Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jednostranné změny obchodních podmínek
Šípošová, Miroslava ; Horáček, Tomáš (vedoucí práce) ; Josková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje jednostranné změně obchodních podmínek. Zaměřuje se zejména na smluvní změnu upravenou v ustanovení § 1752 občanského zákoníku, které má reagovat na potřeby vzešlé z masového uzavírání obchodních smluv. Souhrnným cílem práce je zhodnocení vhodnosti formulace ustanovení § 1752 občanského zákoníku vzhledem k jeho účelu deklarovanému v důvodové zprávě. Práce se tak zaměřuje na českou právní úpravu a zapracovává relevantní judikaturu jak českých soudů, tak Soudního dvora Evropské unie. Práce obsahuje kromě úvodu a závěru dvě hlavní kapitoly. První kapitola je věnována obecnému teoretickému rámci obchodních podmínek. V rámci ní je vymezen pojem obchodních podmínek a jejich druhy a dělení, inkorporace obchodních podmínek do smlouvy, včetně inkorporace do adhezních smluv, a jejich obsah s důrazem na překvapivá ujednání a kolizi obchodních podmínek. Záměrem této části je zdůraznit výkladové problémy a názorové střety, které se k tomuto teoretickému rámci váží. Druhá kapitola je řazena od obecného ke konkrétnímu a postupně se věnuje obecné problematice změně obchodních podmínek, možným výjimkám závisejícím z části na vůli jedné strany a následně samotnému ustanovení § 1752 občanského zákoníku a jeho použitelnosti ve spotřebitelských smlouvách. Dílčím cílem práce je zhodnocení...
Rizikové e-shopy a ochrana spotřebitele
VOGELTANZ, Jiří
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké zkušenosti mají spotřebitelé s rizikovými e-shopy a následně vytvořit návod, jak se těmto e-shopům vyhnout. Tato bakalářská práce popisuje pojem ochrany spotřebitele. Tato práce pomáhá zjistit, jak řešit spory s e-shopy a na jaké organizace se spotřebitelé mohou obrátit. Byl vytvořen dotazník, který se zabývá touto problematikou. Dotazník obsahuje dvacet osm otázek, které jsou zaměřeny na to, jak jsou spotřebitelé spokojeni s nákupy v e-shopech, zda se setkali s některými nákupními problémy, a pokud ano, jak vyřešili problém, zda spotřebitelé mají nějaké zkušenosti s nekalými obchodními praktikami a kolik věnují pozornosti všeobecným obchodním podmínkám. Všechny získané informace z dotazníku byly zpracovány a nakonec vyhodnoceny.
Rámcové smlouvy a všeobecné obchodní podmínky
Koukalová, Simona ; Moravec, Tomáš (vedoucí práce) ; Kostelanský, Ludvík (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem a využitím tzv. rámcových smluv a všeobecných obchodních podmínek při uzavírání smluv v obchodních vztazích mezi podnikateli. Vedle úvodních otázek spojených s právní úpravou způsobů uzavírání a vzniku smluv v novém občanském zákoníku, č. 89/2012 Sb. je pozornost věnována výkladu pojmu a praktickému využití institutu tzv. rámcové smlouvy jakožto specifického druhu nepojmenovaných smluv, a to s důrazem na tzv. rámcové kupní smlouvy a distribuční smlouvy. V návaznosti na to práce obsahuje rozbor významu a forem použití všeobecných obchodních podmínek, které mají povahu nepřímých a vedlejších smluvních ujednání, a to jak z hlediska celkového rámce smluvních vztahů (dlouhodobé obchodní spolupráce stran), tak i pro určení konkrétních částí obsahu jednotlivých smluv. Zvláštní pozornost je přitom věnována problematice možné aplikace více všeobecných obchodních podmínek na smlouvu, a to v rámci nového způsobu řešení tzv. battle of the forms, a souvisejícím obchodním a smluvním rizikům. V tomto směru je i nastaven i cíl bakalářské práce, kterým je potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, že nová úprava závazkových vztahů a speciálně všeobecných obchodních podmínek vnesla do podnikatelského prostředí zásadní právní nejistotu a nejasnosti. Závěr práce je věnován problematice hierarchie v přednosti užití ujednání rámcové smlouvy, všeobecných obchodních podmínek a jednotlivých smluv, jakož i specifickým otázkám použití rámcových smluv a všeobecných podmínek v mezinárodním obchodním styku.
Marketingové využití osobních údajů klientů v bankovnictví
Šotola, Jiří ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Matejašák, Milan (oponent)
Diplomová práce na téma "Marketingové využití osobních údajů klientů v bankovnictví" spojuje témata osobních údajů a marketingu. První část je věnována ochraně osobních údajů obecně a dále zdrojům, ze kterých finanční instituce údaje o svých klientech získávají a opora tohoto v právních předpisech. Druhá část pak rozebírá konkrétní případy marketingového využití osobních údajů a v případě problémů se snaží hledat jejich řešení. Velká část je pak věnována souhlasu se zpravování osobních údajů, jakožto stěžejního aktu mezi zpracovateli a subjekty údajů a dále CRM, jakožto možného způsobu využití klientských dat.
Leasingová smlouva a její uplatnění v praxi
Hrdlička, Tomáš ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotoučová, Jiřina (oponent)
Tato práce se zaměřuje na oblast leasingu především z právního hlediska. V úvodní části se zabývá historií leasingu, vymezením pojmu leasing, členěním leasingu na základě různých kritérií a také českým leasingovým trhem. Následující část se věnuje právní úpravě lesingu (leasingové smlouvy) zejména v českém, ale i evropském a mezinárodním právu a rovněž vymezení náležitostí leasingové smlouvy. Závěrečná část obsahuje hlavní cíl této práce, kterým je analýza všeobecných obchodních podmínek leasingové smlouvy a jejich porovnání se zákonnou úpravou. V souvislosti s touto analýzou je zde uvedeno i několik návrhů a doporučení na zlepšení stávající situace.
Leasingová smlouva
Korecký, Ondřej ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotoučová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá leasingem, především pak právní úpravou leasingové transakce. V první části popisuje historii leasingu, rozdělení leasingových operací podle různých kritérií a výhody a nevýhody leasingu jako formy financování. Druhá část je zaměřena na popis českého leasingového trh, jeho vývoj a situaci v roce 2010. Třetí část se zabývá samotnou právní úpravou leasingové smlouvy a leasingové transakce v českém i mezinárodním právu. Závěrečná čtvrtá část porovnává úpravu všeobecných obchodních podmínek leasingu vybraných tří společností působících na českém trhu se vzorovými podmínkami vytvořenými a doporučenými Českou finanční a leasingovou asociací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.