Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Verbální a neverbální komunikace v reprezentativním souboru reklamních textů
Marks, Pavel ; Palkosková, Olga (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se zabývá analýzou verbálních a neverbálních prostředků reklamního sdělení v souborech propagujících automobily a bankovní produkty a služby prostřednictvím tištěných prospektů a webových stránek společností. Reklamní texty využívají prvky publicistického, odborného, administrativního a uměleckého stylu. Dominantní je pro ně persvazivní a atrakční funkce. Ty jsou z verbálních prostředků naplňovány především imperativy, přídavnými jmény a příslovci v komparativech a superlativech, vyšší frekvencí osobních, přivlastňovacích a totalizujících zájmen. Lexikálně jsou uvedené funkce textů podporovány především slovní zásobou s kladnou expresivitou a terminologií daného oboru. Syntakticky jsou významné výčty, řečnické otázky, vyšší parcelace textu a umísťování persvazivních prostředků do rématu sdělení. Uvedené funkce také podporuje opakování a kombinace zmíněných prostředků. Z neverbálních prostředků hrají důležitou roli kompozice jednotlivých prvků na reklamní ploše, především umístění názvu produktu a firmy, loga, sloganu, poměr a rozmístění textové a obrazové složky. Výše uvedené prostředky a jejich kombinace můžeme chápat jako strategie reklamního sdělení. Většinou se v textech zvoleného reklamního souboru využívá kognitivních nebo afektivních strategií podpořených apelem na racionalitu,...
Vietnamští imigranti v České republice a jejich verbální obraz v českých tištěných médiích
ZÁMEČNÍKOVÁ, Jitka
Diplomová práce Vietnamští imigranti v České republice a jejich verbální obraz v českých tištěných médiích se zabývá aktuální interkulturní problematikou současnosti. Na příkladu početné vietnamské komunity žijící v České republice se snaží zachytit mediální obraz, který je českým občanům o působení tohoto etnika zprostředkováván v publicistických textech bulvárních i seriózních deníků. Diplomovou práci tvoří osm kapitol. První z nich se věnuje historii a utváření vietnamské komunity v České republice od počátků do současnosti. Druhá kapitola přináší informace o svébytné mentalitě a kultuře vietnamského etnika včetně stručného pojednání o vietnamském jazyce. Třetí kapitola diplomové práce se zaměřuje na svět médií? důraz je kladen především na média tištěná. Informuje o jejich funkcích a vlivu, který média na své recipienty vyvíjejí. V další kapitole jsou podrobně charakterizována jednotlivá periodika, jež se stala východiskem výzkumu této diplomové práce. Pátá kapitola obsahuje základní informace o persvazi v žurnalistice, bez níž je publicistický funkční styl nemyslitelný. Pojednává jak o persvazivních prostředcích verbálních, tak ve stručnosti také o persvazivních prostředcích neverbálních. Šestou kapitolu předkládané diplomové práce tvoří analýza tematicko-obsahové složky publicistických textů pojednávajících o Vietnamcích v České republice. Na ní dále navazuje kapitola sedmá, v níž se výzkum soustřeďuje na analýzu titulků publicistických textů o vietnamských imigrantech žijících v ČR. Poslední kapitola diplomové práce je věnována nejfrekven-tovanějším persvazivním verbálním prostředkům, které autoři při tvorbě publicistických textů o vietnamské komunitě v ČR užívají nejčastěji. Cílem dílčích analýz je podat komplexní verbální obraz, jenž tištěná média české čtenářské obci ve svých publicistických textech o Vietnamcích prezentují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.