Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití prvků zážitkové pedagogiky ve vyučování
Korčáková, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou prvků zážitkové pedagogiky a jejich využitím ve vyučování. Teoretická část přibližuje rešerši dostupných zdrojů a vysvětlení východisek, které se týkají tématu. Praktická část se zaměřuje na přípravu a realizaci zážitkově pedagogického celku pro žáky vybrané střední pedagogické školy. Pro žáky byla navržena modelová vyučovací jednotka se zaměřením na prvky zážitkové pedagogiky, byla rovněž realizována. V práci jsou též představeny výsledky rozboru zpětnovazebního formuláře.
Zážitkové aktivity jako edukativní nástroj v muzejních programech
SOKOLOVÁ LOSKOTOVÁ, Gabriela
Diplomová práce se zabývá využíváním zážitkových aktivit a výchovy a vzděláváním skrze zážitku, jako edukačního nástroje při plánování i realizaci edukačních programů Husitského muzea v Táboře. Zjišťuje, jaké faktory ovlivňují spokojenost návštěvníků, případně opakovanou účast. Popisuje používané metody a formy práce v edukaci v Muzeu.
Dynamika programu zážitkových kurzů: modelovaná vs. skutečná dramaturgie
BLAŽKOVÁ, Martina
Práce se zabývá intenzitou prožívání a její úlohou v dramaturgii zážitkových kurzů. V teoretické části jsou popsány oba tyto koncepty. Nejprve autorka vymezuje pojem intenzity prožívání, popisuje rozdíl mezi intenzitou a dynamikou prožívání a oba koncepty zasazuje do kontextu výchovy zážitkem. V druhé kapitole se zabývá zážitkovými kurzy, jejich východisky a vývojem, následně se věnuje principům výchovy zážitkem a dramaturgii zážitkově-pedagogických kurzů. Těžištěm práce je třetí kapitola věnující se kvantitativně-kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na intenzitu prožívání účastníků zážitkových kurzů, jež je následně porovnávána s intenzitou prožívání zamýšlenou instruktory. Výsledky výzkumu poukazují na rozdílnosti mezi instruktory zamýšlenou a účastníky vnímanou intenzitou prožívání.
Rozvoj myšlenkových dovedností prostřednictvím výchovy zážitkem
JANDEJSKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce poskytuje souhrn informací zabývající se rozvojem myšlenkových dovedností prostřednictvím výchovy zážitkem v různých formách. Rozvoj myšlenkových dovedností tímto způsobem přináší pozitivní výsledky při formování lidské osobnosti a rozvoji dosavadních informací, zkušeností i dovedností. Žáci si mnohdy nejsou ani sami vědomi vzdělávacího procesu, kterému jsou vystaveni. Procento uchování z nově získané informace navíc dosahuje vyšších hodnot, než při pouhém teoretickém výkladu. Praktická část předkládá projekt zpracovaný pro cílovou skupinu žáků na prvním stupni základního vzdělání, zaměřený na rozvoj myšlenkových dovedností v oblasti rozhodování ve zdravém životním stylu. Nabízí možnosti řešení, jak představit žákům danou problematiku, tj. pomoci vyřešit problém s dětskou obezitou a vybudovat zdravý postoj k výživě. Modelové příklady staví žáky do situací, při nichž rozvíjí další řadu myšlenkových dovedností při logickém uvažování, sociální interakci a řešení problémů.
Využití prvků zážitkové pedagogiky ve vyučování
Korčáková, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou prvků zážitkové pedagogiky a jejich využitím ve vyučování. Teoretická část přibližuje rešerši dostupných zdrojů a vysvětlení východisek, které se týkají tématu. Praktická část se zaměřuje na přípravu a realizaci zážitkově pedagogického celku pro žáky vybrané střední pedagogické školy. Pro žáky byla navržena modelová vyučovací jednotka se zaměřením na prvky zážitkové pedagogiky, byla rovněž realizována. V práci jsou též představeny výsledky rozboru zpětnovazebního formuláře.
Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce
HORTOVÁ, Ilona
Diplomová práce Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce se zabývá významem zážitkových kurzů a aktivit ve vzdělávání pro osobnostní růst dospělých. Práce je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí současné oblasti zážitkového vzdělávání, s důrazem na působení a pedagogický přínos jednotlivce. V práci jsou dále zmíněny principy a metody zážitkového vzdělávání. Vlastním cílem výzkumné práce je definování oblastí osobnostního rozvoje, pro které může zážitková pedagogika připravit vhodné tréninkové prostředí. Výzkumná část práce tak přinese přehled nejdůležitějších oblastí osobnostního rozvoje, které si jednotlivci po absolvování zážitkového programu osvojili.
Vliv metod zážitkových kurzů na změnu postojů jejich účastníků
VOJÁČEK, Antonín
Tato práce představuje možnosti, dopady a rizika, které vyplývají ovlivňování účastníků zážitkových kurzů metodami zážitkové pedagogiky. Tato práce vymezuje v první části základy zážitkové pedagogiky, jakými jsou její podstata, cíle, metody a nástroje k jejich dosažení. Podrobně se zabývá principem dobrovolnosti, komfortní zónou, Kolbovým cyklem, stavem flow, reflexí a výzvami. Ve druhé části je definován termín postoj a následně prvky, které slouží k jeho změnám skrz použití metod zážitkové pedagogiky.
Filozofování s dětmi jako způsob výchovy zážitkem ve volném čase
MACKŮ, Richard
Práce představuje možnosti a rizika, která vyplývají z kombinace metod výchovy zážitkem a filozofování s dětmi. Po vymezení použitých termínů postupně seznamuje s cíli, charakteristikou a základními metodami výchovy ve volném čase z nichž podrobně představuje výchovu zážitkem a její základní prvky - dramaturgii, dobrodružství, reflexi a hru. Poslední dva jmenované jsou v práci pojaty jako pojící prvky mezi výchovou zážitkem a programem Filozofie pro děti, jehož cíle i metody jsou rovněž podrobně představeny. Následné zamyšlení nad styčnými plochami filozofování s dětmi a zážitkových činností je stěžejní částí práce. V této oblasti jsou řešeny filozofické aspekty hry a reflexe jako možné cesty zážitkově pojatého filozofování. V závěru je naznačeno také možné propojení filozofie a zážitku samotného.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.