|
Optimalizace parkovacích stání pro autobusy a nákladní vozidla
Bedřich, Marek ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací rozměrů parkovací normy ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel. Cílem práce bylo optimalizovat rozměry z normy v roce 2011, případně navrhnout nový způsob řazení. Práce vychází z rešerše, která byla provedena na českých předchozích i stávajících normách a taktéž na normách zahraničních. Změna rozměrů byla možná díky prověření vlečných křivek jednotlivých stání. Nově navržené rozměry jsou uvedeny v závěru.
|
|
Geometrie pohybu vozidla a rozměry parkovacích ploch
Výstup, Jan ; Novák, Martin (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší problematiku matematického odvození vlečných křivek na základě geometrických vlastností vozidla uvedených výrobcem. Takto zjištěná data porovnává s hodnotami naměřenými při reálném pohybu vozidla. Následně se zabývá návrhem rozměrů parkovacích ploch v závislosti na úhlu řazení vozidel a šířce přilehlého jízdního pruhu a takto navržená parkovací stání porovnává z hlediska jejich plochy. Toho lze využít především pro optimalizaci využití prostoru určeného pro parkování.
|
|
Studie křižovatky silnice I/2 s ulicí Školní v Pardubicích
Hauk, Martin ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je studie úpravy stávající křižovatky silnice I/2 a ul. Školní nacházející se v západní části Pardubic. Jedná se o stykovou neřízenou křižovatku v intravilánu. Problémem v dané křižovatce je vysoká intenzita dopravy. Tato práce se zabývá řešením tohoto problému zkapacitněním křižovatky, aby byl usnadněn výjezd ze Školní ulice, a zajištěním vetší bezpečnosti, protože zde bylo v minulosti nespočet nehod. Výsledkem práce je návrh tří variant řešení úpravy a následně vybrána jedna varianta, která nejlépe řeší zvýšení kapacity a bezpečnosti křižovatky.
|
|
Blansko - JOK Masarykova x Sušilova
Kočiš, Michal ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh variant řešení stávající průsečné křižovatky ulic Masarykova, Sušilova a Nádražní ve městě Blansku. Důvodem pro její zpracování je zjištění možnosti výhledového řešení křižovatky. Výstupem práce jsou navržené dvě varianty a jejich porovnání z hlediska kapacitního a dopravního. Práce dále obsahuje vyhodnocení dopravního průzkumu, kapacitní posouzení výhledových intenzit, cenový odhad obou variant a prověření průjezdnosti okružní křižovatky. Navržené varianty zlepšují dopravu v klidu v řešené oblasti.
|
|
Studie křižovatky silnic II/324, III/2987 a III/0373
Kolář, Dominik ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je studie úpravy křižovatky silnic II/324, III/2987 a III/0373, která se nachází v obci Staré Hradiště, přibližně šest kilometrů severně od Pardubic. V současnosti se na místě nachází okružní křižovatka, která je vytvořená pouze z betonových svodidel. Z toho důvodu není moc přehledná a jízdní pruhy jsou na mnoha místech nebezpečně široké. Ze tří variant řešení byla vybrána jedna, která nejlépe vyhověla na posudek výhledové kapacity, zaručuje dostatečnou přehlednost a díky tomu vyšší bezpečnost.
|
|
Optimalizace návrhových prvků ČSN 73 6056
Závadská, Andrea ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se všeobecně zabývá základním podkladem k návrhu parkovacích stání, kterým je norma ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel. Cílem práce bylo nalézt parametry, které je možné od posledního vydání normy v roce 2011 aktualizovat. Základem k dosažení tohoto cíle byla podrobná rešerše stávající ČSN 73 6056, jejího předchozího vydání a vybraných zahraničních norem Evropských států. Možným parametrem ke změně je na základě analýzy nově vyrobených automobilů velikost směrodatného vozidla. Dále úprava určitých typů stání, a to dle typu řazení a doby, po kterou je vozidlo zaparkováno. Veškeré výsledky pro stanovení dosažených závěrů jsou uvedeny v přílohách.
|
|
Aproximace vlečných křivek
Ondřejová, Barbora ; Všetečka, Martin (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci bude věnována pozornost požadavkům na pohyb modelového vozidla a na jeho geometrické charakteristiky. Budou zde stanoveny a popsány postupy výpočtu pro definovanou trajektorii směrodatného vozidla. Také zde budou navrženy možné způsoby aproximace trajektorie modelového vozidla kružnicovými oblouky.
|
|
Studie křižovatky silnic I/36, II/211, III/32225 a komunikace do areálu Synthesia v Pardubicích
Kolář, Dominik ; Hornýš, Michal (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je studie úpravy křižovatky silnic I/36, II/211, III/32225 a účelové komunikace, připojující průmyslový areál SemtinZone. Křižovatka se nachází v obci Rybitví, severozápadně od Pardubic. V současnosti se na místě nachází průsečná křižovatka s nevhodným úhlem křížení. Součástí této práce je provdení dopravního průzkumu, posouzení nehodovosti, navržení tři variant řešení, včetně rozhledových poměrů a ověření průjezdnosti pomocí vlečných křivek. Dále pak kapacitní posouzení jednotlivých variant na výhledové intenzity. Na základě multikriteriálního hodnocení byla zvolena nejvhodnější varianta.
|
|
Výrobní a administrativní objekt v obci Drásov – stavebně technologický projekt
Vaculík, Zdeněk ; Valenta, Michal (oponent) ; Biely, Boris (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je realizace montované haly s administrativním přístavkem v obci Drásov. Výrobní hala bude sloužit jako navijárna a expedice výroby. Součástí haly je i zděný přístavek, který bude sloužit pro účely administrativy, a jako sociální a hygienické zázemí pro pracovníky. Diplomová práce obsahuje technickou zprávu ke stavebně technologickému projektu, studii realizace hlavních technologických etap stavebního objektu SO 01 a řešení situace širších dopravních vztahů, včetně vykreslení vlečných křivek u kritické stavební dopravy. Tato práce dále detailněji rozebírá projekt zařízení staveniště, který je zpracován ve čtyřech variantách výstavby, včetně celkového umístění staveniště v areálu. Na celou stavbu je vypracován finanční a časový plán pro všechny stavební objekty. Realizace montované haly byla vykreslena ve třech výkresových schématech, včetně materiálového zajištění dodávky prefabrikátů. Pro řešený objekt byl vypracován podrobný časový plán a položkový rozpočet. V rámci práce byl vypracován technologický předpis pro hlubinné a plošné základy hlavního objektu a také pro realizaci jímky J01. Na část technologického předpisu navazuje kontrolní a zkušební plán, který byl vypracován pro realizaci hlubinného založení objektu SO 01. Pro provádění založení objektu byl vyhotoven i plán bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, včetně možných rizik. V neposlední řadě byla zahrnuta i fáze ochrany životního prostředí při provádění stavebních prací. Pro hlukovou zátěž na okolních budovách byla zpracována hluková studie, která zkoumá vliv hluku stavební výroby na okolní zástavbu.
|
|
Zhodnocení konstrukčních řešení vybraných transportních přívěsů pro přepravu sklizňových adaptérů o šířce záběru větší než 9 m
PETRÁŇ, Pavel
Přívěsy pro přepravu sklízecích adaptérů sklízecích mlátiček zaznamenaly v posledních letech poměrně velké konstrukční a koncepční změny, které byly vyvolány potřebou zvětšování pracovních záběrů sklízecích adaptérů a jejich bezpečnou přepravou po komunikacích. Konstrukce různých výrobců se významně liší. V této práci se zaměřuji na současné nabídky na trhu přepravních zařízení pro adaptéry sklízecích mlátiček a jejich technická řešení. Práce se dále zaměřuje na zhodnocení koncepce a konstrukce přívěsů, vyhodnocení zkušeností uživatelů a analýzy vlečných křivek, které zásadně ovlivňují průjezdnost soupravy. Souhrn a vyhodnocení výše zmíněných vlastností pomůže provozovatelům při výběru těchto přepravních strojů.
|