Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba geometrických schémat u žáků 1.stupně prostřednictvím podnětných geometrických prostředí
Kloboučková, Jaroslava ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Coufalová, Jana (oponent) ; Novák, Bohumil (oponent)
Název: Tvorba geometrických schémat u žáků 1. stupně prostřednictvím podnětných geometrických prostředí Autor: Jaroslava Kloboučková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Školitel: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. Abstrakt: Cílem předložené disertační práce je pojednat o problematice vyučování geometrie jako nedílné součásti výuky matematiky na prvním stupni základní školy. Práce mapuje i dlouhodobý výukový experiment zahájený v roce 2010 a na pozadí tohoto experimentu řeší otázky poznávaní geometrického učiva dětmi mladšího školního věku. Hlavním cílem mé práce bylo nalézt odpovědi na čtyři výzkumné otázky: Jakým způsobem poznávají děti geometrické objekty? Jak si vzájemně předávají své znalosti, zkušenosti, objevy ze světa geometrie? Jak (na jaké úrovni) jsou schopny porozumět učivu, které je formálně v kurikulárních dokumentech (RVP ZV) zařazeno do pozdějších vzdělávacích období? Které jevy dokáží pochopit a popsat užitím mateřského jazyka? V teoretické části práce je hlavní pozornost věnována poznávacímu procesu a typologii matematických úloh vždy se zaměřením na geometrii. Dále jsou popsána čtyři konkrétní podnětná geometrická prostředí - Krychlové stavby, Origami, Dřívková geometrie a Parkety a jeden tematický celek Obvod a obsah rovinných útvarů. Je provedena didaktická analýza...
Výuka rovinné geometrie na středních školách
Machovcová, Lucie ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Práce porovnává a hodnotí několik středoškolských učebnic matematiky, ve kterých najdeme učivo z rovinné geometrie. Cílem práce je vyvození hlavních předností a nedostatků těchto učebnic, zhodnocení, zda všechny učebnice obsahují témata předepsaná Rámcovým vzdělávacím programem, a provedení dotazníkového šetření mezi stávajícími učiteli matematiky. Na základě takto získaných informací je v poslední kapitole popsáno, jak by měla vypadat nová, ideální učebnice planimetrie. Součástí nově vytvořené učebnice jsou i témata, která se v porovnávaných středoškolských učebnicích nevyskytují, přestože k jejich pochopení není potřeba žádných dalších nových pojmů. Klíčová slova: geometrie, výuka geometrie, učebnice, mnohoúhelník, kružnice

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.