Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnotové vzdělávání prostřednictvím metody Persona Dolls
Sobolová, Šárka ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou Persona Dolls, která vědomě pracuje s předsudky. Teoretická část je zaměřena na mapování proměn v současném vzdělávání, které se v českém školství děly od roku 1989. Došlo k vytvoření kurikulárních dokumentů, které upravují vzdělávání. Druhá kapitola se týká oblasti hodnot, pro které škola může být podnětným prostředím, ve kterém se mohou rozvíjet. Ústřední částí teoretické části je kapitola pojednávající o metodě Persona Dolls. Je zaměřena na teoretická východiska metody, cíle, způsob práce s metodou, prezentuje podmínky pro realizaci, následně pak úskalí, která mohou zamezit efektivnosti práce s metodou. Poslední kapitoly teoretické části jsou věnovány propojení metody Persona Dolls a Rámcových vzdělávacích programů, především v oblasti klíčových kompetencí. Dále se pak věnuje souvislostem metody a hodnot společnosti. Výzkumná část této diplomové práce ověřuje za pomoci kvalitativního akčního výzkumu dle Korthagenova cyklu ALACT, zda je s metodou vhodně zacházeno v praxi, a pokud jsou naplněny zásady práce s panenkou, zda dochází k rozvoji klíčových kompetencí, postojů a hodnot. Dále pak sleduje, zda jsou poznatky žáků získaných za pomoci metody Persona Dolls uplatňovány v jejich reálném životě ve školním prostředí. Klíčová slova: metoda Persona Dolls, Rámcový...
Metoda Persona Dolls a její možnosti využití v primární škole
Kyndlová, Pavla ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje inovativním přístupům na prvním stupni základních škol a to konkrétně metodě týkající se antipředsudkové výchovy Persona Dolls. Práce popisuje teoretická východiska této metody. Dále je v práci popsán přínos metody v oblasti rozvoje klíčových kompetencí se zaměřením na kompetenci komunikativní. V teoretické části práce jsou dále popsány možnosti využití metody Persona Dolls k naplnění vzdělávacích cílů vzhledem k principům Rámcového vzdělávacího programu, zvláště se zaměřením na rozvoj průřezových témat. Ve výzkumné části práce je prováděno šetření zaměřené na oblast práce pedagogů s metodou. Výzkumná šetření se zaměřují na způsob a četnost zapojování této metody konkrétním učitelem do výuky. Zkoumána je především míra propojitelnosti obsahu vzdělávání v oblasti průřezových témat s tematickým zaměřením lekcí této metody a s tím související způsob plánování lekcí metody Persona Dolls jednotlivými pedagogy. Dílčím cílem výzkumu je ověření rozvoje klíčové kompetence komunikativní metodou Persona Dolls. KLÍČOVÁ SLOVA: inovace, metoda Persona Dolls, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence, žák, vědomá práce s předsudky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.