Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Liminalita v románu Brama Stokera Drákula a dekadentní prvky díla
MIFKOVÁ, Zuzana
Práce nejprve charakterizuje dekadentní prvky románu Brama Stokera Dracula v kontextu pozdně viktoriánské literatury a obecně se pokusí definovat pojem liminalita podle přístupu Arnolda Van Gennepa (Rites of Passage) a Victora Turnera (The Ritual Process). Jádrem práce bude interpretace kategorie liminality na základě literárněvědné analýzy Stokerova románu, zahrnující vytyčení motivů a témat, které s pojmem liminalita souvisejí, a dále pojetí nadpřirozena a kategorie jinakosti (Otherness, the uncanny), jak je definuje S. Freud v eseji Das Unheimliche. Práce se zaměří na téma překračování hranice mezi lidskou sférou a světem nadpřirozena a pokusí se o interpretaci pojmu liminalita v kontextu díla pozdně viktoriánského období.
Being a gentleman in Dickens's Great Expectations
MIKULÁŠOVÁ, Magdalena
Cílem této práce je analýza konceptu gentlemanství v Dickensově románu Great Expectations. Práce je rozdělena na dvě části. V první části popisujeme obraz společnosti ve viktoriánské Anglii a životní podmínky a vyhlídky lidí, kteří náleží do jiných společenských tříd. Poté je popsán status gentlemana v dané době spolu s klíčovými součástmi jeho života. V druhé části práce se věnujeme analýze díla Great Expectations, které je nejprve porovnáno se třemi dalšími Dickensovými romány. Následně pozorujeme vývoj hlavního hrdiny Pipa, chudého sirotka, který se stane gentlemanem. Práce se dále zabývá faktory, které zapříčinily proměnu jeho charakteru, do kterých se řadí jeho životní zkušenosti, ale také postavy z románu, které ovlivnily jeho pojetí světa a lidských hodnot. Nakonec se autorka věnuje přeměně pohledu hlavního hrdiny na koncept gentlemanství, společnost, důležitost společenského postavení a životní priority.
The visual aspect of Dante Gabriel Rossetti's poetry
Fořtová, Linda ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou tří básní Dante Gabriela Rossettiho. Výchozí myšlenkou práce je teorie "ut pictura poesis", která zkoumá vztah básně a výtvarného umění. V případě Rossettiho je takováto teorie na místě, neboť Rossetti byl nejen básník, ale především malíř. "The Blessed Damozel", která je první analyzovanou básní, existuje jako obraz, stejně i jako hudební kompozice složená Claudem Debussym. Druhá báseň v této práci, "The Card Dealer", byla inspirována skutečným obrazem Theodora Van Holsta, který Rossetti vlastnil, byť v básnickém zpracování se značně odchýlil od originálu. Poslední básní je "My Sister's Sleep", která vyniká živou dramatičností jednotlivých scén. Stejně jako dvě předchozí básně, i tato používá "malířské techniky" (rozložení postav na scéně, důraz na detaily, "vykreslení" scény a atmosféry, charakterizace, gesta, barvy, materiály, zpomalený běh času, statický charakter zobrazení, prodlužování tenzního momentu, k němuž celá báseň spěje, symbolika, mystika, atd.), kterými vyvolává snadno představitelný mentální obraz připodobnitelný ke skutečným obrazům, jaké malovali Prerafaelité. Tyto (a mnohé jiné) techniky Rossetti používá ve vícero básních, nicméně v těchto třech jsou dle mého názoru nejvíce prominentní. Cílem práce bylo zanalyzovat malířské prvky v Rossettiho poezii...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.