Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup učitelů k tvorbě výukové prezentace
VAJNEROVÁ, Jitka Františka
Prezentační software je v současné době využíván nejen v obchodním světě, ale i ve vzdělávacím prostředí. Teoretická část této bakalářské práce se zabývá analýzou digitálních učebních materiálů zpracovaných učiteli a dostupných z internetu. Předmětem analýzy bude způsob, jak učitelé zpracovávají informace do podoby prezentace a jaké konkrétní prostředky k tomu využívají. Praktická část této práce bude realizována zejména dotazníkovým šetřením a interview pro případné doplnění. Účelem dotazníkového šetření bude zjistit, jaké prezentační programy učitelé konkrétně používají, jaké informace vkládají do výukových materiálů a jaké strategie volí pro jejich zpracování.
Jak stromy odolávají stresu městského prostředí
ŠINDELÁŘOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce bylo zmonitorovat sezónní změny indexu tolerance vůči znečištění (APTI) ovzduší u platanu javorolistého (Platanus acerifolia) a lípy srdčité (Tilia cordata), které rostou na Jiráskově nábřeží v Českých Budějovicích poblíž rušné městské komunikace. Výzkum byl prováděn v srpnu 2015. Komplexní výsledky tohoto výzkumu byly shrnuty do výukové prezentace pro žáky základních škol, která má žákům přiblížit problematiku městského stresu pro tyto dva druhy stromů, které jsou v našich městech velmi často vysazovanými druhy. APTI index (Air pollution tolerance index) je složen ze čtyř parametrů, které bylo nutné zjistit, aby mohl být stanoven. Těmito parametry pro APTI index jsou: obsah chlorofylů v listu, obsah kyseliny askorbové v listu, relativní obsah vody v listu a pH extraktu z listu. Zjištěním hodnot těchto veličin byl spočítán index znečištěného ovzduší, díky kterému bylo možné stanovit, který ze dvou druhů stromů je na dané lokalitě méně nebo více stresován znečištěným ovzduším. Dále byla měřena fluorescence chlorofylu, která je vedle APTI indexu dalším indikátorem vlivu stresu na fyziologické procesy v rostlině a naměřené fluorescenční hodnoty byly porovnány s hodnotami zjištěnými v předcházejícím měření v roce 2013. Zjištěné výsledky byly statisticky vyhodnoceny a přehledně zpracovány do tabulek a grafů. Dle výsledných hodnot APTI indexu, se na Jiráskově nábřeží jako citlivější strom na znečištěné ovzduší projevila lípa srdčitá a platan javorolistý byl z tohoto hlediska odolnějším druhem. Porovnáním výsledků obsahu chlorofylů a fluorescence z roku 2013 a 2015 bylo zjištěno, že právě rok 2015 se projevil jako méně příznivý pro oba druhy.
Vodní režim rostlin jako výukové téma v badatelsky orientovaném vyučování na gymnáziu
BEZPALCOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukovou prezentaci pro studenty gymnázií podle principů badatelsky orientovaného vyučování využitelnou v rámci výuky tématického celku "Vodní režim rostlin", aplikovat ji ve výuce a zařadit tak badatelsky orientované vyučování do výuky fyziologie rostlin na gymnáziu. Byl proveden srovnávací průzkum ve třech paralelních třídách 1. ročníku gymnázia, kterého se zúčastnilo celkem 90 studentů. Na základě sestaveného didaktického testu byla porovnána úroveň znalostí u studentů, kteří absolvovali výuku podle výukové prezentace doplněné pracovním listem a u studentů, kteří absolvovali výuku téhož učiva formou frontální výuky bez využití této prezentace. Cílem didaktického výzkumu bylo zjistit, zda má badatelsky orientovaná výuka vliv na úroveň získaných znalostí a zda vede k jejich trvalejšímu uchování. Zjištěné výsledky byly statisticky vyhodnoceny a přehledně zpracovány do tabulek a grafů.
VÝUKA GEOGRAFIE PRŮMYSLU NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
MARTINŮ, Šárka
Cílem této diplomové práce je návrh výuky geografie průmyslu na druhém stupni základních škol. Tento návrh zahrnuje výukovou prezentaci s komentářem pro učitele a pracovní sešit pro žáky. Součástí této diplomové práce je také didaktická analýza a hodnocení geografie průmyslu v učebnicích pro druhý stupeň základních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.