Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Bazar a zastavárna: etnografie na rozhraní formální a neformální ekonomie"
Rádl, Michael ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Bazar a zastavárna: etnografie na rozhraní formální a neformální ekonomie Abstrakt: V této práci se zabývám otázkou, co vlastně utváří bazar-zastavárnu a co toto zařízení znamená pro různé skupiny zákazníků. Základní výzkumnou metodou je auto-etnografie, protože se nejlépe hodí v situaci, kdy jsem sám majitelem takového obchodu a během terénního výzkumu využívám vlastních vzpomínek a vystupuji jak v roli přímého účastníka-majitele, tak i antropologa, který prostředí bazaru zkoumá. V empirické části přináším stručnou charakteristiku různých typů zákazníků bazaru podle toho, jakým způsobem bazar-zastavárnu využívají. Prostřednictvím popisu a analýzy vztahů a interakcí, ke kterým dochází při obchodních jednáních v bazaru-zastavárně, se pokouším ukázat, co tento druh ekonomiky, která bývá označována jako neformální nebo okrajová, znamená pro různé skupiny zákazníků. Zejména se zaměřuji na otázku, jak vnímají bazar-zastavárnu marginalizované skupiny a jak jej zakomponovali do svého životního stylu. Na základě shromážděných dat dovozuji, že bazar- zastavárnu pokládají za standardní ekonomické zařízení a za téměř nezbytnou součást své každodennosti. Klíčová slova: bazar-zastavárna, nákup, prodej, zástava, půjčka, použité zboží, zákazníci, marginalizované skupiny
"Bazar a zastavárna: etnografie na rozhraní formální a neformální ekonomie"
Rádl, Michael ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Bazar a zastavárna: etnografie na rozhraní formální a neformální ekonomie Abstrakt: V této práci se zabývám otázkou, co vlastně utváří bazar-zastavárnu a co toto zařízení znamená pro různé skupiny zákazníků. Základní výzkumnou metodou je auto-etnografie, protože se nejlépe hodí v situaci, kdy jsem sám majitelem takového obchodu a během terénního výzkumu využívám vlastních vzpomínek a vystupuji jak v roli přímého účastníka-majitele, tak i antropologa, který prostředí bazaru zkoumá. V empirické části přináším stručnou charakteristiku různých typů zákazníků bazaru podle toho, jakým způsobem bazar-zastavárnu využívají. Prostřednictvím popisu a analýzy vztahů a interakcí, ke kterým dochází při obchodních jednáních v bazaru-zastavárně, se pokouším ukázat, co tento druh ekonomiky, která bývá označována jako neformální nebo okrajová, znamená pro různé skupiny zákazníků. Zejména se zaměřuji na otázku, jak vnímají bazar-zastavárnu marginalizované skupiny a jak jej zakomponovali do svého životního stylu. Na základě shromážděných dat dovozuji, že bazar- zastavárnu pokládají za standardní ekonomické zařízení a za téměř nezbytnou součást své každodennosti. Klíčová slova: bazar-zastavárna, nákup, prodej, zástava, půjčka, použité zboží, zákazníci, marginalizované skupiny

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.