Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečnost válečných zpravodajů aplikovaná na první čečenskou válku
Štěpánková, Anna ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá bezpečnostní válečných zpravodajů především během první čečenské války. Na začátku teoretické části přibližuji samotný konflikt z historického hlediska. Zmiňuji, co mu předcházelo, průběh války i její následky. Válku poté popisuji i očima válečných zpravodajů, kteří tam byli a v knihách popsali své zážitky. Dále se zabývám vývojem ochrany válečných zpravodajů. Zmiňuji zákony, deklarace i studie, které se jejich bezpečností zabývaly ve 20. století i v posledních letech. Dále na základě literatury rozebírám přípravné kurzy na válečné konflikty i bezpečnostní pravidla a vybavení, které ve válce měli. Zaměřuji se především na čečenský konflikt. V analytické části vycházím z osobních rozhovorů se třemi českými novináři, kteří se první čečenské války zúčastnili. Hovořila jsem s nimi o bezpečnostních pravidlech, kterými se tam řídili, o vybavení, které měli k dispozici, o finanční situaci a celkových problémech, které tam museli řešit. Novináři porovnávají svoje podmínky s podmínkami zahraničních kolegů. Ptala jsem se jich také, jak se psychicky vzpamatovávali ze zážitků, které tam prožili. Tématem rozhovorů byly i přípravné kurzy. O nich jsem mluvila také s lidmi z armády, kteří je připravovali. Zajímala mě i zpětná vazba od účastníků těchto kurzů. Výpovědi respondentů...
Digitální obrazy Arabského jara
Hátle, Petr ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; ADLER, Rudolf (oponent)
Má diplomová práce se věnuje novému typu audiovizuálních obrazů, které se v masové míře začaly šířit tradičními médii a internetovými servery pro sdílení videa v průběhu Arabských revolucí v roce 2011. Jedná se o amatérské záznamy revolučních událostí vytvořené přímými účastníky těchto událostí, kteří nejsou profesionálními žurnalisty nebo dokumentaristy. Ve své práci uvádím tato videa do kontextu dějin zobrazování politického násilí obecně, s důrazem na dějiny válečné fotografie a žurnalistiky. Práce zkoumá i vliv nových médií a internetu na proměnu diváckého zážitku a způsobů sledování audiovizuálních záznamů. Poslední část je pokusem o předběžnou klasifikaci amatérských AV záznamů Arabského jara a zhodnocením jejich významu v kontextu současného dokumentárního filmu a krizové žurnalistiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.