Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fyzioterapie chůze u pacientů s Parkinsonovou chorobou pomocí zrakových a sluchových stimulů
Turková, Lenka ; Brožová, Kamila (vedoucí práce) ; Šenderová, Karolína (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Autor: Lenka Turková Vedoucí práce: Mgr. Kamila Brožová Oponent práce: Název bakalářské práce: Fyzioterapie chůze u pacientů s Parkinsonovou chorobou pomocí zrakových a sluchových stimulů Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá problematikou Parkinsonovy nemoci a možnostmi fyzioterapeutické intervence v ovlivnění chůze. K terapii chůze byly vybrány cueingové strategie, které umožňují řízení pohybu přímo mozkovou kůrou s vyloučením aktivity poškozených bazálních ganglií. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je členěna do kapitol, kde jsou shrnuty obecné poznatky o Parkinsonově chorobě, rozepsány možnosti fyzioterapie jednotlivých příznaků a podrobně rozebrány možnosti a benefity využití cueingových strategií ve fyzioterapii chůze. Praktická část se snaží aplikací cueingové terapie na pacientech ověřit teoretické poznatky. Výstupem této části je zpracování dvou kazuistik, které se od sebe v rámci terapie liší využitým druhem zevní stimulace (zraková, sluchová). K objektivnímu hodnocení efektu (změn parametrů chůze) obou terapií byly vybrány funkční testy (Desetimetrový test chůze, Emory Functional Ambulation Profile) a analýza chůze přístrojem GAITRite. Zaznamenané výsledky byly kromě vzájemné komparace porovnány i se závěry dostupných studií. Cílem práce...
Je rozpoznávání predátorů obratlovci naučené nebo vrozené?
Antonová, Kateřina ; Fuchs, Roman (vedoucí práce) ; Adamová, Dana (oponent)
Rozpoznání predátora je nezbytným předpokladem efektivního antipredačního chování. Znalost predátorů může být buď vrozená a/nebo naučená. Pro savce i naprostou většinu ptáků je společná péče o potomstvo. Řada zástupců obou skupin také vytváří jednodušší nebo složitější society. To vše umožňuje naivním jedinců získávat poznatky o predátorech sociálním učením, které je efektivnější a méně riskantní než učení se z vlastní zkušenosti. Studium uplatnění vrozeného a naučeného rozpoznávání predátorů u savců a ptáků by tedy mohlo přinést obecnější závěry o roli různých forem učení v životě obou skupin. Překvapivě ale nebyla této problematice věnována soustavná pozornost. Stávající studie ukazují, že i naivní savci a ptáci mohou predátory rozpoznávat, jejich závěry ale nejsou jednotné. Rozpoznání zjevně závisí na typu předkládaného stimulu. Živý predátor vyvolává intenzivnější odpověď než model, u čichových stimulů zřejmě záleží na jejich "nosiči". Podstatná část stávajících studií navíc neumožňuje bližší určení přesnosti rozpoznání. To by vyžadovalo použití většího počtu predátorů i kontrol. Takové studie jsou ovšem vzácné. Je tedy zřejmé, že studium uplatnění vrozeného a naučeného rozpoznávání predátorů u ptáků a savců stále představuje atraktivní výzkumné téma. Klíčová slova: predátor, rozpoznávání,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.