Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza pohybu automobilů na křižovatkách
Benček, Vladimír ; Juránek, Roman (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa venuje návrhu a tvorbe systému pre analýzu pohybu vozidiel na križovatkách. Vo videu získanom zo stacionárnej kamery, zachytávajúcej dianie na križovatke, detekuje a sleduje vozidlá. Ich trajektórie zaznamenáva a analyzuje ich smer a počet. Na detekciu bol použitý kaskádový klasifikátor. Pre jeho trénovanie bol vytvorený dataset obsahujúci 10500 vozidiel a 10500 negatívnych vzoriek. Sledovanie vozidiel prebieha pomocou metódy KCF. Na zhlukovanie trajekórií v rámci analýzy je využitá metóda Mean Shift. V rámci testovania bola zistená celková úspešnosť sledovania pohybu a analýzy vozidiel 92.77%.
Detekce automobilů v obraze
Špaňhel, Jakub ; Juránek, Roman (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl implementovat metodu detekce a sledování automobilu založenou na modelu pohybu, vhodnou pro zpracování v reálném čase. Je zde uveden rozbor běžně užívaných metod detekce a představen princip této metody, který se skládá z detekce nízkoúrovňových klíčových bodů, časoprostorového profilování snímků i klíčových bodů a~klasifikací získaných stop pomocí HMM. Následně byly s metodou prováděny experimenty sloužící k nalezení oblastí potenciálního zlepšení metody.
Vehicle Speed Measurement Using Stereo Camera Pair
Najman, Pavel ; Sojka, Eduard (oponent) ; Guillemaut, Jean-Yves (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This thesis aims to answer the question whether it is currently possible to autonomously measure the speed of vehicles using a stereoscopic method with the average error within 1 km/h, the maximum error within 3 km/h, and the standard deviation within 1 km/h. The error ranges are based on the requirements of the OIML whose Recommendations serve as templates for metrological legislations of many countries. To answer this question, a~hypothesis is formulated and tested. A method that utilizes a stereo camera pair for vehicle speed measurement is proposed and experimentally evaluated. The experiments show that the technique overcomes state-of-the-art results with the mean error of approximately 0.05 km/h, the standard deviation of less than 0.20 km/h, and the maximum absolute error of less than 0.75 km/h. The results are within the required ranges, and therefore the formulated hypothesis holds.
Zhodnocení konstrukčních řešení vybraných transportních přívěsů pro přepravu sklizňových adaptérů o šířce záběru větší než 9 m
PETRÁŇ, Pavel
Přívěsy pro přepravu sklízecích adaptérů sklízecích mlátiček zaznamenaly v posledních letech poměrně velké konstrukční a koncepční změny, které byly vyvolány potřebou zvětšování pracovních záběrů sklízecích adaptérů a jejich bezpečnou přepravou po komunikacích. Konstrukce různých výrobců se významně liší. V této práci se zaměřuji na současné nabídky na trhu přepravních zařízení pro adaptéry sklízecích mlátiček a jejich technická řešení. Práce se dále zaměřuje na zhodnocení koncepce a konstrukce přívěsů, vyhodnocení zkušeností uživatelů a analýzy vlečných křivek, které zásadně ovlivňují průjezdnost soupravy. Souhrn a vyhodnocení výše zmíněných vlastností pomůže provozovatelům při výběru těchto přepravních strojů.
Vehicle Speed Measurement Using Stereo Camera Pair
Najman, Pavel ; Sojka, Eduard (oponent) ; Guillemaut, Jean-Yves (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This thesis aims to answer the question whether it is currently possible to autonomously measure the speed of vehicles using a stereoscopic method with the average error within 1 km/h, the maximum error within 3 km/h, and the standard deviation within 1 km/h. The error ranges are based on the requirements of the OIML whose Recommendations serve as templates for metrological legislations of many countries. To answer this question, a~hypothesis is formulated and tested. A method that utilizes a stereo camera pair for vehicle speed measurement is proposed and experimentally evaluated. The experiments show that the technique overcomes state-of-the-art results with the mean error of approximately 0.05 km/h, the standard deviation of less than 0.20 km/h, and the maximum absolute error of less than 0.75 km/h. The results are within the required ranges, and therefore the formulated hypothesis holds.
Analýza pohybu automobilů na křižovatkách
Benček, Vladimír ; Juránek, Roman (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa venuje návrhu a tvorbe systému pre analýzu pohybu vozidiel na križovatkách. Vo videu získanom zo stacionárnej kamery, zachytávajúcej dianie na križovatke, detekuje a sleduje vozidlá. Ich trajektórie zaznamenáva a analyzuje ich smer a počet. Na detekciu bol použitý kaskádový klasifikátor. Pre jeho trénovanie bol vytvorený dataset obsahujúci 10500 vozidiel a 10500 negatívnych vzoriek. Sledovanie vozidiel prebieha pomocou metódy KCF. Na zhlukovanie trajekórií v rámci analýzy je využitá metóda Mean Shift. V rámci testovania bola zistená celková úspešnosť sledovania pohybu a analýzy vozidiel 92.77%.
Detekce automobilů v obraze
Špaňhel, Jakub ; Juránek, Roman (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl implementovat metodu detekce a sledování automobilu založenou na modelu pohybu, vhodnou pro zpracování v reálném čase. Je zde uveden rozbor běžně užívaných metod detekce a představen princip této metody, který se skládá z detekce nízkoúrovňových klíčových bodů, časoprostorového profilování snímků i klíčových bodů a~klasifikací získaných stop pomocí HMM. Následně byly s metodou prováděny experimenty sloužící k nalezení oblastí potenciálního zlepšení metody.
Telematika: případ rozšíření sortimentu pojišťovny o monitoring vozidel
Jun, Petr ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Luc, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje způsobu, jak optimálně implementovat monitoring vozidel včetně návazných a doplňkových funkcí do nabídky služeb pojišťovny. Práce se zaobírá telematikou jako novým oborem informačních technologií, který se zabývá přenosem digitalizovaných informací na velké vzdálenosti. Cílem je vytvoření uceleného dokumentu, který může sloužit jako manuál pro projekty, které mají za cíl implementaci telematických systémů v pojišťovnách v prostředí České republiky. Zamýšleným přínosem bakalářské práce je poskytnout členům projektového týmu (zejména projektovým manažerům) znalosti nezbytné pro výkon jejich práce. V práci jsou definovány informace klíčové pro implementaci systému v pojišťovně, při zpracování práce vycházím z dokumentace konkrétní pojišťovny působící na českém trhu a praktických zkušeností s telematickým systémem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.