Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pre-loved: vintage obchody jako alternativa k rychlé módě
Borisova, Varvara ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Sosna, Daniel (oponent)
"Pre-loved: vintage obchody jako alternativa rychlé módě" Mgr. Varvara Borisova Vedoucí práce: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. Abstrakt Nakupování v "sekáčích" bylo dlouhou dobu širokou veřejností vnímáno jako záležitost nonkonformistů, excentrických umělců nebo lidí s omezeným rozpočtem. Avšak konzumní filozofie tzv. rychlé módy, jejíž hnací sílou jsou neustále se měnící trendy, a dopady módního průmyslu na životní prostředí a světový trh práce se staly pro spoustu zákaznic a zákazníků důvodem pro hledání ekologičtějšího i etičtějšího způsobu zásobování šatníku. Zatímco někteří se nákupu věcí vzdali vůbec, guru módní obce obrátili pozornost k oblečení z druhé ruky: ze secondhandu se staly vintage butiky a použitým kouskům se začalo říkat "pre-loved". Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat praktiky, jimiž majitelky a majitelé českých výběrových secondhandových a vintage butiků tvoří hodnotu, porozumět lásce k věcem z minulého století a zároveň se zaměřit na to, jakou roli podobné obchody hrají v rozvoji udržitelné módy v České republice. Klíčová slova: vintage, secondhand, teorie hodnoty, rychlá móda, nostalgie, udržitelnost, materiální kultura
Produktová reklama 70. - 80. let v Československu a její návrat
Vomelová, Petra ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Cílem práce Produktová reklama 70. 80. let v Československu a její návrat je najít odpověď na otáz co stojí úspěšným návratem produktů z , respektive produktů prodávaných v původním " " rámci kampaně RETRO Týden potravinového řetězce Lidl. Jedná se pouze o nostalgii a příjemné vzpomínky spojené s ými výrobky, nebo existují i jiné důvody, které činí toto zboží atraktivním? Odpovědi autorka práce hledá prostřednictvím sémiotické analýzy třiceti potravinových obalů tuzemských produktů přičemž porovnává patnáct produktů současných patnácti " " stejných produktů které jsou řetězci Lidl Odpovědi přináší také dotazníkové šetření přihlédnutí k historickým prostředí, ve kterém Zatímco současné obaly se snaží upoutat odlišit daný produkt od konkurenčních výrobků prostřednictvím nápaditého výrazných velké množství informací , kterých je na trhu nepřeberné množství, výrobky z víceméně neměly a jejich obaly byly velmi specifické
Vintage fashion in Czech Republic
Hochmuthová, Terézia ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Práca sa zameriava na súčasný fenomén používania starého oblečenia pod názvom "vintage". Interpretácia je založená na koncepcii módy Gillesa Lipovetskeho (vintage ako módny jav) a semiologickom výklade módneho systému podľa Rolanda Barthesa (vintage ako módny znak). Módny jav vintage sa vyznačuje prítomnosťou dvoch charakteristických kultúrnych hodnôt modernity. Hodnota ľudskej individuality je v rámci neho realizovaná prostredníctvom spojenia konformizmu s individualizmom, hodnota zmeny príklonom k oblečeniu používanom v minulosti. Fenomén vznikol na konci 20. storočia v krajinách západnej Európy a Spojených štátov amerických, odkiaľ sa v súčasnosti rozširuje do Českej republiky. V miestnom kontexte nadobúda podobu módneho znaku, tvoreného a distribuovaného na verejnosti prostredníctvom masmédií a odevných firiem. V rámci módneho diskurzu dochádza k jeho legitimizácii, v dôsledku čoho sa stáva kolektívne zdieľaným významom. V tejto podobe odráža vybrané charakteristiky spoločnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.