Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neurální habituace statických reklam v homo- a heterogenním video-prostředí.
VOLCHKOV, Ivan
Bakalářská práce se zaměřuje na teroretické rozpracování a empirický výzkum na téma habituace a percepce statických reklam v kyberprostředí během prohlížení videí. Teoretická část obsahuje souhrn teorie a výzkumu habituace, percepce reklam a vizuální percepce, také teoretický základ elektroencefalografie. Praktická část popisuje záměr, design, implementaci, výsledky výzkumu a jejich diskuzi. Mezisubjektový design výzkumu je vytvořen za účelem napodobit reálný kyberprostor, kde se reklamy se stávájí šumem a distrakcí pro uživatele internetu. Cílem výzkumu je na základě sledování biologických signálů (s použitím elektroencefalografie) změřit habituaci mozku na opakované objevení reklam během prohlížení edukačních videí čili určit, jak se mozek učí zvykat/reagovat na reklamní podněty během prohlížení edukačních videí a jestli existuje rozdíl v mozkové reakci na homo- a heterogenní reklamní podněty. Nové experimentální paradigma bylo vytvořeno pro tento výzkum. Výzkumu se zúčastnilo 18 participantů, náhodně rozdělených do tří skupin: dvou experimentálních a jedné kontrolní skupiny. Do závěrečné analýzy se dostalo 15 participantů, s ohledem na technické nedostatky. Analýza byla provedená pomocí evokovaných potecniálů a dvou druhů spektrální analýzy. Výsledky poukazují na to, že homogenní reklamy míň narušují plynulost percepce prohlížejícího videa, než heterogenní, ale můžou vyžadovat výraznější diferenciaci.
Vizuální percepce málopočetných množin u žáků ve věku 6 - 8 let
Fischerová, Terezie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá vizuálním vnímáním žáků od 6 do 8 let, zkoumá zejména strategie použité při řešení úloh na vizuální vnímání. Jejím cílem je analyzovat vizuální vnímání žáků ve věku od 6 do 8 let. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části jsou formulovány a vysvětleny základní pojmy týkající se vizuální percepce počtu v málopočetných množinách, je předložena analýza úloh na vizuální vnímání ve třech řadách učebnic pro první ročník a jsou nastíněny základní strategie řešení úloh na vizuální vnímání. Teoretická část tak čtenáře dostatečně připraví na porozumění praktické části, která je pro diplomovou práci stěžejní. Praktická část se týká experimentu obsahujícího vytvořenou sérii úloh na vizuální vnímání. Popisuje podmínky a realizaci experimentu se skupinou 18 žáků a s 8 předškoláky ze třech základních škol v Praze. Součástí praktické části je popis výsledků a formulace závěrů experimentu. V experimentu je zjišťováno, jak žáci málopočetné množiny vnímají, a zda u toho využívají konfigurace množin jako na hracích kostkách, případně jestli jim tyto konfigurace mohou pomoci k určení počtu objektů v množině. Experiment v praktické části má za cíl odpovědět na výzkumnou otázku, jakou roli hraje konfigurace objektů v málopočetných množinách ve vnímání málopočetných množin u...
Vizuální percepce a fonologické formy lexémů českého znakového jazyka (frekvenční analýza vybraných parametrů znaků)
Klabanová, Lucie ; Richterová, Klára (vedoucí práce) ; Nováková, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou omezení / constraints ve znakových jazycích, zejména pak omezeními ve vizuální percepci. Součástí práce je přehled obecných poznatků o omezeních ve znakových jazycích, představeny jsou výsledky výzkumů frekvenčních analýz vybraných parametrů znaku v některých zahraničních znakových jazycích. Uvedeny jsou také poznatky získané z výzkumů zaměřených na zjišťování vizuálních oblastí zájmu při sledování znakových jazyků. V rámci vlastního praktického výzkumu jsou z hlediska typologie znaku, tvaru rukou a míst artikulace analyzovány znaky tří sémantických okruhů českého znakového jazyka: barvy, kalendářní a časové jednotky, rodina. V praktické části práce je dále realizován experiment, v rámci něhož jsou detekovány vizuální oblasti zájmu při sledování české prstové abecedy v projevu v českém znakovém jazyce. Klíčová slova: český znakový jazyk, vizuální percepce, omezení, místo artikulace, tvar ruky, typ znaku

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.