Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Digitální obrazy Arabského jara
Hátle, Petr ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; ADLER, Rudolf (oponent)
Má diplomová práce se věnuje novému typu audiovizuálních obrazů, které se v masové míře začaly šířit tradičními médii a internetovými servery pro sdílení videa v průběhu Arabských revolucí v roce 2011. Jedná se o amatérské záznamy revolučních událostí vytvořené přímými účastníky těchto událostí, kteří nejsou profesionálními žurnalisty nebo dokumentaristy. Ve své práci uvádím tato videa do kontextu dějin zobrazování politického násilí obecně, s důrazem na dějiny válečné fotografie a žurnalistiky. Práce zkoumá i vliv nových médií a internetu na proměnu diváckého zážitku a způsobů sledování audiovizuálních záznamů. Poslední část je pokusem o předběžnou klasifikaci amatérských AV záznamů Arabského jara a zhodnocením jejich významu v kontextu současného dokumentárního filmu a krizové žurnalistiky.
Reflexe osobnosti a díla Franze Kafky v  české kinematografii
Císařovská, Natálie ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ADLER, Rudolf (oponent)
Ve své bakalářské práci mapuji, jak se čeští filmoví tvůrci zabývali dílem a osobností Franze Kafky. Tento autor byl do 60. let opomíjen a ignorován, a objevila ho až generace převážně autorů Nové Vlny. Téma Kafka odrážela stav politického ale i společenského klimatu. V 70. a 80. letech autor zcela zakázáný, objevoval se v amatérských či exilových filmech, v 90. letech se jím kinematografie mohla zase volně inspirovat.
Úvaha nad vznikem bakalářského filmu
Krejzová, Táňa ; ADLER, Rudolf (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Ve své práci jsem se snažila přiblížit nesnáze natáčení ve vzdálené zemi, konkrétně na Ukrajině. Uvažovala jsem nad postavením žen ve společnosti. Práce by měla sloužit jako návod, či manuál pro všechny, kteří se chtějí vydat na východ a nevědí, co od toho očekávat, či si chtějí prohloubit znalosti o osobní zkušenosti. Dále jsem se snažila vytvořit několik rad pro samotné režisérky ženského pohlaví. Jak postupovat ve společnosti, kde vládnou muži a jak reagovat v novém prostředí.
Film - skutečnost a fikce
Hlaváčková, Hedvika ; Adler, Rudolf (vedoucí práce) ; Hendrich, Vladimír (oponent)
Cílem mé teoretické práce je prozkoumat alternativní způsoby přístupu k tak zv. ?objektivní? realitě v dokumenárním filmu. Jinak řečeno: jde mi o zkoumání filmového přepisu na pomezí dokumantace a fikce. Jak se tyto dva postupy dají spojit a co se tím či oním získává a naopak co ztrácí.
Rekonsktrukční postupy v dokumentárním filmu
Apostolski, Filip ; Adler, Rudolf (vedoucí práce) ; Janek, Miroslav (oponent)
Diplomová práce Rekonstrukční postupy v dokumentárním filmu se zabývá analýzou jednotlivých postupů přípravy a natáčení toho druhu dokumentárního filmu, který je označován jako rekonstrukce. Nejprve se snaží odlišit a přesně definovat pojmy z této oblasti, přičemž klade důraz na odlišnosti mezi dokumentární rekonstrukcí a fabulovaným filmem, dále mezi rekonstrukčním a reportážním postupem natáčení dokumentů. Detailně zkoumá důvody, díky nimž by se režisér mohl rozhodnout, zda si k natáčení vybere ten či onen postup. Dále se zabývá různými druhy rekonstrukčních metod filmové realizace a analyzuje jejich klady a zápory. Bere ohled na fakt, že v průběhu natáčení jakéhokoliv dokumentu nelze úplně odlišit rekonstrukční a reportážní postup, a tudíž tyto dva způsoby v praxi často splývají. Na základě rozborů osmi vybraných filmů z různých období dějin dokumentárního filmu se snaží určit vliv technologického vývoje na rekonstrukční postupy, pokud takový vliv existuje. Proto filmy zde analyzované jsou na pomezí rekonstrukčního a reportážního dokumentu, a dokonce aktivně používají i prvky fikce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.