnočasové aktivity v oblasti hudby. Závěrečná část pojednává o vlivu hudby na člověka. Pozornost věnuje především poslechu a vnímání hudby a poukazuje také na pozitivní účinek muzikoterapie.
Komparace školních vzdělávacích programů ve vybraných střediscích volného času v Plzeňském kraji
SRPOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zaměřuje na školní vzdělávací programy středisek volného času pro děti a mládež v Plzni a v Blovicích. Teoretická část vymezuje pojmy školní vzdělávací program, zájmové vzdělávání nebo střediska volného času. Začátek teoretické části je věnován legislativě zájmového vzdělávání ve školském systému, formám zájmového vzdělávání a následně se práce zabývá postupem tvorby školních vzdělávacích programů, jejich obsahem a strukturou. Ve výzkumné části jsou charakterizována vybraná střediska volného času, ve kterých probíhal výzkum, je zde vymezen předmět výzkumu, výzkumná otázka a představeny metody výzkumu. Další část práce analyzuje a porovnává školní vzdělávací programy vybraných zařízení, která se zabývají zájmovým vzděláváním dětí a mládeže. Cílem výzkumné části je porovnat informace uvedené ve školním vzdělávacím programu a posoudit míru a kvalitu zjištěných údajů. V závěru práce jsou uvedeny výsledky výzkumu a závěrečné shrnutí.
Salesiánské středisko mládeže - Dům dětí a mládeže České Budějovice. Činnosti a aktuální problémy.
KŮRKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce je zaměřena na Salesiánské středisko mládeže Dům dětí a mládeže České Budějovice, na jeho nabízené aktivity a aktuální problémy. V teoretické části práce se věnuji popisu stylu salesiánské výchovy a představení této instituce. Dále uvádím vybrané úspěšné projekty realizované střediskem. V praktické části se zabývám zjišťováním aktuálních problémů střediska formou kvalitativního výzkumu s využitím techniky strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkum byl realizován se šesti respondenty, samotnými zaměstnanci střediska. Cílem bakalářské práce je charakterizovat činnosti střediska a zjistit, s jakými problémy se v současné době potýká, a navrhnout některá optimalizační opatření. Pro splnění těchto cílů byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První směřuje ke zjištění, které problémy v činnosti střediska považují zainteresovaní odborníci za nejzávažnější. Druhá výzkumná otázka se zaměřuje na řešení aktuálních problémů, která navrhují respondenti. Výsledky výzkumu jsou pro lepší přehlednost uspořádány do tabulek. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že za nejzávažnější problémy střediska považují zainteresovaní odborníci především nedostatek zaměstnanců a dobrovolníků a také finanční zajištění, především sociální služby. Na základě těchto problémů navrhli respondenti některá řešení v podobě hledání dalších finančních zdrojů, navýšení počtu zaměstnanců a dobrovolníků a v neposlední řadě lepší PR střediska.
Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Martinec, Lukáš ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá institucemi pro trávení volného času mládeže do 18 let. Konkrétně je zaměřena na vybranou instituci zabývající se daným tématem. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou uvedeny obecné pojmy a poznatky, které se týkají problematiky volného času, dětí a mládeže, neziskových organizací a nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Teoretická část je vypracována na základě studia odborných pramenů sloužících k pochopení dané problematiky. Praktická část je zpracována na základě provedeného výzkumného šetření zaměřeného na analýzu činností v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež Ponorka ve Žďáře nad Sázavou. Výzkumné šetření je provedeno metodou analýzy institucí podle Bronislawa Malinowského za účelem ověření stanovené hypotézy. Na praktickou část navazuje zhodnocení výsledků a doporučení, kde jsou uvedeny případné nedostatky zkoumané instituce a návrhy možných řešení vedoucí k jejich odstranění či alespoň zmírnění. Cílem diplomové práce je zhodnotit vybranou instituci pro trávení volného času mládeže do 18 let a posoudit, zda splňuje svůj veřejný účel a poslání.
Jízdní kolo jako prostředek volnočasové aktivity u žáků 2. stupně ZŠ
KOSTELECKÁ, Petra
Hlavním tématem této bakalářské práce je jízdní kolo jako prostředek volnočasové aktivity u žáků 2. stupně ZŠ. V teoretické části proběhla literární kompilace dostupných pramenů vztahujících se k danému tématu. V praktické části byl u žáků ZŠ ve věku 11 - 16 let proveden výzkum metodou dotazníkového šetření v rámci Středočeského kraje. Celkem se výzkumu zúčastnilo 630 respondentů, přičemž struktura respondentů byla genderově vyrovnaná. Získané údaje byly následně zpracovány a vyhodnoceny pomocí tabulek. Výsledky výzkumu ukázaly, že jízdní kolo využívá 92% respondentů.
Uplatňování principu participace v domech dětí a mládeže
ČENOVSKÁ, Petra
Práce se zaměřuje na charakteristiku participace a její fungování v domech dětí a mládeže. V úvodu je definován cíl a námět práce, jsou stanovena jednotlivá témata. Další část práce pojednává o vývoji participace dětí a mládeže, vysvětluje pojem participace, upozorňuje na specifika a význam participace mladých a také se zabývá oblastí participativní pedagogiky. Druhá část se věnuje střediskům volného času. Pojem volný čas vysvětluje v souvislosti s dětmi a mládeží, je zde rozebrána kritéria a činnosti středisek pro volný čas, se zaměřením na domy dětí a mládeže. Je zde zmíněna funkce výchovy mimo vyučování a rozebrána otázka využívání volného času dětí a mládeže tak, aby jeho naplnění sloužilo k podpoře jejich aktivní participace. O fungování participace ve vybraných domech dětí a mládeže Jihočeského kraje pojednává závěrečná část. Jedná se převážně o průzkumnou složku, zaměřenou na zkoumání stupňů a forem participace v zájmovém kroužku.
Výzkum volného času dětí a mládeže v České republice po roce 1989
SOJKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum volného času dětí a mládeže v České republice po roce 1989. Zabývá se jím z hlediska institucionálního a organizačního zajištění, personálního obsazení a tématického zaměření. První dvě kapitoly předkládají základní teoretické uvedení do problematiky volného času, které je stěžejní pro pochopení souvislostí s následným textem diplomové práce. První kapitola podává základní vysvětlení obecných pojmů. Vymezuje pojem volný čas, seznamuje s věkovými kategoriemi dětí a mládeže a popisuje specifika jejich volného času. Druhá kapitola se již věnuje výzkumu volného času. Nejprve poskytuje obecné informace o výzkumu. Obsahuje stručný výklad o druzích vědního výzkumu a zmiňuje metody a techniky zkoumání v sociologii. Poté rekapituluje historii výzkumu volného času v zahraničí a shrnuje výzkum volného času dětí a mládeže v České republice před rokem 1989. Třetí kapitolu tvoří přehled třiceti vybraných výzkumů. Jejich jednotlivé charakteristiky sdělují, kdy a kým byly realizovány a na jakou oblast volného času dětí a mládeže se zaměřovaly. Čtvrtá kapitola představuje shrnutí vývoje výzkumu volného času dětí a mládeže v České republice po roce 1989. Snaží se systematizovat získané poznatky o vědeckých pracovištích, vědcích a zkoumaných oblastech. Závěrečná čtvrtá kapitola byla z převážné části vytvořena na podkladu třetí přehledové kapitoly.
Hudební poslechové aktivity dětí a mládeže ve volném čase
KAŠPÁRKOVÁ, Martina
Práce se zabývá funkcemi hudby v životě dětí a mládeže ve volném čase a je zaměřena především na hudební poslechové aktivity. Seznamuje s různými názory na význam a postavení hudby v průběhu historie. Zaměřuje se na přínos poslechových aktivit v oblasti osobnostního rozvoje dětí a mládeže. Upozorňuje také na možná rizika, která sebou může nezájem rodičů a pedagogů o tuto volnočasovou aktivitu přinášet. Závěrečná část pojednává o možnostech kultivace poslechových zkušeností dětí a mládeže ve volném čase.
Interkulturní výchova a její využití ve volném čase dětí a mládeže
TYKVARTOVÁ, Oľga
Práce se zabývá vymezením interkulturní výchovy a základních pojmů, které jsou v rámci její teorie často užívány a způsoby její aplikace v rámci školního a mimoškolního vzdělávání. Mapuje aktuální situaci v oblasti interkulturního vzdělávání v Evropě a České republice. Vyústěním práce je nástin aplikace interkulturní výchovy do volnočasové sféry současné mládeže.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.